Ga naar inhoud

Bikeman.

Member
  • Items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.0
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Kop van Drenthe.
  • Interesse(s)
    Auto's en Motoren.

Recente bezoekers van dit profiel

969 profielweergaven

Bikeman.'s prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Sensor(en) na kat vervangen. Als ik mijn z3 uitlees, krijg ik steeds 2 terugkerende fouten. De ene is de koppelingsschakelaar, niet zo spannend. De andere is een fout in de uitlaatsensor na de kat, bank 1. Nu heb ik al 2 nieuwe sensoren, en die krijg ik waarschijnlijk wel uit de uitlaat. Maar hoe kom ik bij de kabelklemmen die net boven de uitlaat zitten, waar de kabels doorheen lopen? Wie heeft ervaring hiermee? Het is een z3, 2.0 6cilinder.
  2. Waarschijnlijk is de nr7 inderdaad de boosdoener. Ik had een zelfde soort rammel, alleen hoorbaar met de kap dicht, en rijdend over klinkerwegen. Bij 1 van de 2 was het rubber volledig naar zijn gallemiezen. Heb ze aan beide zijden maar vervangen. Nu is ze weer rammelvrij. Reparatie is niet moeilijk, best wel zelf te doen.
  3. Ik vervang de lampjes zelf. Is ruimte genoeg.
  4. En je ziet dan ook de uitvoering, en met welke opties hij van de band afkwam ( tenminste in mijn geval).
  5. Motorrijders plegen dit wel te doen. Al is het in de loop van de tijd wel minder geworden.
  6. Kan het zijn dat de motortemperatuur van invloed is op werking van de nokkenassensoren? Vandaag liep de z weer als een tierelier; oftewel niks te merken van de eerdere storing van genoemde sensoren. Natuurlijk ga ik ze wel vervangen, maar ik vroeg het mij gewoon af.
  7. De gok genomen: nokkenas sensoren van Hella en lambdasondes van Bosch besteld. Beide lambdasondes toch maar gaan vervangen. Zal toch wel goed gaan. Ik zal het hier wel laten weten.
  8. Het zijn maar 2 sensoren ? . Nadat ik de storing uit heb gelezen, bleken de volgende dingen niet goed: beide nokkenassensoren, lambdasonde na de kat, en een koppelingsschakelaar. Deze laatste 2 fouten heb ik al een keer eerder gehad, maar zijn na een reset weer terug gekomen.
  9. Dat snap ik wel, maar voor 4 onderdelen: 2 nokkenassensor, lambdasonda na katalysator, en een koppelingsschakelaar, betaal ik als ik het origineel bestel bijna 490 euro, tegen 135 voor imitatie (febi-bilstein en bosch) Het verschil vind ik wel aan de pittige kant. Maar is origineel dan zoveel beter?
  10. Is er kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld Febi Bilstein en Hella of Bosch? Of BMW origineel? Ik kom van de eerste een nokkenassensor tegen van onder de 20 euro, en dezelfde in Hella kost bijna 70 euro. Original BMW is volgens mij riching de 100 euro. Hetzelfde geldt ook voor de sensor na de katalysator... veel prijsverschil. Wie kan mij daar iets zinnigs over zeggen? Ruud misschien?
  11. Waar kan ik de koppelingschakelaar vinden, en waar dient deze voor? Op de etk kan ik deze schakelaar zo niet vinden. Al gevonden. Ook het artikelnummer van de zuurstofsensor na katalysator bank 1 staat niet meer op etk? (foutcode P0136)
  12. Gisteren een ritje met de z gedaan. Op een buitje na lekker open gereden. Na de laatste stop wilde de auto al moeilijker aanslaan. Maar deed het verder goed. Nog even tanken in Duitsland, en bij het wegrijden sloeg die zomaar af. Opnieuw starten en met iets meer toeren lukte het toch om weg te komen. Wel het gevoel van een gebrek aan vermogen. Echter geen noodloop en geen brandende dashboard waarschuwingslampjes. Ben wel thuisgekomen. Vandaag maar even aan de uitleesaparaat. Enkele foutcodes waaronder beide nokkenas sensoren. Zal ik wel gaan vervangen. Mijn vraag is nu of er kwaliteits verschil is tussen de dure bmw sensoren en de andere merken. Zit wel een behoorlijk verschil tussen. Wie heeft daar ervaring mee?
  13. Moet je na montage van zo'n veerpootbrug ook weer alles laten uitlijnen?
  14. Bikeman.

    MIJN Z3

    'Das overzichtelijker. ?
  15. Bikeman.

    MIJN Z3

    Henk is vast in de war van de kerst. Bj zal wel 1985 zijn. Vwb de lekkage eens even goed kijken waar het lekt, maar vooral ook wat er lekt. Olie, koelvloeistof of benzine.... Als de dat weet wordt het al makkelijker om er iets van zeggen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.