Ga naar inhoud

deltomaso

Member
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

deltomaso's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. hoi, recent op duitsland naar een autoprogramma zitten kijken en daar hadden ze het over de nwe jaquar x.huppeldup die voorzien was van een dubbele demper. Als je het gas diep intrapt wordt de achterste demper "gebypassed"en krijg je een prachtig racegeluid. Ik werd meteen creatief en vroeg mij af wat de consequenties zijn van een t-stuk voor je demper, die via bijvoorbeeld een electrisch schakelmechaniek open te zetten is. Vervolgens een schakelaar bij het gaspedaal en als je het gas nu eens goed doortrapt maak je in ieder geval indruk. Mijn vragen: a: Kan de motor er uberhaupt tegen als er geen tegendruk wordt gegeven door de uitlaat b: Neemt je performance toe als de uitlaatgassen zo eenvoudig weg kunnen stromen. c: iemand ervaring met zoietzzz? Uiteraard zet je de hele boel uit als de zzz voor de jaarlijkse keuring moet, voldoet ie keurig aan alle eisen.
  2. hele simpele oplossing: Ga kitesurfen, ik zet het kiteboard gewoon naast mij op de passagiersstoel. De kites vervolgens achterin en gaan met die banaan. Overigens qua acceleratie is er niets zo snel als een kite, zelfs geen Z3 M, alleen een kite stopt bij 60 km per uur (althans ik...)
  3. nou bedankt voor de reakties, maar een ongeremd gewicht van 600 kg is helaas toch te weinig. Uit ervaring weet ik dat we er meestal nog wel wat meer instoppen en omdat de zzz ook nou niet echt geschikt is voor bagage, zal de rest in de boot moeten, kortom...ik ga wel eens kijken voor een geremde trailer en daarna maar es effe piele met de boot achter de z3. Misschien maar meteen zo een amerikaanse speedtrailer en dan met 150 km s nachts over de route de soleil :smart: Ben ik voor de zon op bestemming
  4. Tja remmen doen we niet aan, is helaas ongeremde trailer. Normaal staat er een SUV'je voor en die weegt 1650 kg, dat doet niet veel met 4x4 en dikke diesel. Maar ja, om nu voor de vakantie het dak van de suv af te zagen is ook weer zo dramatisch
  5. dank voor je reaktie! Maar de bedoeling is wel om er binnen 1 dag te zijn, niet zo een zin om langere periode aan het reizen te zijn.
  6. Hoi daar, met de zoekfunctie inderdaad het een en ander wijzer geworden over de trekhaak, maar zie nergens iets of het nou realistisch is om met iets achter je zzz te gaan tuffen. Ik zou graag van de zomer met mijn bootje naar de cote de azzzur willen en uiteraard de z mee. Waar anders kan je zo lekker open rijden? Maar bootje weegt circa 700 kg + kleding vriendin , dus de 750 kg ga ik wel halen. Is dit nog te doen met de z3 of duwt direct het bootje mij het ravijn in? Iemand ervaring? bijv. een sleurhut in deze gewichtsklasse?
  7. Sjitterdesjit, je hebt helemaal gelijk Sledgehammer! Dacht ik eens een creatieve oplossing te hebben bedacht! De pluggen lijken inderdaad heel erg op die ik gebruikt heb. Was absoluut niet de bedoeling hier met andermans veren te gaan lopen pronken. Evengoed een prachtige beschrijving die jij weer doorzet. Weinig aan toe te voegen en bedankt voor je snelle reaktie.
  8. Na her en der op dit forum behoorlijk geschrokken te zijn van hoeveel werk het wel niet is om de gordelgeleiders te vervangen, met de nieuwe gordelgeleiders naar de bouwmarkt op zoek naar alternatief bevestigingsmateriaal. Uiteindelijk bij de diverse pluggen een heel aparte plug gevonden. Deze plug is van fischer en lijkt op een soort kurkentrekker. Omdat de plug ook nog eens precies de dikte had van het gat in de metalen achterplaat van de gordelgeleider, leek dit mij een nette oplossing. De volgende werkwijze toegepast: Eerst met een houtboor en boormachine voorzichtig de oude afgebroken gordelgeleider opengeboord. Voordeel van zo'n houtboor is het puntje en na wat zoeken kom je precies in het oude stangetje van de geleider waar aan de achterkant de borgring zit. Er blijft nu een stukje plastic zitten. Druk de plug hier nu tegenaan en draai deze voorzichtig met het meegeleverde tooltje door het leer en het achterliggende plaatje. Het restant stukje plastic zoekt vanzelf wel zijn weg. Als de plug er goed is ingedraaid, voel je dit omdat hij niet verder wil en dat het metalen plaatje helemaal strak tegen het leer zit aangedrukt. Niet te ver doordraaien want dan begint het leer wat op te rullen! Draai de plug voor de zekerheid nog even 3 slagen terug en giet wat 2 secondenlijm op de schoepen van de plug. Draai vervolgens snel de plug op zijn plek en trek wel tijdig het tooltje uit de plug! Als de lijm per ongeluk een beetje aan de tool zit, zit deze meteen muurvast. Nu nog even de gordelgeleider inkorten omdat deze meteen op de plug gemonteerd wordt met een parker, een gaatje doorboren naar de andere kant en vanaf de zichtkant even met een ruimertje het gat mooi taps laten lopen voor de parker. Schroef vervolgens de boel vast met 2 mooie zwarte parkers en voila, klaar! Niet te hard doordraaien, vast is vast, anders loop je het risico dat het leer wederom wat begint te rullen door de kracht die erop gezet wordt! De parker moet overigens wel dik genoeg zijn om ervoor te zorgen dat de plug wat gaat uitzetten, zodat hij achter het stalen plaatje van de gordelhouder voor voldoende weerstand zorgt. Ik heb gewoon standaard gipsschroeven gebruikt vanwege de redelijk grove draad. Het zit overigens als een huis! Niets op af te dingen. Roep vervolgens je vriendin/vrouw met het verzoek of ze de auto kan komen uitzuigen, want die zit onder het zwarte slijpsel van de oude gordelhouders. Voordeel van deze werkwijze: Klaar in 15 minuten per kant, kosten 4,95 + 2 gipsplaatschroeven. Nog een voordeel: Als ze weer afbreken zijn ze met 5 minuten vervangen Nadeel: Je ziet nu 2 zwarte parkerkopjes zitten Ik had nog wat foto's van plug en tussenresultaat gemaakt, maar krijg ze er niet bij deze mail meegepost.
  9. Hoi daar, ik dacht, laat ik eens wat feedback geven over de aanschaf van mijn Z3 2.8 en de bijkomende kosten. Misschien interessant voor degene die nog eentje willen aanschaffen. Ik heb een Z3 2.8 uit 1999 gekocht met 118.000 km op de tellen voor 12.000 Het was een "meeneemprijsje", waarbij ik wist dat er wat aan de auto mankeerde. Auto had als voormalige duitser al een nl kenteken en apk tot augustus. Totale bijkomende kosten 900 voor 4 nwe bandjes en uitlijnen (17 x 225 voor, 17 x255 achter) allerlei stuurspeerstangen en draagarmen, circa 300 euries met montage divers spuitwerk (auto was rondom van gratis parkeerschades voorzien) 1150 euries kleine beurt, carterolie verversen, differensieelolie en nwe bougies via kennis 300 euries Zodat ik in totaal voor 14.650 in een strak ogende en sturende Z3 rijd. Prettige bijkomstigheid van deze voormalige duitse PKW is een standkachel, zodat je altijd in een voorverwarmde auto stapt in de winter! Over luxe gesproken! Nu alleen nog het cabriokapje stellen en de gordergeleiders vernieuwen en een heftige audiokit en...en.... Iemand nog een goede suggestie waar je je cabriokap kan laten stellen?
  10. Inmiddels ook nog een toffe klapband gehad, dus meteen maar alle banden vervangen voor continental's. Heb nu voor 225 en achter 255 en rijdt eigenlijk al een heel stuk beter. Nu schijnt de "speerstang" ofzo versleten te zijn en als deze vervangen is kan ik terug naar de bandenboer voor de defintieve uitlijning. Tof trouwens dat ze dat even melden en daarna de boel nog effe overdoen! Ik ga ervanuit dat als de nodige rubbers en stangen vervangen zijn, de auto pas echt als een blok ligt, kan alleen maar beter worden. Op naar de rest van de auto (rondom parkeerschade die gespoten moet worden, de cabriokap moet afgesteld worden, olie en een beurtje etc etc...) Wie weet wordt het nog een echte Z3! Bedankt voor de tips en interesse! grt. Thomas
  11. dag allen, eerste keer op dit forum, van het weekend een z3 2.8 gehaald en dus nu moet er van alles aan gebeuren! Om te beginnen de velgen, ik heb er voor 235 bji 17"en achte 255 bij 17"opzitten. De auto rijdt echter op binnenwegen met het gevoel alsof ik zwaar gezopen heb. Iemand ervaring met deze velgen/bandenmaten? Anders vervang ik de boel voor 225'ers, maar wel jammer, staat best dik zo!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.