Ga naar inhoud

BartG

Member
  • Items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

BartG's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. BartG

    Z4 breedset vervangen

    Dank voor de reacties! De auto is inmiddels aangeschaft, dus vanaf heden ben ik ook z4-rijder. Zodra ik een mooi setje 103's of 108's heb gevonden (zullen wel de 103's worden, want 108's lijkt niemand te verkopen of zijn erg duur), gaan de velgen op marktplaats. We zien wel 'wat de gek ervoor geeft', kennelijk zijn er genoeg z4-rijders die ze dus wel mooi vinden en ze zijn in goede staat (wel met volgens mij b- of c-merk banden), dus dat zal wel goed komen 🙂
  2. BartG

    Z4 breedset vervangen

    Ik heb een leuke z4 op het oog met onderstaande breedsetvelgen. Hoewel mijn vrouw ze prachtig vindt, vind ik het niet mooi. Mocht ik eruit komen met de verkoper, dan gaan ze er dus af en komt er een mooi origineel setje 103's of 108's op. Over de huidige velgen heb ik echter enkele vragen: 1. Volgens de verkoper is het origineel BMW Z4. Hoewel ze lijken op BMW 166-velgen, lijkt de kleur mij niet origineel en denk ik ook niet dat de Z4 met deze velgen werd geleverd? 2. Als ik een setje normale niet breedset-velgen koop, is dit dan gemakkelijk te monteren voor een garagist, of moeten er dure zaken worden aangepast (als ik het zo lees denk ik van niet, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van)? 3. Wat zou een set velgen als deze nog....... #edit# wat ze voor jou waard zijn
  3. Advies nodig: Z4 kopen, maar welke? Ik ben helemaal om:onze volgende 'funauto' wordt een Z4. Het wordt een auto die we alleen met goed weer willen gebruiken, verder hebben we twee auto's die prima voldoen voor dagelijkse behoeften. Mijn budget is enigszins beperkt, maar ik heb mijn zoektocht inmiddels kunnen terugbrengen naar een tweetal auto's waar ik wil gaan kijken. Dat zal ergens later deze week plaatsvinden. 1. Een 2.2i uit 2004, 115.000 kilometers, zwart (€ 9.135,-) Stuurhuis vervangen. Verder lijkt de auto origineel. Met onderhoudshistorie. 2. Een 3.0i uit 2004, 180.000 kilometers, zilver (€ 9.500,-) Stuurhuis vervangen, kap vervangen twee jaar geleden, koppeling vervangen 2000 km geleden, wat kleine andere zaken recent vervangen. Verder enigszins aangepast (sportievere uitlaat, knipperlichten wit, nieren zwart) Met onderhoudshistorie. De 3.0 is 365 euro duurder, maar wel met een set winterwielen/banden, dus die zou ik verkopen omdat ik toch niet in de winter met de auto wil rijden. Voor de prijs hoef ik beiden dus niet te laten. Mijn voorkeur zou 2. hebben omdat ik 1) zilver mooier vind dan zwart (en zwart heel veel poetswerk oplevert), 2) het de 3.0i is (ik heb in een 2.5i gereden (interieur niet mooi, dus niet gekocht) en denk dat een 2.2i gaat tegenvallen) en 3) er al heel wat aan vervangen recentelijk. Toch kom ik niet helemaal van het idee af dat nummer 1. de enige juiste en verstandige keuze is. Het hoge aantal kilometers van 2 baart mij enige zorgen, net als het feit dat de auto is 'getuned'. Ik ga deze week eens naar beiden kijken, maar vind jullie meningen erg belangrijk. Ik heb al veel op het forum gelezen en weet dat hier erg veel kennis zit. Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.