De 2.5 heeft last van verkeerd gekozen olieafvoergaatjes in de zuigers. Die de olie afvoeren van de olieschraapveren. Bij de 3.0 is dat wel op orde. Met dus minder kans op hoog olieverbruik door verkoling van de schraapveren.
Ik heb de 3.0 en vind het icm de (slome vlg sommige) 6 traps ZF automaat een heel fijne combinatie. Het kan altijd harder maar dit gaat ook al zo snel als je even niet oplet.
Ik heb nu (pas) 150k op m’n 2010 en ik merk geen verschil met toen ik ‘m kocht met 50k 6 jaar geleden. Het enige extra behalve een oliebeurtje om de 15k km waren de bougies bij 80k, die ga ik volgende beurt weer doen. Verder niets! Geen waterpomp, oliepomp, zelfs de multiriem zit er al 100.000km op minimaal want ik weet niet wanneer die voor t laatst gedaan is. Ik heb m al in huis maar bij de laatste beurt lekker laten zitten, nog als nieuw. In kofferbak gelegd.