Ga naar inhoud

Z3crazy

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9i (bj 2000), Hyundai i30
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Breda
  • Interesse(s)
    Auto's, Gitaren

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Z3crazy's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. En als er leden zijn die niet vloeiend in Duits zijn is er ook een Engelstalig optie ....... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ Dave.
  2. ***Update*** Ik kreeg net te horen dat alle facelift Z3's waren uitgerust met H7's ipv HB4's (don't shoot the messenger!!!) Dave
  3. Ik heb even op de nieuwe TIS gekeken en daar kwam ik dit overzicht tegen : Het is dus een kwestie van welk voorraad men heeft gehad op de productie lijn. Ze gebruikte schijnbaar H1, H7 en HB4 door elkaar, maar daar staat dan niets over in de manuals of koplamp glas.
  4. Nou, dat zijn de stekkers, maar de mijne zijn bruin waar een losse H7 in gaat en 30% (+-) groter. Misschien heb ik gewoon een heel erg zeldzaam model Z3 (ka-tjing).
  5. Nou, er lopen maar twee draadjes naar de stekker dus je zou denken dat het een oem H7 stekker moet zijn. Hoe dan ook erg vreemd en niet zo maar te verklaren. Wel vervelend
  6. Z3 koplampen probleempje Vol goede moed ging ik mijn lampjes vervangen vandaag. Alle opgezocht en gelezen, welke type lamp, hoe ik er bij moest komen, echt alles. Dus HB4 en HB3 lampjes gekocht (Osram Nightbreakers Intense). Motorkap open en rechts begonnen, sproeiertank opzij en eerst mijn HB3 gewisseld. Perfect !!! Toen de HB4 eruit......... f%*k...... geen HB4 maar een H7 in een losse veel grote HB VOETJE !!!!! WTF. Weer de handleiding erbij, gekeken op de koplamp glass. Echt waar, er staat HB4. Ze hebben toch niet alles veranderd en niets gezegd bij BMW Iemand anders met hetzelfde ? Mijn variatie is een 1.9i uit 2000
  7. Bedankt mannen, veel nuttig informatie. Ik denk dat ik voorlopig mijn 16 euro ergens anders aan uitgeeft
  8. ^IBMW, Hoeveel spuitbussen gebruik jij per keer? Ik dacht dat eentje van Megiars genoeg zou zijn, maar schijnbaar niet, Ik zal Raggtop de volgende keer er op zetten en dan heb ik i.i.g een goede vergelijking. Bedankt voor de input
  9. Hoi, Ik heb zowat alles gelezen en bekeken over dit onderwerp en had uiteindelijk voor het product van Meguiars gekozen. Dit heb ik zondag ruim opgezet, volgens de aanwijzingen en YouTube filmpjes. Nu kwam ik net thuis nadat mijn Z3 de hele dag in dit hondenweer en de soft top zag er niet uit alsof er iets op zat. Weet iemand hoeveel van dat spul nodig is voor een Z3 ( 1, 2 of 3 spuitbussen), of is er iets anders wat beter werkt (Harmisol?)
  10. Hoi, Ik heb een vraag over de stuurbekrachtiging, of liever gezegd, schijnbaar ontbreken daar van. Alle Z3's die ik uitprobeerde voor mijnaankoop stuurde best zwaar, zeker op lager snelheden. Mijn eerste ervaring met stuurbekrachtiging was mijn Rover SD1 V8 3500 eind jaren 70 en dat was een geweldig ervaring, ook omdat het progressief was, dus de stuur werd stijve als de snelheid omhoog ging. Bij de Z3 heb ik idee dat het andersom gaat dus lichter bij hogere snelheden. Is dit een normaal verschijnsel (dus "by design") ?
  11. ^Klasse, die heb ik gemist. Nu een cursus technisch Duits.
  12. Beste forumgenoten, Ik heb mijn Z3 gekocht zonder hardtop en voorbereiding maar ik wil er wel een hebben. Nu heb ik een mooie op het oog, maar ik vraag mij af hoe veel werk het is om het er zelf op te zetten en of het een relatief simpel operatie is. Ideeen of ervaringen?
  13. ^ Sorry, kleine vakantie........ Er is altijd iets te repareren na 17 jaar . Ik moet zeggen dat dit het eerste keer is dat ik mij heb hoeven te verdedigen om de wens een werkplaats handboek te willen bemachtigen. Maar, goed, waarom? Ik wil zoveel mogelijk zelf (goed) doen. Nu zijn het de remmen die mij zorgen baren momenteel. Nu is een Z3 geen F1 wagen, dat snap ik, maar ik had wel gedacht dat het beter zou remmen dan een Hyundai i30 of een Dodge Caliber ( mijn vorige auto). Wellicht zijn er nog meer klusjes die nodig zijn of zich gaan openbaren, en ik wil daar gewoon op voorbereid zijn. .
  14. ^ Sleutelen (of course ). Ik wil zoveel mogelijk zelf aan werken, ook het elektrisch gedeelte. Ik doe al sinds de 70-er jaren mijn eigen onderhoud waar mogelijk (en het verstrijken van de garantietermijn). Misschien ben ik ouderwets, maar ik lees liever van papier dan met een iPad onder de auto liggen.
  15. @pimgmx, Die heb ik wel gezien, allen het uitprinten wordt een beetje omslachtig (pagina voor pagina) en ik moet nog een paar jaar door tot mijn pensioen. Maar goed, ik zoek verder. Uiteindelijk zal ik zegevieren (hoop ik).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.