-
Items
67 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
5
PVe won de laatste dag op 16 september
PVe had de meest gelikete inhoud!
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
BMW Z4 E89 2.3I Executive
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Eindhoven
-
Interesse(s)
BMW Z4 en vooral de techniek, audio, telecom, navi
Recente bezoekers van dit profiel
1,492 profielweergaven
PVe's prestaties
1.9 member (2/12)
10
Reputatie
-
Ik lees deze nu en herinner me dat ik eerder hier een kleine hack van had gepubliceerd. Deze zorgt ervoor dat je de motor van het slot van de achterklep even kunt activeren. Je moet er wel een beetje handig voor zijn en niet bang zijn om een connector los te halen. tailgate unlocking.docx Daarnaast ook voor de verschillende sensoren een overzicht gemaakt. Je kunt meten of sensors nog goed zijn, staat er allemaal in: sensors.docx Succes!
-
Deur openen met de baardsleutel Wie heeft er ervaring met het openen van de bestuurdersdeur met de baardsleutel? Bij mij draait de sleutel prima maar krijg ik de deur niet open. Zowel linksom als rechtsom is mogelijk maar het knopje van de vergrendeling beweegt niet omhoog. Ik wil de BMW in de stalling zetten maar dan zonder een accu, als ik met de sleutel de portier niet kan openen is dit niet mogelijk. Ik moet via het openen van de voorklep wel weer met een jumpstart de achterklep kunnen openen om de accu terug te zetten. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
-
Z4 E89 achterklep geforceerd openen zonder een gaatje te boren en zonder dat je een touwtje hebt. Voor degene die het al eens hebben meegemaakt, het kan best een nachtmerrie zijn om je achterklep te openen als je bijvoorbeeld je sleutels achterin laat liggen of je accu laat leeglopen. Of zoals ik had, je dak problemen geeft en vervolgens de ramen en de achterklep blokkeert. Vandaag via TIS toch in de schema's gedoken en gezocht hoe ik dit toch kon forceren zonder computers. Blijkt dat de connector van de aansluiting van de tailgate motor vrij goed toegankelijk is, het is connector X14270 op de junction box onder het dashboard kastje. Als je de zekeringkast vrijmaakt zit deze zwarte connecter er onderop. Maak de connector los. Op pin 12 moet je even wat +12 volt zetten, zelf heb ik dat omgeleid van de blauwe zekering die ook in de junctionbox zit. Hiermee activeer je direct de motor van de achterklep. Je moet dus wel een volle accu hebben maar opladen kan altijd van onder de motorkap. Ik kan nog even geen foto plaatsen en documentje uploaden maar dat komt nog nadat Rob mijn donatie heeft verwerkt ;-). van TIS Info: https://1drv.ms/u/s!Aih5qzimeG53l8guVdtgbBNv_MgBHQ?e=qCcbAY en de tweede afbeelding van de junction box. Pin 12 van d connector en dan even op de blauwe zekering de 12V aanraken. https://1drv.ms/u/s!Aih5qzimeG53l8g0qnq8gk0eMh0hRw?e=01hBZE
-
Heeft iemand deze al eens geprobeert? Via TIS erachter welke connector het is voor de motor van de achterklep, dat is Pin 12 van X14270. De stekker moet ik van de junctionbox los trekken en dan zou ik in principe kort spanning op de pin kunnen zetten om de motor een zetje te geven om de tail gate te openen. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive23i-roa/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/central-locking-system/outlputs/2dLJ9fTl
-
The part # is 51479128488 https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=733794 This is how I fixed this and I think it's a solid repair and probably stronger than the original brackets. When my other one breaks, I will effect the same repair. The reason they only supply the complete assembly by the way, is probably because the brackets are plastic-welded on. This is what I used: 4.5mm drill bit Countersink drill bit Countersunk M4 Allen bolts (25mm long, stainless steel) M4 nut (Nyloc in the photo but any nut will do) Drill carefully through the plastic pillars from the inside of the bracket, all the way through the outside on both halves. Countersink the top bracket holes on the outside so that the bolts sit flush: Assemble the two halves of the bracket together and tighten up the nuts on the bolts (not too tight). Make sure the brackets are properly aligned. Now on the bottom of the bracket, use a Hot Glue Gun to fill the space around the nut with glue. Don't get any glue on the thread as you need to remove the bolt once the glue has set. The glue will now hold the nuts in place in the perfect position for the bolt to be inserted. This makes assembling the bracket onto the bar in the boot (trunk) much easier and also prevents the nut from loosening. Job done and it looks pretty neat. I actually replaced my stainless steel bolts with some black ones I bought from Amazon and the repair looks like it was original equipment, plus it's considerably stronger than the plastic weld that was there before. https://www.zroadster.com/forum/threads/verdeckklappe-im-kofferraum.70643/page-10
-
Klopt, Aux geen probleem. Ik heb geen inklaring of douane kosten of btw betaald. Het is rechtstreeks van Unichip verzonden via DHL en daarmee binnen een week binnen. Je moet ze wel even vragen of ze het juiste op de factuur zetten (19 euro sample).
-
Sleutel verloren Ik ben een van mijn sleutels verloren. Wat kan ik het beste doen? Kan overal sleutels bestellen maar er zijn nogal wat verschillende. Ik begrijp dat ik altijd via de dealer op VIN moet bestellen? Kan de verloren sleutel uit de auto worden gehaald?
-
He Kees, Ik heb ook lekkage gehad in de achterbak waardoor de accubak water verzamelde. Het lekte links en rechts.. Ik heb de fout kunnen achterhalen. Zie ook via deze link gevonden wat het probleem wat, kit gehaald en opgelost. Het probleem zit hem in de aansluiting van de rubbers, daar loopt het onderdoor. Ik heb het zelf opnieuw met kit gedicht, niet heel erg netjes maar het probleem is weg. Hier een paar foto's:
-
Hoi Dick, Ik ben nog steeds tevreden, prima set en werkt uitstekend. Ik test nu de nieuwe TOMTOM Go app voor Carplay, echt een verademing in navigatie. Overigen Flitsmeister en Waze werken ook perfect. Een ding is af en toe behoorlijk irritant en dat als je 'smorgens instapt is dat de verbinding IPHONE - Box niet direct goed tot stand komt, dat geeft wat disconnects, slecht geluid en na een paar minuten is het goed. Als je voor de 2e keer instapt is het probleem weg. Overigens niet de enige die deze heeft ingebouwd. Ook een alternatief Android optie is al uitgebreid getest. Hier de links: Carplay box met behoud van het originele scherm: https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=1480721&page=4 Android versie met vervanging van het originele scherm: https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=1558926&page=5
-
Thuisbrenger voor Z4 E85 Ik heb een thuisbrenger voor een E85 liggen, past niet meer op de E89, die zit meteen tegen de remklauw aan. Origineel BMW Stuur me een PM als je interesse hebt.
-
Kentekenplaat beveiligen Wie weet hoe je het beste een kentekenplaat kunt vastzetten?\ Ik wil voorkomen dat mijn platen gestolen worden
-
Android navi voor E89 Voor wie interesse heeft, Van het ZPOST forum een discussie over een alternatief navi oplossing obv een Android unit. Deze vervangt het klapscherm dmv een on-dash oplossing en meteen een 10 inch scherm mer nieuwe IDRIVE software. Zie ook de post op: https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=1558926&page=2
-
Ben benieuwd naar je ervaringen als je ze hebt ingebouwd. Ik moet binnenkort ook iets.