Ga naar inhoud

Phoenix

Member
  • Items

    158
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

Phoenix won de laatste dag op 11 oktober

Phoenix had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5si Individual, 320e Touring M-sport
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zuidoost NL

Recente bezoekers van dit profiel

1,363 profielweergaven

Phoenix's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

48

Reputatie

  1. Omdat er hier ook wellicht meer geïnteresseerden zijn: de jaarlijkse LTV Nachtrit komt er weer aan: zaterdag 28 oktober 2023. Ooit begonnen als een puur-Triumph rit, al enige tijd uitgegroeid tot een allround rit voor alles wat klassieker of youngtimer status heeft en de weg op mag. Dit jaar de 34e editie, en typisch een internationaal deelnemersveld. Reed ik eerst mee als navigator in een Spitfire, classic Mini en een GT6 (met een van de huidige organisatoren), sinds de Z4 stuur ik zelf - inmiddels de nodige Nachtritten achter de rug! Het idee: een navigatierit op basis van bol/pijl systeem, voornamelijk in het donker, door de interessantste (en vaak donkerste) weggetjes in Zuid-Limburg, Belgisch/Duits Limburg en Ardennen. Reken op zo'n 250 km, dus een serieus stuk sturen! Geen poespas in de vorm van letters zoeken, lastige kaartleesopdrachten of wat dan ook. Gewoon lekker verdwalen in het donker! Uiteraard is de rit recreatief, dat wil zeggen dat er geen enkel competitie-element in zit en dat men zich dient te houden aan de geldende verkeersregels - alles op eigen verantwoordelijkheid. Kosten zijn € 35,- per equipe, hiervoor krijg je koffie en vlaai aan de start, een rallyschild en uiteraard een routeboek. Een pauze kan op eigen initiatief ingevuld worden. Start (rond 18:00, een voor een) en finish (rond middernacht, afhankelijk van je navigatiekunsten) is bij Rolduc in Kerkrade - hier bestaan overnachtingsmogelijkheden naar eigen inzicht. Voor meer informatie stuur een mail naar 'nachtrit2023 apenstaartje hccnet.nl' of mij een PM. Zorg voor een leeslampje 🙂 Er zijn ook links naar de E30 club, dus wellicht een mooi aantal BMWs aan de start! Ik kan m aanraden! Nachtrit FB: https://www.facebook.com/people/LTV-Triumph-Nachtrit/100075860037171/ Club Triumph: https://www.triumph.nl/nl/content/ltv-nachtrit
  2. Was verholpen voordat ik de auto in bezit had, maar in de facturen werd rondom een klik in het diff SI B330408 genoemd. 330408.pdf Smering vernieuwd en steekaskeerringen vervangen.
  3. René, Raymond, Ondanks zin in weer een Limburg-en-meer-rit, moet ik m helaas laten schieten. Officiële opening van ons nieuwe Filmcafé waar ik al een tijdje (werkloos) operator ben... Viel Freude am Fahren!
  4. Vast geen onbekend terrein voor velen hier, maar afgelopen zomer aangezien we toch in de buurt waren een bezoekje aan het BMW Museum en BMW Welt in München gebracht. Uiteraard veel moois waarvan ik jullie de foto's zal besparen, op onderstaande na. Omdat BMW M jarig is, stonden er wat prototypes en M knutsels bij elkaar. Zoals een X5 Le Mans (V12, 700pk), een BMW pickup, de M3 Touring prototype (die pas nu vele jaren later in productie is gegaan), en een Z3 V12: Omdat het van buiten niet heel erg spectaculair is, toch maar even gevraagd of de motorkap ook even open kon: daar is het wel aardig vol! De van kleur veranderende iX die in BMW Welt staat is trouwens ook wel geinig.
  5. Thanks. Zeker, zie hier: Leder Vernasca Cognac; digitale klokken (live cockpit professional). ^ mooie Alpina Gran Coupe trouwens!
  6. Met de Z4 in de garage in de weer geweest met de daily: de Estoril blauwe Einser is gegroeid naar een Saphir zwarte Dreier. En in plaats van diesel drinkt ie nu benzine. Ook is er een stopcontact aan boord: een 320e Touring, M sport. Met een maand of twee achter de rug (met trouwens niet al te veel kilometers door veel thuiswerk), en inmiddels een wallbox thuis: goeie ervaringen met de plug-in hybride. Elektrisch bereik nu in de winter tot 40km, waar mogelijk tot 110kmh, soepele en nauwelijks merkbare overgang tussen e en b drive, en voldoende vermogen om ook elektrisch vlotjes weg te rijden. En als Touring ondanks een wat verhoogde laadvloer vanwege de accu's toch genoeg bergruimte. Onderweg laden is er overigens niet echt bij, dat gaat met 3.7kW te langzaam. Maar thuis 's nachts of op het werk overdag als het kan werkt prima . En door het panoramadak toch nog een beetje een open-dak feeling 🙂
  7. (Aan deurpanelen kan ik je niet helpen, maar...) ... Flat Eric kan ik wel waarderen !
  8. Phoenix

    Wateroverlast

    Heb met mogelijke oorzaak 1. ook te maken gehad. Hier wat meer details: Maar inderdaad, eerst de oorzaak proberen te achterhalen (bij mij dus niet A stijl maar deur folie).
  9. Weekje terug het interieur nog gecolour-locked (dus dat ziet er weer mooi geel/zwart uit), en nu de buitenkant eens onderhanden nemen:
  10. Inmiddels wat wachttijd verder (voor de tools (van HBM), de nieuwe kit (via Amazon), en vooral tijd), maar het lijkt nu opgelost: - deurbekleding gedemonteerd - deurfoam geïnspecteerd: onderste rand, vooraan los: kit uitgedroogd en daardoor de foam losgelaten, vooral op de plek waar het blik wat maar binnen wijkt: daar ook duidelijke water/vuilsporen. Dus inderdaad @bofkont, deurfoam! - kit verwijderd voor zover de foam los zat (de rest plakte nog goed), plakresten verwijderd. Foam zelf was onbeschadigd, geen scheuren of gaten. Dat scheelt weer, dan hoeft de airbag er niet af. - nieuwe kit op de deur geplakt (kit=buthylband, dichtkit op rol, kleverig spul) - foam erop duwen en goed aandrukken - testen! geen water te zien. - deurbekleding er weer op En ook maar meteen de linkerdeur bekeken. De tweede gaat altijd een stuk sneller. Die deur overigens had weinig problemen: foam overal vast, de kit nog flexibel. Alleen paar kleine scheurtjes in de foam geplakt met alu-tape. Hier nog wat tips: - buthylband: https://www.amazon.nl/dp/B08GG2YC8G/ref=pe_28126711_487102941_TE_SCE_3p_dp_1 - goeie howto: https://youtu.be/-Hnq_LJwvOg En wat bijbehorende pics:
  11. @Maurits en @pimgmx, inderdaad, daar eens gaan zoeken. Zijn ook weinig high tech, die dingen.
  12. Korte update: de regentest uitgevoerd. Wel te doen met dit weer. Lijkt inderdaad vanuit de deur te komen: water vanachter voorste helft deurpaneel onderaan, druppelt bovenop deurrubber, en dan via dorpel naar binnen. De boel eens gaan uitbouwen. Daarvoor: om verder en pijnlijke vingers zoals bij eerdere interieurklussen te voorkomen, weet iemand een handig plastic interieurdelen toolkitje? (Loswippen van clips en zo).
  13. Phoenix

    Was jij dat?

    Omdat we tijdens onze tour door Zeeland (ja, met de familie, dus met de Einser en niet de Roadster) twee keer dezelfde Z4 leken te spotten, waarvan de tweede keer keurig naast onze blauwe geparkeerd, even hier een fotootje met de gebruikelijke vraag: van hier? Locaties: Domburg (1), Veere (2 - zie foto). H-9xy-zD
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.