Na her en der op dit forum behoorlijk geschrokken te zijn van hoeveel werk het wel niet is om de gordelgeleiders te vervangen, met de nieuwe gordelgeleiders naar de bouwmarkt op zoek naar alternatief bevestigingsmateriaal. Uiteindelijk bij de diverse pluggen een heel aparte plug gevonden. Deze plug is van fischer en lijkt op een soort kurkentrekker. Omdat de plug ook nog eens precies de dikte had van het gat in de metalen achterplaat van de gordelgeleider, leek dit mij een nette oplossing. De volgende werkwijze toegepast: Eerst met een houtboor en boormachine voorzichtig de oude afgebroken gordelgeleider opengeboord. Voordeel van zo'n houtboor is het puntje en na wat zoeken kom je precies in het oude stangetje van de geleider waar aan de achterkant de borgring zit. Er blijft nu een stukje plastic zitten. Druk de plug hier nu tegenaan en draai deze voorzichtig met het meegeleverde tooltje door het leer en het achterliggende plaatje. Het restant stukje plastic zoekt vanzelf wel zijn weg. Als de plug er goed is ingedraaid, voel je dit omdat hij niet verder wil en dat het metalen plaatje helemaal strak tegen het leer zit aangedrukt. Niet te ver doordraaien want dan begint het leer wat op te rullen! Draai de plug voor de zekerheid nog even 3 slagen terug en giet wat 2 secondenlijm op de schoepen van de plug. Draai vervolgens snel de plug op zijn plek en trek wel tijdig het tooltje uit de plug! Als de lijm per ongeluk een beetje aan de tool zit, zit deze meteen muurvast. Nu nog even de gordelgeleider inkorten omdat deze meteen op de plug gemonteerd wordt met een parker, een gaatje doorboren naar de andere kant en vanaf de zichtkant even met een ruimertje het gat mooi taps laten lopen voor de parker. Schroef vervolgens de boel vast met 2 mooie zwarte parkers en voila, klaar! Niet te hard doordraaien, vast is vast, anders loop je het risico dat het leer wederom wat begint te rullen door de kracht die erop gezet wordt! De parker moet overigens wel dik genoeg zijn om ervoor te zorgen dat de plug wat gaat uitzetten, zodat hij achter het stalen plaatje van de gordelhouder voor voldoende weerstand zorgt. Ik heb gewoon standaard gipsschroeven gebruikt vanwege de redelijk grove draad. Het zit overigens als een huis! Niets op af te dingen. Roep vervolgens je vriendin/vrouw met het verzoek of ze de auto kan komen uitzuigen, want die zit onder het zwarte slijpsel van de oude gordelhouders. Voordeel van deze werkwijze: Klaar in 15 minuten per kant, kosten 4,95 + 2 gipsplaatschroeven. Nog een voordeel: Als ze weer afbreken zijn ze met 5 minuten vervangen Nadeel: Je ziet nu 2 zwarte parkerkopjes zitten Ik had nog wat foto's van plug en tussenresultaat gemaakt, maar krijg ze er niet bij deze mail meegepost.