Ga naar inhoud

Paco

Member
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Paco won de laatste dag op 26 januari 2018

Paco had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Den Haag

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Paco's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. Raam boven werkt imho niet voor de Z4 hardtop: het raam is het zwaarste deel van de constructie en met zo'n opstelling wordt het geheel topzwaar. In de zomer slaapt de hardtop (in hoes) gewoon liggend tegen een muur, met wat bescherming bij de bajonetaansluitingen.
  2. Je tekening geeft het ook aan: eerder gemaakt voor hardtops van de E36 en Z3. Maar als jij er goede ervaringen mee hebt is het prima.
  3. Je beseft je toch wel dat met een dergelijke constructie je hardtop dan volledig rust op het raam van de hardtop. Dat was voor mij de reden om de hardtop nooit zo op de trolley te zetten die erbij kwam. Zo'n ruit kan aardig wat hebben, maar het volledige gewicht van de hardtop is volgens mij wat teveel. Ik vertrouw het in ieder geval niet. Dit soort oplossingen zijn gemaakt voor de E36 cabrio versies (of hardtops voor de Z3), die onderaan de hardtop nog een strook van metaal hadden lopen onder de ruit.
  4. Bandenspanningssensoren betere term? Die zitten er dus wel op. (werken toch i.s.m. ABS-sensoren?)
  5. Ha, ik was helemaal vergeten te zeggen wat ik uiteindelijk gedaan heb 😀 Het zijn uiteindelijk non-RFT Michelin PS 4 banden geworden. Een compressortje en busje lauwe but erbij voor de gemoedsrust 😝 De auto werd er gelijk een stuk comfortabeler door en ook minder gevoelig voor sporen in het wegdek. Of de wegligging nou heel veel beter is, durf ik niet te zeggen. Ik ben er nog niet mee op het circuit geweest, maar ga dat denk ik ook niet meer doen (de remmen zijn er duidelijk niet voor gemaakt). Tot nu toe geen klachten, ik weet alleen niet meer of mijn luchtdruksensoren het nog doen (of er nog op zitten...)
  6. Op zich ben ik het wel eens dat je binnen Nederland het risico wel kunt nemen. Ik zou sowieso nooit een band langs de kant van de weg verwisselen (vluchtstrook) omdat dit veel te gevaarlijk is. Binnen NL is het dan een kwestie van de WW bellen als je niet meer thuiskomt. Dat is een ander verhaal als je in het buitenland bent en eigenlijk gaat het er om dat je nog de kans hebt om ergens te komen waar je wat aan je lekke band kunt doen. Ik geloof ook niet dat busjes latex veel uit zullen maken en ze zijn idd slecht voor je velg en band. Vond het accu-verhaal wel treffend; er zijn ook andere problemen die zich voor kunnen doen waar je geen directe oplossing voor hebt en die je kunnen laten stranden. Stof tot nadenken.
  7. Even een oud topic schoppen. Ik moet dit jaar ook de banden vervangen van de Z4 en zit eraan te denken om non-RFTs te monteren. Stuiterigheid en spoorzoeken zijn wel erg aanwezig bij de RFTs, maar op mooi vlak heb ik er niet zoveel last van. De twijfel om het te doen zit hem bij het feit dat je dan geen reserve hebt en met een lekke band een probleem. Is een busje met een compressor een alternatief als je lek rijdt, of meer een lapmiddel voor de gemoedsrust? Zeker op vakantie in het buitenland lijkt het me niet prettig om zonder reservewiel te staan (of non-RFT). En als het non-RFTs worden: welke? Michelin PS? Conti SP? Bridgestones? Of een outsider als de Hankook Ventus EVO? Nu zitten er Michelin PS onder, maar dan in RFT-vorm.
  8. Hallo Zzzztje, Ik was laatst bij Ruud en had hetzelfde probleem bij hem neergelegd. Hij heeft het niet kunnen oplossen, maar vermoedde iets met het feit dat de canbus de kap niet registreert. Hij kwam tot die conclusie omdat het mechanisme voor de softtop nog steeds reageerde, wat eigenlijk niet zou moeten. Hij zou zich verder gaan informeren. We hebben afgesproken dat we er een volgende keer nog eens naar kijken, maar ik vermoed dat dit volgende winter wordt. De kap is mooi, maar zonder is mooier
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.