Ik ga niet helemaal mee in wat je hier schrijft, Guido. Het verdraaien van de excentrische ring is voor die mensen in Duitsland een veiligheidsissue. Die ring staat af fabriek op zijn meest ideale
positie. Scheelt er iets aan het stuurgedrag dan kan je het huis van de tandwieloverbrenging wel openen, eventueel repareren en terug monteren maar zodanig dat de merktekens terug tegenover mekaar staan. Scheelt er dan nog iets, dan
situeert het probleem zich duidelijk elders, in ons geval de bovenste stuurlager. De excenterring verdraaien is volgens hen enkel symptoombestrijding, en dan nog niet voor alle gevallen. Gelukkig was dat zo bij mijn Z4, zodat ik wel verplicht
werd een definitieve oplossing te zoeken. En die heb ik in Moenchengladbach gevonden waar het volledig stuurhuis uit.mekaar werd gehaald, gereinigd en gevet waar nodig, en met montage van een nieuwe stuurlager.
Iedereen doet er uiteraard mee wat hij wil, maar voor een methode kiezen die je veiligheid in het gedrang brengt, enkel omdat het goedkoper is dat lijkt me op zijn minst onverstandig.