Ga naar inhoud

Amigo

Member
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Amigo won de laatste dag op 25 augustus 2021

Amigo had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    F36 420i Gran Coupe
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Het zonnigste stukje Zeeland
  • Interesse(s)
    Luchtvaart

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Amigo's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. Heren, bedankt voor de vele leuke en informatieve reacties! Ik heb een hoop om naar te kijken en daar ben ik jullie erg dankbaar voor! Ik denk dat het nu taak aan mij is om een paar Zetjes te gaan rijden om te kijken of het wat is. Dat zal het zeker wel zijn, maar voor zover ik mij kan herinneren vond ik de standaard stoelen niet per definitie slecht zitten. Eentje met sportstoelen zou dan uiteraard een pre zijn, maar ik ben ook weer geen supersportieve rijder die iedere apex pakt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik hou ook van het cruisen. En ja, dan is die M54 ook weer heerlijk donker en diep qua geluid. Een Hifi Pro wil ik dan eigenlijk sowieso. Stoelverwarming ook, verder “alle extra’s leuk”. Uiteraard wel alles zo origineel mogelijk. Wederom bedankt voor jullie inputs en allemaal een fijn weekend gewenst! 👍
  2. Stoelverwarming is voor mij een must haha! Ik heb ook gezien dat eigenlijk alle E85’s projectoren hebben in de koplampen. Is er iets makkelijks om aan te herkennen of de wagen xenon heeft of niet? En wat zijn de verdere verschillen tussen de FL en PFL, zowel technisch als optisch? Mijn “must haves”; stoelverwarming cruise control PDC xenon Hoe zit het bij de E85 generatie met navigatie. Ik geloof dat dit het oude MK4 systeem is zoals in de E46, dus met dvd’s. De laatste update die ik heb kunnen vinden is 2019. Nu is dat enigszins oké, omdat de laatste wegen in de buurt hier wel op staan. Is er een goed aftermarket alternatief voor de infotainment? En hoe zijn de standaard geluidsboxen in de auto, of beter voor Premium (is dat H&K?) gaan? Ik hoef geen bioscoop aan geluid, maar ook geen koekblik.
  3. Zoiets zou zeker kunnen, en dan zou ik zelf de lijsten wrapped en/of vervangen voor wat sportievers. Staat wel gaaf trouwens, blauw/beige is en blijft een fantastische kleurencombinatie. Helemaal eens trouwens met de sportstoelen. Ik zou mijn F36 (😜) ook hebben laten staan als deze geen sportstoelen zou hebben. Echter is de toekomstige Z4 ook een auto om zelf een beetje aan te passen en te modden, waar de 420i de betrouwbare en kant-en-klare daily is en blijft. Een keer een setje sportstoelen op de kop tikken zou voor mij dus geen probleem zijn en voor zover ik mij kan herinneren zitten de “standaard“ stoelen van een Z4 al een heel stuk beter en zijn ze mooier dan de generatie-genoot, de E46. Na wat nadenken denk ik toch dat de kilometerstand van beneden de 120k toch wel een vereiste gaat zijn. Wellicht een mooie investering waar ik ondertussen van kan genieten. Maar, nogmaals, ik zal sowieso wachten tot begin volgend jaar voordat ik een aankoop ga doen.
  4. De voorkeur gaat zeker voor een M54. Ik weet dat die wat meer olie kunnen verbruiken en bijv. de DISA als aandachtspunt hebben. Verder nog de VANOS seals en CVV. Ik heb twee keer een M54 en twee keer een N52 gehad en de sound van de M54 vind ik net even wat mooier. Ik vind het schellere van de N52 minder, waar de M54 zo heerlijk donker klinkt. De N52 heeft dan weer kans op tikkende stoters, de waterpomp en thermostaat en de VANOS seals. Verder denk ik dat ik voor 15k een mooiere M54 op de kop kan tikken en olieverbruik is met maximaal 5k per jaar ook geen schokkend probleem. Ik ververs toch ieder jaar dus laten we zeggen een litertje extra per jaar. Goed, dat gezegd hebbende, als er een schitterende kanshebber in budget met de juiste opties en kleur voorbij komt die voorzien is van een N52 dan zou ik die niet laten staan. Wel wil ik sowieso de dikste “normale” motor erin, want ondanks dat een 2.5i ook al vlot te noemen is met dat gewicht wil ik gewoon een 3.0i. 😆
  5. Z4 3.0i E85 - Must have opties? Goedenavond! Momenteel ben ik mij voor het volgende seizoen aan het oriënteren op een E85 Z4 3.0i met handgeschakelde versnellingsbak. Ik ben op de hoogte van de kwaaltjes zoals sticky steering en dakstoring. Echter ben ik benieuwd wat de must have opties zijn volgens jullie. Ik ben zelf fan van volle (maar originele) auto's, dus wat ik mij kan bedenken is BMW HiFi, xenon lampen, PDC, bekerhouders, stoelverwarming? Zijn er opties die jullie absoluut zouden willen, waar je een auto niet op zou laten staan als deze die niet zou hebben en opties die je maar beter niet kunt hebben? Mijn budget zou in Maart 2022 ongeveer 15k zijn en ik zoek dan een Z4 3.0i met M54 en handgeschakelde versnellingsbak, het liefst onder de 125.000km. De kilometerstand is geen harde eis, liever een auto waar de kwaaltjes en het onderhoud al aan gepleegd is met 175.000 dan een auto met 100.000 waar alles nog aan moet gebeuren. Ik zal maximaal 5000km per jaar met de Z4 rijden, wellicht een uitschieter naar boven op een vakantie. Ook zal de auto in de wintermaanden lekker onder een dekentje in winterslaap gaan. 😀
  6. Bedankt voor jullie leuke reacties! Het kriebelt ook enorm moet ik zeggen, ik struin het halve internet af naar reviews, filmpjes, tips& tricks etc. en het moet en zal toch echt een 3.0 worden... En dan gaat mijn voorkeur nog het liefst naar een 3.0 met M54 motor, dus van 2003-2005. Ik heb ervaring met zowel de M54 (in de oude 325ci) en de N52 (in de huidige 330i) maar ik vind het geluid van een M54 vele malen mooier en klassieker. Al lijkt de N52 wel iets minder last van kwaaltjes te hebben (DISA, VANOS, olieverbruik...). Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Binnenkort maar 'ns gaan proefrijden...
  7. Dank je wel! Geduld is helaas niet mijn sterkste kant... Wat ik vergat te melden, ik wil het liefst een origineel Nederlandse auto, met minder dan 110.000km op de teller. Ik ben niet van plan om er meer dan 10.000km per jaar in de rijden aangezien ik nog steeds voor het overgrote deel de E90 zal pakken, dus op die manier is het wellicht een investering voor de toekomst! Uiteraard moet de volledige onderhoudshistorie bekend en aantoonbaar zijn, maar dat is natuurlijk bij iedere nieuwe-tweedehands auto het geval. Ik vind dit een erg geslaagde combinatie bijvoorbeeld!
  8. Goedemorgen iedereen! Zojuist ben ik toegelaten op dit forum, waarvoor dank! Ik zal mij eventjes voorstellen, wel zo netjes als je nieuw bent hier en dan hebben jullie een indruk wie er praat. Ik weet niet of dit de normale gang van zaken is, maar ik kan ook gelijk op deze manier mijn reden van aanmelding melden en waar ik naar op zoek ben. Mijn naam is Jeremy, forumnaam Amigo, en ik ben van bouwjaar 1991, 25 jaar oud dus. Ik heb inmiddels al 3 BMW's versleten en ben momenteel gelukkig eigenaar van mijn 4e, een E90 330i uit 2006. Een hele fijne wagen, met natuurlijk een heel erg fijn blok voorin. Het betreft een vrij luxe High Executive uitvoering met momenteel iets meer dan 180.000 op de teller. Deze wagen gebruik ik als dagelijks vervoer en ondanks de 258pk is deze auto nog goed betaalbaar, ik rij namelijk 90% snelweg en heb een gemiddelde van 1 op 13! In 2010 ben ik begonnen met een E46 320ci en deze werd na een jaar ingeruild op een 325ci. De 325ci heb ik in totaal bijna 3 jaar gehad, waarbij ik tussendoor nog een uitstapje gemaakt had naar een 130i. Ook de laatst genoemde wagen reed fantastisch, maar ik ben toch meer een 3-serie man. De E90 330i bevalt dus enorm als dagelijkse auto, maar ik ben sinds een maandje mijzelf aan het oriënteren op een E85 Z4, de roadster versie dus. Ik heb eigenlijk alleen nog maar 6 cilinders gehad dus ook deze Z4 zou een 6 cilinder moeten wezen, het liefst dan wel een 3,0(s)i. Een hele nette 2,5 wil ik ook nog overwegen, maar bij de E46 begon het ook te irriteren dat er nog een snellere versie van was (op de turbo- en M-blokken na). Foto's van de 330i; Zomersetup Wintersetup Interieur Zoals gezegd ben ik dus op zoek naar een Z4 E85 met 2,5 of 3.0 motor. Mede op dit forum heb ik al het e.e.a. gelezen over aandachtspunten en waarop te letten bij aanschaf van zo'n automobiel. Wellicht weten jullie een leuke te staan die aan mijn eisen voldoet? Ik speur dagelijks marktplaats, AutoScout24 en gaspedaal af met wel een paar mooie exemplaren, maar hét complete exemplaar wat ik zoek heb ik (nog) niet gevonden. Zo zou ik graag de volgende eigenschappen willen; Z4 2,5 of 3,0. 3,0 enorme voorkeur Een leuke kleurencombinatie (Zwart/rood, zwart/beige, zilver/rood, grijs/bruin etc.) Styling 108 18" OEM velgen Handgeschakeld (must!) Lederen bekleding (sportstoelen enorme pré) Stoelverwarming Xenon Navigatie, sportstuur en andere opties altijd welkom Wat ik niet wil is dezelfde uitvoering als de E90, ik wil dus géén zilver exterieur met zwarte binnenkant, tenzij dit een extreem goed onderhouden exemplaar is met weinig kilometers voor een goede prijs, maar het liefst bovenstaande. Voor de E90 is zilver/zwart prima, maar de Z4 moet en mag er wat mij betreft wel écht uitspringen. Ook wil ik geen kale auto's, aangezien ik toch een luxepaardje ben. Mochten jullie iets leuks weten te staan, dan hoor ik dat graag, al dan niet via PB. Mijn budget is compleet afhankelijk van de staat van de wagen, maar ik wil toch het liefst onder de €20.000.- blijven. Groetjes, Jeremy
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.