Ga naar inhoud

Juriaan81

Member
  • Items

    99
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Juriaan81's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

12

Reputatie

  1. Ik heb ook al wel eens incomplete velgensets (3 stuks) met eBay kleinanzeichen compleet gemaakt. Opsturen is het goedkoopste. Als ze niet willen versturen dan bestaan er pakketdienst die voor 50 euro een doos met velg ophaalt en bij jou thuis aflevert. Het mooiste is een reservewiel maar voor style 108 lijkt me die kans heel klein.
  2. Wat ik niet uit je verhaal haal is waarom je niet de 318i verkoopt en dagelijks in de Z4 gaat rijden. Ik doe alle zakelijke ritjes met de Z4 en dit tot groot plezier. De M54 draait bij normale behandeling 400.000 km en de rest van de Z4 trek je tegen niet te hoge kosten ook gewoon tot deze km's door. Kortom: Ik zou de Z4 niet zo sparen! Ik stap bij langere ritten uitgerust uit en het dak is voldoende stil. Ik heb ook 2 kinderen en dat is wel een belemmering met 2 stoelen. zomaar mijn gedachte.
  3. Maar de CCV problemen zijn zeer vergelijkbaar en hoofdoorzaak olieverbruik. Van het internet N52 specifiek: You can check the CCV diaphragm by disconnecting the small vacuum hose that runs over the intake to the throttle body. Disconnect the hose at the throttle body, with the engine off, and see if you can pull vacuum. If you cannot the diaphragm has failed. If the diaphragm has failed it will not close off at idle and expose the crank case to full manifold vacuum. That can increase oil consumption through the intake. I changed my entire CCV on my N52. My diaphragm was broken and the cyclone inside the oil separator was clogged so oil was going directly into the intake
  4. Alle M54's (de voorloper) verbruiken eigenlijk alleen olie op de CCV. Kost 100 euro (Autodoc set) en 4 uurtjes ontspanning in je garage. Ik vind het erg bijzonder dat er met iets anders begonnen wordt als de CCV om een hoog olieverbruik op te lossen, maar dat is mijn bescheiden mening.
  5. En toen wist je het... je wordt schrijver
  6. Ik heb als zakelijke auto en auto naast een 530i (beiden uit 2003) ook een Z4 E85 3.0 automaat gekocht. Het zijn technisch goede auto's en rijden is fantastisch leuk. De ZF 5-bak automaat krijg je er bij het 2003 model bij. De ZF 6-bak bij nieuwere bouwjaren. Ik heb mijn Z4 met 156.000 redelijk goedkoop gekocht maar had na 2 maanden een kapotte automaat. Na revisie is hij weer als nieuw maar ben je wel 2300 lichter. Ik begreep dat de 6-bak nog duurder is om te reviseren en ook vaker kapot gaat. Overigens kan de automaat ook rustig >300k mee zonder omkijken. Verder zou ikzelf vooral een cabrio kopen als hij droog kan staan en niet 365 dagen in weer en wind. Maar dat is wellicht wat emotie. Verder gaat de Z4 rustig 400k+ kilometer mee. De 2.5 is prima, maar de 3.0 heeft meer koppel en mooier geluid. Ik heb de auto overigens niet met de rekenmachine gekocht, wel om ook zakelijk met een lach te rijden.
  7. Erg leuk om zo te sleutelen! Ik heb vorige winter de vanos en olie afscheider vervangen. Succes!
  8. Onduidelijke zin: Bij de 6-cilinders is het niet veel werk. Alles staat op realoem
  9. je kunt alle bmw onderdelen opzoeken op www.realoem.com Je kunt in de exploded views ook zien of het veel werk is. Bij de 6-cilinders niet.
  10. Ik heb z'n Airman ResQ in de Z4 liggen. Uitgekozen op basis van internet recensies en zelf (gelukkig) nog geen ervaring mee. Als het gat en de afstand naar huis niet te groot zijn dan kun je ook alleen de band oppompen zonder blubber.
  11. Ik meen te herinneren dat B6 en B12 dezelfde dempers zijn. Ik rijd met B6 en originele veren van een 3.0Z4 en kan je vertellen dat drempel happen eigenlijk niet meer mogelijk is, ook al mocht je willen. Wat de lagere veren doen bij M of B12 kan ik je niet vertellen.
  12. Ik pas als engineer graag dingen aan 😁 De 5W40 is bij warme motor iets dikker en heeft in mijn ogen alleen maar voordelen boven 5W30, zeker voor wat oudere motoren. De wat opgelopen spleten hebben baat bij een dikkere oliefilm.
  13. Mijn 3.0 uit 2003 verbruikt gewoonlijk 8000:1 (5W40) maar met vol gas door de Eifel 1600:1. Ik vind mijn waardes niet verontrustend. Bij normaal rijden zou ik het normaal vinden om 5000 km te halen met 1 liter verbruik...
  14. Als je sleutelen leuk vind en je hebt een garage: met de handleiding van Beisan is het ook goed zelf te doen.
  15. Waarom geen 5W40 Guido? Ik rij in de M52 en M54 blokken (>200k km) deze 5W40 volsyntheet om de door jou genoemde redenen en in mijn snellere M10 (BMW 2002) een 10W60 wat volgens mij ook nog een prima optie is. Het omschakelen van 0W30 naar 5W40 heeft volgens mij alleen maar voordelen en 1 klein nadeel in de vorm van een miniem hoger brandstofverbruik.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.