Ga naar inhoud

RoadsterZ3

Member
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Terneuzen
  • Interesse(s)
    Techniek

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

RoadsterZ3's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Jan Willem, ik woon in Zeeuws Vlaanderen en Frank de Zwart is de BMW specialist. Frank heeft erg lang voor de BMW garage gewerkt (Verbrugge) en nu al een groot aantal jaren zelfstandig. (google maar eens) Bas Roos in Oss ziet er ook betrouwbaar uit. Het probleem is dat de auto dan door en door warm staat en er dan weer niks te horen is...... Koude motor: niets te horen. Warme motor: niets te horen. "Ergens tussen koud en warm (dus in de opwarmfase): soms die irritante ratel.. Echt een rot geluid alsof ieder moment de motor het kan begeven. Het klink alsof er "iets" aanloopt tegen een draaiend deel en dat door het hele toerengebied. Ook als ik de koppeling intrap hoor je het. En dan ineens plotseling niks meer te horen... Verder: de auto rijd prima, start goed, loopt gelijk mooi stationair, heeft voldoende trekkracht en dat ook mooi lineair over het toerengebied. Kortom: rijden is niets aan te merken ook niet als de ratel te horen is...... Dan toch maar eens naar Bas Roos rijden ..?
  2. De auto is inmiddels ook al twee keer voor langere periode naar Frank de Zwart geweest. Heeft het geluid wel een keer gehoord, maar dan te kort om vast te stellen waar het vandaan komt.. kortom: het blijft tot op heden een mistery...
  3. Hier ben ik weer: die irritante ratel hoor ik nog steeds onder bepaalde omstandigheden. Ik kan het niet vinden.. Koude motor: niets te horen. Warme motor: niets te horen. "Ergens tussen koud en warm (dus in de opwarmfase): soms die irritante ratel.. Echt een rot geluid alsof ieder moment de motor het kan begeven. Het klink alsof er "iets" aanloopt tegen een draaiend deel....En dan ineens plotseling niks meer te horen... Verder: de auto rijd prima, start goed, loopt gelijk mooi stationair, heeft voldoende trekkracht en dat ook mooi lineair over het toerengebied. Kortom: rijden is niets aan te merken ook niet als de ratel te horen is...... Wie heeft een goed advies ???? Wie weet wie me zou kunnen helpen ?? Alvast bedankt !!
  4. Oke, bedankt voor de reactie: DISA is het niet. Stekkertje los maakt geen verschil. VANOS geloof ik ook niet omdat de auto echt goed rijd zoals hij hoort te rijden. Dus keurig netjes stationair draaien, Goed en soepel optrekken., mooi liniair vermogenopbouw. Dus allemaal prma. Ik heb ook het idee dat het ergens van de onder/achterkant komt. Heeft iemand hier ervaring mee? Pulserende oliepomp of die hydraulische kettingspanner ? Ik hoor het graag !
  5. Oke, eerst de ratel eruit en dan goed afwegen of ZIP tuning interressant kan zijn. Note: gisteren 10 liter E102 (total) getankt. Dat voel ik dus wel :-) Soepeler en gaspedaal hangt meer aan je voet, zeker bij hoger toerental.
  6. Thanks, Ik zal nog eens laten luisteren door een echte specialist. (Frank de Zwart in Hulst, 20 minuten van mij ) Note: overal lees ik wel dat bij Vanos problemen dit ook voelbaar is met rijden: minder trekkracht, niet lekker stationair lopen, geen mooi liniair verloop van het vermogen.. Dit alles heb ik niet. Zoals ik al aangaf: de auto rijd perfect en rijd zoals de 6 cilinder behoort te rijden...
  7. Jan Willem, Is dit een enkele of dubbele Vanos ? Dure reparatie ? Kan dit al bij 112000 km ? Verder : de auto is van 01-sept-1999. Is dit nu een M52TUB20 of M54 ??
  8. Hallo, herkend iemand dit?? Ik heb een Z3 2.0 6 cilinder 1999 M52TUB20 motor. (112.000 ECHTE kilometers) De auto rijd als en speer en rijd echt zoals hij hoort te rijden. Alleen....: onder bepaalde omstandigheden hoor ik ineens een irritante "rattel" Dit is maar zeer kort en onder deze omstandigheden: Auto starten als hij koud staat : niets te horen! Als de temp meter op 1/4 staat en dan ergens tussen stationair en 12oo toeren hoor ik dan ineens een irritant gerattel. Zodra de motor iets warmer wordt is het weer weg...... vaak krijg je niet eens de kans om te stoppen en te luisteren.... Maar ik wil er WEL vanaf WIE HERKEND DIT ????
  9. RoadsterZ3

    ZIP tuning Z3

    Hallo, ik ben de eigenaar van een super echte Z3 2.0 van 1999. Zes cilinder M52B20 motor. Ik heb twee vragen: Heeft er iemand ervaring met ZIP tuning ? Ziet er op de website betrouwbaar uit en ze claimen een vermogenswinst van 150 naar 167 pk en een koppeltoename van 190 naar 210 nm. Wat kan ik doen om het geluid wat sportiever te maken ? En dan bedoel ik niet een nieuwe eisenmann uitlaat monteren. Zijn hier slimme foefjes voor ? Groet, Rene.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.