Ga naar inhoud

f1fr33k

Member
  • Items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4M Coupé
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord-Brabant
  • Interesse(s)
    Formule 1, MotoGP, snelle auto's

Contact Informatie

  • Skype
    /
  • Jabber
    /
  • Yahoo
    /
  • AIM
    /

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

f1fr33k's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. @michielo Inmiddels ben ik er wel bevlogen in om de unit in en uit te bouwen, had op een gegeven moment ook een foutmelding van airbag in de deur na vervangen van de raammechaniek aan de bestuurderskant, waar gedacht werd dat oude radio inprikken zou helpen. Dus weer alles moeten loshalen. Wat betreft hoe het bevalt, over het algemeen prima. Alleen de bluetooth werkt niet optimaal met muziek afspelen, soms gaat de connectie weg. Geen idee waar dit precies aan ligt. Ook kon ik de GPS dus niet splitten en is de bijgeleverde GPS module ook in de auto extra, wat eigenlijk mijns inziens niet nodig zou moeten zijn (heb immers al GPS, maar als je zelf geen navi hebt, zul je dit zelf niet hebben is mijn verwachting). Tevens is het zo dat je met een bestaande navi het gat iets groter hebt en het dus niet lekker aansluit en je iets moet verzinnen om het vast te zetten. Heb ook nog een DAB+ geïnstalleerd, maar die heeft slecht bereik. Ligt misschien aan de installatie of aan de stick zelf (is USB inpluggen in de unit), maar als ik die unit een beetje kantel dan werkt het soms weer net wat beter. Maar goed, allemaal geen kritische dingen, maar wel fijn als het gewoon perfect werkt. Je kunt er ook een camera op aan sluiten voor achteruit te kijken als je in de achteruit zet. Dat heb ik werkend gekregen, alleen moet nog ALLES los halen om de gehele bedrading te leggen. Nogal een prut werk (wil ook geen dingen stuk trekken/maken). Dus dat moet ik ook nog een keer doen. Wil wel zo veel mogelijk in originele staat terug kunnen brengen, en dat kan ik nu ook makkelijk. Dat zou bij een BMW zonder de navi iets moeilijker zijn, omdat je een gat moet gaan maken in je dashboard 😄 Laat gerust weten als je nog meer vragen hebt!
  2. Heb zelf mijn bestaande navigatie (dus niet de radio) vervangen met een Android navigatie. Dus het scherm boven op het dashboard eruit gehaald en een Android scherm geplaatst. Dan hierop een DAB+ aangesloten. Moet wel zeggen dat de ontvangst tamelijk slecht is, maar ik heb met opzet de antenne rechts geplaatst en niet links op de ruit (dus niet in mijn zicht als ik rijd). Maar daardoor wijst 'ie naar beneden, dus misschien dat dit dan de reden is. Dus dat ga ik nog een keer anders doen!
  3. De GPS splitter is er, een klein nadeeltje, de auto GPS kabel heeft maar 1 inkeping (rechtboven) en niet die linksonder. Weet niet of dit met deze GPS kabels in een bepaald jaar plots is gewijzigd, maar geen groot probleem. Stanleymesje even langs de nieuw binnen gekomen kabel om het passend te krijgen en dan moet het opgelost zijn. Zijn hier nog audio fanaten die weten hoe ik een AUX nog zou kunnen splitten met een knopje/schakel om zo bijv. een externe telefoon op de AUX aan te kunnen sluiten en dus te wisselen tussen de navigatie en de telefoon/gesplitte kabel? Zo hoef ik niet altijd via bluetooth the doen, aangezien ik de telefoon altijd in de Brodit houder in de auto heb zitten. We zijn er dus bijna en ook genoeg foto's gemaakt al tot nu toe, voor de geinteresseerden kan ik ook wel al een binnenboord en buiten auto foto posten (geen idee of er nog mensen meekijken momenteel).
  4. Kentekenplaat met camera - bedrading leggen van voor tot achteren (E86) Hoe kan de bedrading het beste lopen vanuit achteren helemaal naar voren toe (richting navigatie dus)? Ik kan zo nergens videos of how to's vinden waar goed wordt uitgelegd hoe je dit het beste kunt doen. Wel klepje hier klepje daar los halen, maar niet zozeer het hele package. Is dit iets wat iemand al eens gedaan heeft? Ik gok namelijk dat je bij de schakelpook door naar de CD wisselaar moet en dan ergens al achter uit komt, maar... wat ideaal is verder en HOE alles ook vast zit (om het niet los te breken)...
  5. Mis vooralsnog de GPS splitter, tot die tijd zit het er provisorisch in zonder de boel vast te hebben (nu hangt immers een extra GPS eraan). Ik weet ook niet of ik dat bracket bij de kabels los mag halen. Ik zie een schroef zitten, maar geen idee of dit verstandig is ja/nee? De kabels is gewoon een issue, die grote blok is gewoon te dik om nog tussen dat stuk achterin te passen. Ik denk dat ik een dikke blok rechts moet doen en de originele links. Het gaat anders gewoon niet passen met de originele radio er nog in. Qua ruimte is het gewoon ZO krap, belachelijk haast. Maar goed, ik wacht geduldig op de splitter kabel en mochten jullie ideeen hebben om kabels weg te werken van eigen projecten, let me know. Vooralsnog niet echt DE manier gevonden in deze krappe ruimte.
  6. De AUX kabel is binnen en geinstalleerd. Dit werkt ook allemaal gelukkig. Daarna het nieuwe scherm erop gezet, maar helaas kan ik nu niet meer in het "oude" display komen. Geen regelrechte ramp, maar dit werkte voorheen wel. Goed, dat is nog het minste van de problemen. Omdat de AUX kabel een female was, had ik nog een extra male to male AUX nodig. Het was al een aardige brok kabels en dat is nu dus iets meer haha. De GPS splitter komt daar ook nog bij, maar beter een splitter dan een hele extra GPS module erbij te hebben! Momenteel krijg ik het zaakje nog moeilijk weggewerkt, omdat er gewoon ECHT weinig plaats is voor de dikke kabels (x2, dus niet alleen van de originele maar ook van dit nieuwe display en dan nog een dikke fuse erbij). Maar goed, het zaakje werkt nu dus dat is al goed. Had wel nog een zekering stuk gemaakt (30A, op positie 50), omdat er zoveel losse kabels aan de kabelboom zitten (om de hele bende universeel te houden). Dus nu maar alle losse ongebruikte kabels afgeplakt om zo niet weer kortsluiting te veroorzaken. Achteraf een aardig projectje dus, vooral omdat er A) weinig plaats is voor alle kabels B) je nog wat moet knippen/plakken/boren in hetgeen wat je krijgt van het nieuwe display en C) vooraf niet duidelijk stond welke setup je nodig hebt (AUX dus en dan nog ook al heb je AUX, moet je nog een male AUX kabel erbij prikken. Heb tussendoor wel wat foto's gemaakt en het is nog niet klaar, dus ga nog meer foto's maken. Altijd fijn voor eigen boekhouding en straks voor anderen hier misschien. Verder niemand die dit ook wil gaat doen of heeft gedaan?
  7. Dan is dat maar zo, AUX is mij ook prima. Zolang ik maar audio heb en gebruik kan maken van alle voordelen van Android (Auto). Wat betreft aanpassingen aan het plastic van het nieuwe display, zie de bijgesloten foto. Daar zaten 3 haakjes, voor de X3, maar die zorgen ervoor dat het display OP het dashboard ligt in plaats van dat het in het gat valt. Die heb ik dus afgeknipt en beetje bijgevijld om het niet te scherp te hebben (niet moeders mooiste, maar dit is niet zichtbaar). Hier ongeveer komen ook nog 2 gaten, want in het dashboard heb ik nog 3 gaten zitten van het originele display. Die moet ik dus nog uitmeten en boren en wat langere schroeven voor bij pakken (omdat dit display ietwat bollig/hoger staat). De AUX kabel laat nog op zich wachten vandaag, dus waarschijnlijk toch morgen.
  8. Ja, de bedoeling voor deze Android unit is dat je alleen AUX kunt gebruiken. Daarom geven ze ook aan, je kunt het enkel met AUX werkend maken. De pinnetjes gaan straks wel op die dikke OEM stekker maar die takt dan af naar een female AUX. En dan plug ik de AUDIO IN van de Android unit kabel op die female AUX. Had nog contact via WhatsApp en dit was de manier om geluid te krijgen. Dus volgens mij kan het dan überhaupt niet via de CD wisselaar. Wist niet dat daar kwaliteitsverschil in zou zitten, zo (audio)technisch ben ik niet helaas. Of je moet nog een of andere "hack" weten die ik kan proberen? De documentatie zegt ook dat ik het zaakje op "AUX" modus moet zetten (dus niet radio/cd) om geluid te krijgen. Dit versterkt nog eens het feit dat het, volgens mij, alleen maar via deze weg zou kunnen werken.
  9. Heb niet zozeer gelezen waar de bedrading van de CD-wisselaar dan precies zit, maar wil in ieder geval niet van het dashboard naar de wisselaar gaan leggen. Omdat een extra kabeltje te pluggen, waar ik al moet zijn, makkelijk lijkt, had ik dit gekozen. Maar geen idee, misschien is het op de CD speler net zo makkelijk? Er zit inderdaad ook een behuizing bij die op het gat gaat, maar die is eigenlijk voor een X3 (E83). Blijkbaar is er geen specifieke E85/E86 dus lijkt het (zag ook iemand op YouTube die er wel een heel hels karwei van maakt: Maar dit is ECHT niet nodig (alles kan origineel blijven zonder extra gaten in je auto). Mijn plan is om de bestaande gaten (en schroeven) van de huidige display te gebruiken die in het dashboard zit. Ik zal dan wel nog moeten uitlijnen vanuit het plastic van deze nieuw navi en dan een gat daarin boren, maar ik ga niet in mijn originele dashboard boren. Ik wil alles weer terug kunnen draaien en het lekker origineel kunnen maken (beetje OEM fan, maar het scherm was me wel even iets te oud). Heb voor de grap gekeken wat de originele displays kosten, ergens tussen de 1700 en 2200 euro. Dan kun je beter een Android scherm installeren of gewoon het gat dichtmaken of een tablet achter het bestaande display plaatsen. Omdat ik nu weer mijn oude spul half gemonteerd heb, kan ik wel wat foto's gaan maken als ik morgen de kabel binnen krijg (of overmorgen).
  10. Ben voor die van MotiveSupplies gegaan, mede dat daar E85/E86 staat en bijhorende foto's gewoon ook echt van de auto zijn en ik her en der wat filmpjes had gezien en ervaringen gelezen over deze (voorheen genaamd BimmerSupplies). Mijn auto heeft echter standaard geen AUX, en wist niet dat het via AUX zou moeten gaan. Dus momenteel wacht ik wel nog op een AUX kabeltje (82110149391 voor degene met reeds een display in de auto en de -90 op het einde voor degene zonder). Verder heb ik hem wel al gewoon werkend gehad, maar er zijn enkele valkuilen voor de E86 althans. Er zijn wat kabels vastgeklikt op bepaalde manieren en ook met hendeltjes, waar je allemaal niet even handig bij kan. Het klepje direct achter de schakelpook bijv., moet je ECHT loshalen om overal bij te komen. Er is verder namelijk zeer weinig plek. Tevens is het handig op voorhand al een GPS splitter te kopen (2x female en 1x male), om zo niet nog een extra GPS in de auto te hebben, maar zo de standaard GPS te gebruiken. Naast dit, bleken er nog een 3 tal plastic uitsteeksels aan het plastic te zitten van het nieuwe display. Deze heb ik moeten afknippen. Stelt niet veel voor, maar wel belangrijk om het passend te maken. Zoals hierboven gezegd, wacht ik nog op de AUX. Dit ga ik inbouwen als het er is en los van de nieuwe navi testen (dus oude setup, die zit er nu weer in tot die tijd). Als dat gaat werken, kan ik heel de nieuwe navi erin zetten (een navi/radio zonder audio is natuurlijk niet leuk). Als er mensen interesse hebben, kan ik wel wat foto's maken van het hoe en wat! Of als mensen dit gaan inbouwen, kan ik ook wel wat ondersteuning bieden, nu weet ik hoe het werkt. Heb trouwens ook Whatsapp contact gehad met de mensen van MotiveSupplies, ze zijn wel behulpzaam (en werkt soms beter dan email als je net even bezig bent of ermee aan de slag wilt en je mail niet op je telefoon open hebt).
  11. Head unit vervangen door Android Hallo allen, Is er iemand hier die reeds de bestaande head unit voor navigatie/radio e.d. heeft vervangen door een Android versie zoals bijv onderstaande 2: https://www.caraudiolimburg.nl/webshop/bmw-android-10-0-navi-z4-e89-cic-of-zonder-origineel-scherm/ https://motivesupplies.nl/product/navigation-screen-android-10-25-inch-touch-screen-for-bmw-z4-e85-e86/ De huidige navigatie en radio is me wat te beperkt (geen DAB+, oude navigatie mappen uit 2019 die geen update meer krijgen, geen bluetooth connectie met de telefoon en geen muziek vanaf telefoon/SD/USB kunnen luisteren en beperkt tot FM of CD's...). Ik heb ook gekeken naar bijv. een Dension gateway, maar dat heeft dan verder geen update voor de navigatie helaas... Wie-o-wie heeft hier al eens iets mee gedaan?
  12. Nu ben ik des benieuwder naar de Z4M Coupés... Alleen maar andere auto's haha. Desondanks thanks voor alle foto's. Bring it on!
  13. Nice, op die 2e foto zie je m3 staan haha, wel toevallig denk ik? Anyways, ben verder nog benieuwd naar z4m coupés! 🙂
  14. Onderkant foto's Ben benieuwd hoe andermans Z4M coupé aan de onderkant er nou uitziet. Dus hoe goed ziet alles er nog uit en is het allemaal nog origineel? Wie wil er mee foto's delen? Mijne gaat binnenkort weer de brug op in ieder geval. Heb verder niet echt iets kunnen vinden via Google verder qua foto's. Wel benieuwd wat de staat van iedereens onderzijde is!
  15. Ja het gaat dus om het paneel wat ik er niet afkrijg. Er staat: Release screws (1). Pull back bottom right instrument panel trim (2) in direction of arrow. Unlock associated plug connections and disconnect. Remove bottom right instrument panel trim (2). Maar wat zijn de "plug connections" dan precies? Ik heb de schroeven eruit, rechtsachterin ook eroverheen getild maar het lijkt bovenin nog ergens vast te zitten. Trouwens moet je hier aardig leuke houdingen voor aannemen, om erbij te komen (als je auto niet op een brug staat)!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.