Ga naar inhoud

E86Michel

Member
  • Items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

E86Michel won de laatste dag op 1 maart 2020

E86Michel had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0si Coupe
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Wijnaldum

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

E86Michel's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

10

Reputatie

  1. Je hebt gelijk! Weer wat geleerd, ik dacht 2011 moet wel N53 zijn. Nou dan helemaal geen twijfel en altijd voor de 6 cilinder gaan.
  2. 100% voor de witte 6 cilinder. Mooie uitvoering, betere motor. De N20 motoren (de 4 cilinder dus) staan ook al bekend om kettingproblemen. De N53 is een stuk degelijker, hooguit 6 nieuwe injectoren nodig na 150dkm (is ook best prijzig)
  3. 3.0i is met M54 motor 228pk t/m 2005 3.0Si is met N52 motor 265pk van 2006/2009 alleen in facelift Z4's Over het algemeen is de M54 een degelijker product dan de N52 Si staat niet voor sportuitvoering.
  4. Bij de dealer bestellen op chassisnummer.
  5. Dit zijn velgen van de E90 3-serie, die passen perfect. Geen spacers nodig.
  6. Nieuwe styling 225m wielen met Michelin PS4S, een goede uitlijning en ook nog een nieuwe achterbumper ivm met een kras en scheur die er al opzat toen ik de Z4 kocht.
  7. Ik vind hem geweldig! Persoonlijk denk ik dat als je in de markt bent voor en s54 M coupe je niet echt naar de prijs kijkt maar naar conditie, km stand en kleurstelling. Ik denk daarom dat je vraagprijs te laag is. Als ik 60.000 te besteden had zou ik dat ook voor deze betalen.
  8. De N46 geeft in de E90 en E87 heel veel problemen met kettingeleiders, valvetronic as en klepseals. Dit zal in een Z4 niet veel beter zijn. De meest verstandige keuze is dan een 3.0Si maar een nette PFL met M54 is eigenlijk qua motorische betrouwbaarheid de beste keuze.
  9. Check dit filmpje met alles wat je moet weten over de N52 motor: Ik rijd al bijna 3 jaar en 40.000km nagenoeg probleemloos met mijn Coupe met grijze motorafdekking. Bij 180.000km hield de elektrische waterpomp er mee op, let er op dat deze bij een km stand boven de 150.000 al vervangen is.
  10. Heel interessant! Ook verdeling automaat / handgeschakeld ben ik benieuwd naar.
  11. Een supercharged S65 is ook een optie natuurlijk. De s65 is iets degelijker dan de S85. Ik denk dat een budget van 35k aan de krappe kant is als je alles laat doen. 15k voor donor M5 6k aan extra onderderdelen en preventief onderhoud (lagerschalen etc.) Een standalone motormanagement, aangepaste uitlaat, dikke remmen, spuitwerk kosten ook snel 10k. Dan hou je nog 4k over voor uren. Ik denk dat je eerder richting de 50/60k gaat. Dit is ook een nette S65 swap, misschien kun je dit bedrijf benaderen.
  12. Eigenlijk niet nodig in de coupe en kom ook vaak met de klep tegen het dak of de zonneklep.
  13. Heb ik! Woon wel in Friesland.
  14. Ik zou er dan ook lekker een setje 17 of 18'' onder leggen, dan rijdt het echt beter en klopt het qua looks ook beter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.