Ga naar inhoud

Ewout

Member
  • Items

    1,018
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    38

Ewout won de laatste dag op 5 januari

Ewout had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2010 BMW Z4 Sdrive 30i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Flevoland
  • Interesse(s)
    Open rijden

Recente bezoekers van dit profiel

4,415 profielweergaven

Ewout's prestaties

3.0 member

3.0 member (6/12)

155

Reputatie

  1. Ja, bediening is gevoelig voor lage accuspanning. Zorg eerst voor een volle accu.
  2. Bah ik heb het nu ook bijna continue. Auto staat helaas noodgedwongen ook al 3 jaar buiten nu… Maar goed uiteraard een paar dagen voor een korte vakantie in Duitsland. Andere besteld bij autodoc want die was de goedkoopste, krijg je bericht dat een van de twee niet op voorraad is, uiteraard die ik echt nodig heb. Goed wat nu? Aangezien de remlichten dubbel uitgevoerd zijn, heb ik de extra remlicht omgetoverd tot rode knipperlicht. Net als m’n Jaguar en Morris Minor van 1956. Het moet maar even zo, na de vakantie kijk ik wel weer waar te koop. Wilde een video toevoegen maar dat is te groot.
  3. Ik kan uit ervaring vertellen dat dat inderdaad debiel zwaar kan gaan. Zowel bij de Z4 als bij mijn smart roadster laatst gehad. Was de eerste keer in 15 jaar dat dat mechanische slot gebruikt werd natuurlijk... En toen ik de deur open had ging t alarm natuurlijk af echt heel fijn...
  4. Ewout

    Obd-port Mods

    Haha dat wilde ik ook, de stoelverwarming andersom, ik werd voor gek verklaard. Andersom (van ik wilde) was normaal. Ik heb ermee leren leven. 😄
  5. Ja met dat laatste heb ik ook al mn auto’s gekocht.
  6. Je hebt nu een N52B25. Wil je iets betrouwbaarder, zoek dan een N52B30 haha. Geen turbo gezeik, geen koolafzetting gezeik (indirecte inspuiting) geen hogedruk brandstofpomp gezeik, geen piezoinjectorengezeik. Gewoon een ouderwets goede motor.
  7. Laat weten hoe het afloopt. Ruud is vooral Z3 en E85 specialist, maar inmiddels misschien ook wel op de E89 nu die meer nodig gaan hebben dan een nieuw bandje en olie.
  8. De 2.5 heeft last van verkeerd gekozen olieafvoergaatjes in de zuigers. Die de olie afvoeren van de olieschraapveren. Bij de 3.0 is dat wel op orde. Met dus minder kans op hoog olieverbruik door verkoling van de schraapveren. Ik heb de 3.0 en vind het icm de (slome vlg sommige) 6 traps ZF automaat een heel fijne combinatie. Het kan altijd harder maar dit gaat ook al zo snel als je even niet oplet. Ik heb nu (pas) 150k op m’n 2010 en ik merk geen verschil met toen ik ‘m kocht met 50k 6 jaar geleden. Het enige extra behalve een oliebeurtje om de 15k km waren de bougies bij 80k, die ga ik volgende beurt weer doen. Verder niets! Geen waterpomp, oliepomp, zelfs de multiriem zit er al 100.000km op minimaal want ik weet niet wanneer die voor t laatst gedaan is. Ik heb m al in huis maar bij de laatste beurt lekker laten zitten, nog als nieuw. In kofferbak gelegd.
  9. Ik kan je verder niet adviseren, geen ervaring mee (gelukkig) maar heb dat eens gelezen. Als je n beetje Duits kan, kun je veel info vinden op t Duitse Z forum en vooral van gebruiker Robbie-Z4. Ik meen dat hij zich hier ook aangemeld heeft. Wellicht kun je m contacteren. Succes, is een vervelend probleem van de E89. Verder geweldige wagens. edit: ik zie dat Robbie al in dit topic eens gereageerd heeft.
  10. Er is wel een noodprocedure om met een inbus de pomp of klep vrij te zetten, dan kun je handmatig (met twee man want het ding is zwaar) bewegen. Info is op t net wel te vinden.
  11. Hier ook, ik rij weliswaar altijd met de map open maar doe er niks mee. Af en toe is ie echt behoorlijk van slag, en de dag erna is het weer goed. Ik had op Ali al een vervangende antenne gekocht, maar wegens veel teveel bezigheden totaal geen zin om het te proberen te vervangen. Het kopen was het makkelijkste.
  12. Ik heb he logischerwijs als ik de wijk uit rij met die klinkerstenen. Daarna rust tot ik op m'n werk ben en t terrein op rij. So be it.
  13. Ik dacht al, dat is ook helemaal geen bekende plek. Waar het wel nat kan worden is in de kofferbak. Dan lekt het via de achterlichten. Ik kijk nu regelmatig omdat de wagen niet meer binnen kan staan. Tot nu toe niks. Gefeliciteerd met de aanschaf! Het zijn fijne wagens.
  14. Nee niet specifiek 1:43. Heb aangemaakte lak over van m'n schadeherstel dus leek me leuk een model over spuiten om een correct model te maken. Ik ben modelbouwer dus appeltje eitje. Maar met die prijzen is het niet even voor de leuk.
  15. Dat had ik dus ook maar dan met de E89. Je moet er tegenwoordig snel bij zijn. Jammer dat er geen dinky toys van zijn die zijn een stuk goedkoper.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.