Gijs
Member-
Items
49 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
4
Gijs's prestaties
1.8 member (1/12)
12
Reputatie
-
Je zou zomaar eens gelijk kunnen krijgen maar heb hem toch verkocht en vanmorgen geleverd aan iemand die al een half jaar op zoek was. Ik heb er mooie herinneringen aan.
-
Beschrijving Ik hoef hier niet uit te leggen dat de Z4M een auto is zoals ze niet meer worden gebouwd. De laatste analoge Z4 met handbak en atmosferische motor. Een Engelse roadster maar dan van BMW met hun mooiste atmosferische zes-in-lijn ooit gebouwd, de S54 uit de M3 E46, die vijf keer de prijs voor motor van het jaar won. Een motor die bovenin het toerenbereik van karakter verandert en dan door mag naar 8000 toeren. Wouter Karsten zegt altijd dat iedere auto beter wordt van 100 pk erbij. Een Z4M is een uitzondering op die regel, 343 PK in een kleine roadster is echt meer dan genoeg. Een Honda S2000 heeft er 100 minder! Ik heb het knopje van de DSC dan ook nooit durven aanraken. Richard Hammond deed dat wel: https:youtu.be/0FTcr2IFeg0?si=0SWWuLskJWY7oWgY De auto is natuurlijk vooral gemaakt om lekker mee te touren. Voordat ik hem kocht zocht ik de historie uit. Mijn auto werd in 2009 bij een Duitse dealer gekocht door een fysiotherapeut in Noord-Holland als tweede auto. Hij ruilde hem in op een Mini bij een dealer, die hem doorverkocht aan een handelaar van wie ik hem in januari 2017 kocht. De auto had toen 90 dkm gelopen. Ik heb er goed voor gezorgd. Oude auto's breng ik niet bij de dealer maar bij een specialist. Deze breng ik bij BMW-specialist Admiraal in Oude-Tonge waar ze hem altijd met een glimlach ontvangen. De auto heeft daar altijd zijn jaarlijks onderhoud gehad. Ik liet na aanschaf vervangen de delen die in het interieur altijd slijten (knopjes op het stuur/radio en de instaplijsten). Ik liet ook de interieurlijsten op het dashboard vervangen door originele individual-lijsten van leer met een accent rood (Imolarot). De originele geslepen aluminiumlijsten heb ik er nog bij, ze zijn te zien op de laatste foto. Naast dat de jaarlijkse beurten zijn verricht is het misschien nog goed om te vermelden dat in 2020 de lagerschalen werden vervangen (nodig bij de S54) bij km-stand 100.479. Afgelopen jaar liet ik de remmen voor vervangen, werd een nieuwe set Michelin Supersport gemonteerd en werden de remmen aan de voorzijde gedaan. Ik verving ook de accu (Varta Silver dynamic). Deze auto heeft geen achterstallig onderhoud, de facturen van het onderhoud sinds 2017 zitten erbij. Het enige waar wat mee moet is een slijtplekje op het leer van het stuur. Verder heb bij de auto gekocht een zwarte (stof)hoes, een druppellader, de originele Nederlandse folder en de kappen waarmee de openingen bij de geopende kap kunnen worden afgewerkt (zeer gezocht, niet meer nieuw te krijgen). Alle boekjes zitten er ook bij. Ik heb nu vijf auto's, waarvan drie cabrio's. De oplettende lezer was hierboven al opgevallen: ik rij er te weinig mee. Op marktplaats is een advertentie te vinden: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m2085209512-bmw-z4-3-2-m-roadster-2006-zwart
-
In Oude-Tonge heb je Admiraal, een familiebedrijf waar ze alleen maar BMW doen. Ik breng er al mijn BMW's en de Mini van mijn vrouw, al jaren en tot volle tevredenheid. Nix marmer, zelfs geen praatjes, gewoon wat je zoekt.
-
Dank Guido!
-
Bij mijn auto worden de lagerschalen nu ook vervangen. Wat zijn alle 'pijnpuntjes'?
-
Gebruik(saanwijzing) ipod interface Mijn auto heeft een hifi-prof-systeem (677). Ik vond op marktplaats een originele ipod-interface voor een iPod classic, die ik kocht en liet inbouwen. Ik gebruikte eerder ook zo'n originele interface in mijn e93. Kan iemand mij op weg helpen hoe het werkt in de z4? In de e93 kon ik verschillende "Cd's" kiezen (1-6) en daarmee had je dan verschillende sorteringen van de muziek. Daarna kon je op nummer kiezen. Zowel titels van albums als nummers werden getoond. In de Z4 worden de albumnamen en titels niet getoond. Toen de interface net geinstalleerd was stond hij op "Cd 7) met de toetsen op de radio (1-6) heb ik hem op CD6 gekregen. De sortering is voor mij niet te herkennen. Toetsen 1-5 leiden tot de tekst "No-CD". (Mijn auto heeft overigens geen wisselaar). Wie kan me wat op weg helpen? Gebruiksaanwijzing zou helemaal fijn zijn.
-
Ervaring niet maar overwoog wel om eens wat te boeken bij Dolf Dekking: https://www.dolfdekking.nl/rijtrainingen/ De kosten houden me nog wat bezig.
-
Ik verruilde de e93 325i voor een F33 430d, 2015, 35dkm. Kocht hem bij de dealer in Essen (dui) en voerde hem zelf in. Inmiddels 44dkm. Fantastisch ding. Optielijstje: Editionen und Pakete- Innovationspaket - Luxury Line - Navigationspaket ConnectedDrive - ConnectedDrive Services - Comfort Paket - Lichtpaket - AblagenpaketAntrieb und Fahrwerk- Automatic Getriebe SteptronicUmwelt und Sicherheit- Diesel Partikelfilter - Adaptiver LED-Scheinwerfer - BeifahrerairbagDeaktivierung - Active Protection - Reifendruckanzeige - Innenspiegel automatisch abblendend - Scheinwerfer-Waschanlage - Alarmanlage mit Fernbedienung - Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung - FernlichtassistentKomfort und Innenausstattung- Lenkradheizung - Akzentleisten Perlglanz Chrom - Durchladesystem - Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer - Nackenwärmer - Komfortzugang - Klimaautomatik - Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend - Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer - Armauflage vorn verschiebbarKomfort und Innenausstattung (Fortsetzung)- Windschutz - Zusätzliche 12-V-Steckdosen - Edelholzausführung Fineline anthrazit Fahrerassistenz - BMW Head-Up Display - Rückfahrkamera - Concierge Services - Park Distance Control (PDC) - TeleServices - Instrumentenkombination mit erweiterten Umfängen - Aktive Geschwindigkeitsregelung mit Stop&Go-Funktion - Intelligenter Notruf - Surround View - Speed Limit Info Multimedia - Freisprecheinrichtung - Komforttelefonie mit erweiterter Smartphone-Anbindung - HiFi Lautsprechersystem - Real Time Traffic Information - Navigationssystem Professional - Remote Services - DAB Tuner Exterieur - Anhängerkupplung mit schwenkbarem Kugelkopf - Exterieurumfänge in Wagenfarbe Räder/Bereifung - Leichtmetallräder - Bereifung mit Notlaufeigenschaften - 19"LM Räder Vielspeiche 399 mit Mischbereifung
-
VOL!!! INSCHRIJFTOPIC Limborit X - zondag 10 juni 2018
Gijs reageerde op Scorpion's topic in Toerritten
Routes in de brand nieuwe TomTom, kofferbak gevuld in Maastricht, ingecheckt in hotel, zo eten op de mooiste plek van het land; het is nu al een feest! -
VOL!!! INSCHRIJFTOPIC Limborit X - zondag 10 juni 2018
Gijs reageerde op Scorpion's topic in Toerritten
Kan me zeer verheugen op dit festijn. Dagje Maastricht, voor de avond: het mooiste restaurant van het land had ook nog plaats (Limburgse op hun terras zou perfect zijn) , nachtje slapen in naast gelegen dorp en dan de tocht van het jaar (voorlopig) als afsluiter. Wat wil een mens nog meer?! Wellicht proberen om Guido te volgen maar herinner me eigenlijk niet van vorig jaar dat hij zo n hoog tempo heeft. Eigenlijk past dat natuurlijk ook niet in het Limburgse land! Scorpion, bij voorbaat al dank, beleef al veel voorpret. -
VOL!!! INSCHRIJFTOPIC Limborit X - zondag 10 juni 2018
Gijs reageerde op Scorpion's topic in Toerritten
Mag ik me nog opgeven Gijs +1 + Z4 6-cyl? Geen diner; moet ook nog terug naar westen. Heb er super veel zin in! -
Auditieve aspecten van het rijden met de Z4 M Fijne forumleden, Het eerste seizoen met de Z4 M was meer dan fijn. Ik vind het echt een fijn karretje. Het is mij te doen om de beleving van zo'n auto. Mijn werk is niet zonder 'gevoelens van onrust'. Een spanningspiekje op de vrijdagavond is voor mij de manier om te ontspannen. Het aanwenden van de kracht van de motor in de polder gecombineerd met het gebruik van de eerste vier versnellingen is daarvoor toereikend. Op punten vind ik haar ook meer vermakelijk dan mijn eerdere italiaanse voorzien van hoogtoerige V-8. Wat natuurlijk wel blijft is het gemis van de beleving van juist die hoogtoerige V-8, indertijd aangesloten op een tubistyle product, met name als het gaat om de auditieve aspecten daarvan. De z4 klinkt fijn metalig maar het zou wat expressiever kunnen. Zoektochten op het internet op uren als deze bracht mij op andere inlaattrajecten (CAI, bijvoorbeeld van GruppeM en Eventuri) en natuurlijk andere uitlaten. (RPI, spreekt me meest aan). Overigens is het mij niet te doen om vermogenswinst, da's standaard meer dan voldoende voor mij. Punt is dat ik ook een auto niet graag aanpas met niet-originele onderdelen. Maar ja, een E46 CSL zal ook niet voor nix een andere airbox hebben dan mijn auto. En qua uitlaten zullen er vast eisen zijn voor fabrikanten aan geluidsemissie. Een verrassing voor mij was dat aanpassing van het inlaattraject een aanzienlijke verandering van geluid teweeg brengt. Op youtube-filmpjes lijkt dat soms spectaculair. Iemand ervaring, is dat ook echt zo? Zou ik een voorkeur moeten hebben voor een bepaald systeem? Er zijn behoorlijke prijsverschillen. Kan het ook kwaad doen? Ik lees ook over aanpassingen aan de ECU, is dat nodig? Ik weet ook niet of ik een voorkeur zou moeten hebben voor aanpassing met CAI dan wel van de uitlaat. Ik ben van die laatste wat bang dat het een beetje 'too much' wordt. Ik heb een petje maar wil geen lid worden van de 'petjes-brigade'. Uitlaat kom ik ook niet uit met filmpjes. ik dacht dat Eisenmann de fabrikant om voor te gaan was, dat lijkt echter vrij tam te klinken. Supersprint lijkt vrij aardig maar kon mij onder italianen met V8 nooit bekoren dus twijfel. RPI klinkt prima, weet niet waar dat te kopen, maar wellicht ook een beetje 'too much'? Iemand gedachten, ervaringen, vergelijkingsmateriaal die/dat me zou(den) kunnen helpen? Met groet, Gijs
-
Foei! Dat gaan we toch niet doen met M-producten! :->
-
HEt vervolgfilmpje bracht uitkomst, knopje zit in de telefoonhouder. Zeer veel dank!
-
Dank. Het begint met het drukken op een 'pairing button'. Waar vind ik die?