Ga naar inhoud

GTRene

Member
  • Items

    48
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Almelo
  • Interesse(s)
    Z3 en wat andere youngtimer/classic BMW's en bv Porsche 904 GTS/6 replica (maar ook prijzig helaas) en meer.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

GTRene's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

5

Reputatie

  1. Als je de bout van het difdeksel houder eruit haalt (wel ff krikje onder dif houden om op te vangen) dan zakt het diff al zo ver (normaal gesproken) dat je bv het deksel eraf kan halen (eerst olie aflaten) of als je speciale tools hebt, dan al het rubber/staal lager eruit trekken, of anders voorzichtig inzagen (let op niet in het alu anders zwakkere plek) en er dan bv een zachte poly er zo zonder gereedschap weer in drukken. Nu ben je echter al verder gegaan...en heb je/is er wellicht al meer stuk? zodat het diff er sowieso onderuit moet? das dan wel wat balen... Het kan soms ook zo zijn dat bv het bij de insteek assen gaat zweten omdat bv het ontluchtingsgaatje van diff deksel verstopt zit, don't ask me how I know, had het bij een splinternieuw Z3M deksel...van de dealer...onder garantie (lang verhaal) en hun hadden dat zelf ook door...sealden de km sensor extra ipv alleen O-ring...maar zelf toen lekte het er nog langs...dus ik beter doen dan hun dat sealen, echter, toen moest de druk elkders heen, immers ontluchtingsgaatje verstopt en als diff heet wordt, moet het ergens heen...dus daarna begon het bijde keeringen assen...toen dacht ik hey...iets anders is de oorzaak en kwam ik bij de ontluchting, kats verstopt...schoongemaakt en lekkage bij as keeringen verdween als sneeuw voor de zon :-) anyways, succes met je klus, jij zal dat wellicht niet hebben, maar checken kan geen kwaad ;-)
  2. Had laatst nog een paar korte antennes gekocht, ik kwam daarop toen ik mijn Z3 onder een afdekhoes stopte, toen merkte ik dat die de originele antenne helemaal om boog, nu is die wel wat flexibel maar toch, dus ik draaide die antenne er dan maar uit. Toen kwam ik op het idee om een korte antenne erop te schroeven, dan kan die mooi blijven zitten... Ik zag wat goedkope aluminium antennes en dacht, leuk...maar daarna dacht ik, hm, dan niet flex en dus als bv iemand erachter blijft haken of bv de vulslang oid...dan geeft het niet mee en op dat punt waar die zit bij een roadster is het vragen om. Dus maar 2 rubber flex korte besteld...waarom 2? haha...wist niet welke beter zou staan (luister zo goed als nooit naar radio in de auto, dus bereik maakt me niet zo uit) dus 1 van 6 en 1 van 8 cm besteld. Geen idee nog hoe het staat...want heb nog steeds mijn mooie Z3 niet terug van de motorsport garage...grrr (zal je de details besparen) anyhow, de antennes 🙂
  3. dat is jammer, want dan konden we het beter begrijpen met het zien van. opzich is een foto plaatsen op dit forum niet zo moeilijk (of hij moet heel groot zijn, maar dan kan je die qua MB verkleinen) je kan een foto vanaf je pc/mobiel uploaden naast die paperclip onderin het typ-veld, daar zie je "kies bestanden" als je daarop klikt kun je bij je foto's en of je kan je foto's naar het typ-veld 'slepen' en loslaten. wie weet lukt het je 🙂
  4. Schakelaars kunnen idd redelijk strak zitten, klikken er mooi in zeg maar... Beste om bv zoiets eruit te drukken is van binnenuit, dus bv ergens in de buurt wat loshalen (of een paneel eraf schroeven of bv op de console de schakelzak omhoog of bv de radio eruit) wat wel makkelijk gaat en dan met je hand erachter op de achterkant van de schakelaar drukken en je drukt het er dan zo uit.
  5. Corbeau NFX passen mooi in de Z3 en erg licht, de set wat ik heb kwam met zij-steunen en dubbele sliders, scheelt zo'n 30kg, beide stoelen compleet aan gewichtsbesparing.
  6. dankje, MNZ, ik heb geen ander interieur 😉 het beige was ook niet mijn eerste keuze, vandaar wat aangepast met wat zwarte tinten, zie mijn Z3 bij aanschaf en nadien, voorbeeld van beige naar zwart/grijs delen zeg maar.
  7. Het laatste wat ik voor mijn Z3 heb gekocht zijn een set nwe Corbeau stoelen, had eerder mooie set nwe Cobra stoelen, maar die zaten mij toch net iets te diep en te vast, dus maar in de verkoop gedaan. Deze set die ik nu binnen heb en geïnstalleerd heb zitten wel wat makkelijker, iets breder achterin, precies goed voor mij en iets hoger, makkelijker eruit...echter op bv een circuit kan je een zitvlak deel eruit halen en zit je er diep en nog vaster in, das opzich voor mij wel een leuke oplossing. Ik zag later in de nieuwe Renault Alpine ook een handige 1 delige kuipstoel set, met op ze zijkanten een uitsparing zeg maar, daar waar je je been heen zwiept als je uit wil stappen, en dus makkelijker eruit kan, anders gaat je been immers te hoog (voetjes niet meer op de grond) en moet je meer omhoog gedrukt jezelf uit de stoel wippen. Afijn, men nwe setje stoelen, de foto's doen het verhaal verder.
  8. huh? foto van beide kanten?
  9. Volgens mij niet zo'n probleem, trouwens je snelheids sensor zit in je diff achter. Ik heb nog nooit problemen gehad met verschillende bandhoogtes of breedstes, natuurlijk moet je het niet te gek maken bv achter, maar meestal geeft de snelheids meter al meer aan dat je werkelijk gaat (test je bv via je telefoon gps) dus daar bv een wat grotere rol omtrek? kan je aangegeven snelheid meer 'werkelijke' snelheid maken. (been there done that) :-)
  10. Ik heb je uitgelegd dat ik niet zo op die Z4 doelde, ik wilde niet alleen dat kleine stukje van jou citeren maar ook dat volledige M62 antwoord van die jongen daarboven, dat samen (kleine deel van jou tekst, volle deel van die jongen waarop jij antwoorde) vormde mijn antwoord. Dus hou eens op met dingen in de mond leggen die ik niet schreef. We moeten idd consequent blijven in de juistheid van informatievoorziening! vandaar nu nogmaals, hopelijk begrijp je me nu, if not, ben je vast niet de enige haha ;-) kom op, verder met echt nieuws. peace, René.
  11. Handhaven van regels bij bewuste overtreding, ja. Internet kan soms plat zijn of zo overkomen. Het is zo het is, helaas niet zo het was. its 'ok' cheers.
  12. kan maar zo :-) ik had het ook meer over die M62 (of M60) die gebruiken een ander type luchtverzamelingshuis dan de S62, Bij de M60/M62 zit het huis meer tussen de banken en dus laag gebouwd, veel minder last van hoogte, dat is dan geen probleem zeg maar. de S65 van M3 is ook door die andere constructie (sportmotor en lucht verzamelhuis) bovenop de motor zo hoog, waardoor je ook andere zaken (custom) moet bedenken om het mooi onder de kap te krijgen. Trouwens, als een S54B32 in een Z4 past (waar die M modellen mee komen) dan past er wellicht ook zo die Alpina B8 motor in of M60/M62 met Alpina delen/carter. Of je haalt gewoon zo'n kit, nog goedkoper ook :-) http://www.parts33.com/product/bmw-m60-m62-swap-kit-e36-e46-z3-z4 of voor die S62 motor, ook in de Z4 is dit niet duur, direct fit kit (motor) http://www.parts33.com/product/bmw-s62-swap-kit-e36-e46-z3-z4 Hoe dan ook, altijd leuk die motorswaps, vooral een alu V8, relatief licht en mooi kort, al kun je bv uit zo'n 6 in lijn 35i turbo motor ook veel halen, toch liever een V8, afijn, ieder z'n ding
  13. Het bericht stond niet direct er boven, dus voor de duidelijkheid citeer ik het dan maar, helemaal omdat het bericht erboven over wat anders ging, ik ben liever duidelijk. En ow, van dat adverteren, niet aan gedacht moet ik zeggen, nu ben ik ook niet zo goed met alles onthouden, bovendien was het een reactie op, niet echt als advertentie bedoeld maar meer als 'hulp' zo van, ik heb er toevallig 1 liggen. Afijn, zie nu ook dat het bericht weg is...beetje jammer, afijn, zo kan het gaan, NL naar de haaien aan politieke correctheid ;-) ik zal eens kijken wat te doen, thanks for the 'tip' euhm ;-)
  14. De Alpina delen wat ik beschreef die ook door Alpina werden gebruikt in de e36 B8, kun je ook gebruiken in de Z3 of natuurlijk de e36 en?, dat is een directe passing, dus motorsteunen en carter set (incl oliepomp e.d.) Van de Z4 heb ik geen ervaring, het ging meer over de M62 en soortgelijke V8 qua ruimte en inbouw, met name Z3 en e36, bovendien wat beter voor je motorrubbers ;-) bij een 6 in lijn hangt die het meeste/zwaarste op het rechter rubber, die gaat dan ook meestal het eerste stuk, V8 mooier verdeeld en korter :-) en ow, lekker geluidje als bonus. hier bv de B8 onderdelen en nummers >> http://www.thealpinaregister.com/downloads/completecats/e36 b8.pdf
  15. Als ik het toevallig gisteren voor het eerst bekeken heb, is mijn reactie heel snel... and who cares, het is een jaar in jaar uit open topic en van alle jaargetijden, het geeft alleen maar aan wat er mogelijk is en of hoe die of hoe de ander dat doet/deed/whatever. dus volgende keer graag niet zo neerkijkend oordelen over iets wat anderen schrijven, zeg dan niets als je niks toe te voegen hebt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.