Ga naar inhoud

Barberann

Member
  • Items

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3, Honda CR-v
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Ermelo

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Barberann's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. ik heb heel goede ervaring met Univé. Ik betaal daar voor een All Risks verzekering (20 jaar schadevrij, 80% korting) nog geen € 20,- per maand. Een alternatief met scherpe premie is de klassieker/youngtimer verzekering van GIO.
  2. Er zit een soort plastic dopje onderaan de radiator, daar lekte het bij mijn Z3 1997. In enkele minuten vervangen door René Visser van RKV Trading
  3. is die stelmotor de zgn "Actuator" OEM nr 67118353012? En waar heb je die gekocht, nieuw? Ik heb deze ook vervangen en geen probleem mee. Kan zijn dat je ook de stelmotor rechts moet vervangen.
  4. rechterportier Z3 gratis heb je een schade aan rechterportier. Dan is dit misschien een goedkope oplossing. Rechterportier in kleur donkergroen (code 307). Met reparatieplek onderin. Zal waarschijnlijk overgespoten moeten worden maar is op de ene plek na gaaf en glad. Gratis af te halen in Ermelo. Ik heb ook nog binnenwerk (motor ed.) en kap (donkergroen) voor rechterspiegel. Het aluminium gedeelte is defect.
  5. Conclusie: ik ga het dus niet doen. Gewoon 225/50/R16 achter vervangen. dan blijven alle maten en verhoudingen zoals ze nu zijn. nogmaal bedankt Ewout voor je oplettendheid en advies. bob
  6. Heel goed opgemerkt Ewout. Situatie nu is bij 16 inch. Voor 205-55 en Achter 225-50. Dat zijn ook de OEM maten. In die mooi Tyresize comparison calcuator zie ik dat er dan geen afwijkingen zijn, behalve in breedte uiteraard. Bij een achterband 225-55 krijg ik een afwijking in omtrek van 3,2% en ook in de diameter van het wiel + 3,2%. Nu vraag ik me af of dat voor het rijden iets uitmaakt. Volgens mij logica draaien de voorwielen dan ietsje harder dan de achterwielen. Als de snelheidsmeter op de achterwielen is aangesloten (dacht ik niet) zou je een verschil in aanegeven/werkelijke snelheid krijgen. Maar is er technisch/veiligheid/slijtage een bezwaar? Als het af te raden is doe ik het gewoon niet, want dat is het me niet waard.
  7. Ik kan een setje voor achter kopen die een stuk goedkoper zijn, en vroeg me af of dat technisch of qua slijtage een probleem zou zijn.... Dus het is niet perse. Maar het scheelt me gauw 40 euro per band. maar ik wil eerst weten of het verstandig is.
  8. Verschil in Bandenmaat voor/achter Is het onverstandig om voor en achter op mijn Z3 een verschillende hoogtemaat te monteren. ik heb Michelin primacy 3 voor zitten van 205/50/R16 en nu wil ik achter de maat 225/55/R16 monteren. Kan dit verschil in hoogte kwaad, of maakt dit niet uit. ik zag op een site een berekening van het verschil in omtrek en dat was slechts O,08%. wie weet hierop een antwoord? bob
  9. Toevallig vertelde ik gister aan iemand dat mijn vader zaliger dit al 15 jaar geleden deed mijn zijn oude Volvo 340. Hij heeft hem altijd mooi heel gehouden zo!
  10. Complete achterbumper OEM 511 200 048 77 in kleur boston green (metallic), code 275 (toepasbaar vanaf 4/1999, maar deze past ook op voorgaande jaren (+core) Aantal kleinere krasjes en schaafplekje. Small body uit 1997 heeft bijv OEM nr 511 290 695 38 met dezelfde bumperdrager. Prijs € 85,-
  11. 't is een gepruts, maar als het je dan gelukt is, en het werkt weer naar behoren, geeft dat een heel voldaan gevoel!!
  12. Even feedback. Ik had het motortje binnen 3 weken in huis. Gisteren maar de klus eens aangepakt , aan de hand van het you tube fimpje. Het is een heel karwei en de wagen op het filmpje is toch weer anders dan mijn Z3 1.9 uit 1997. Dit betekent dat een aantal bouten op andere plaats zitten. Zo zitten de bevestigingsbouten van de raamgeleiders bij mij aan de onderzijde van de deur. Als je het door hebt wijst het zich weer vanzelf. De ruiten en geleiders moeten er echt uit. Vervelende is dat op het filmpje het slot waarop het motortje zit "er even uit getrokken wordt...." Dat kan dus echt niet want de bedieningstangetjes die er aan zitten kun je niet los maken. Als je de bouten van het slot los hebt kun je wel wat manipuleren binnen in de deur, en dan met een zaklampje erbij de zaak bestuderen. Uiteindelijk wond ik uit dat de Actuator aan één kant (buitenzijde deur) geklikt zit. Als je daar een kleine schroevendraaier tussen kunt zetten kun je hem lossen en er af halen. De electr aansluiting pas daarna loshalen want dan kan je er nl wel goed bij. Vervolgens nieuwe erin geklikt. Alles weer gemonteerd en het werkt! PS Alieexpress was ca € 15,46. Zag dat daar door contract met Post NL nu verzendkosten van ca 6,00 bij gaan komen..... Maar dan nog. Bob
  13. auto moest nieuwe Apk. Dus mijn garagehouder gevraagd of hij ook eens naar die irritante rammel / geklepper wilde luisteren. Stukje rijden,.... Binnen 50 meter voor hoek van de straat zei hij "keer maar om" ik heb al een idee. 's Middags kon hij bevestigen dat het rammelende remblokken waren aan de voorzijde.doordat de veertjes ontbraken. (zie bericht van Madmarky). Blijkbaar losgeschoten of verkeerde blokken erin. Geklepper is nu helemaal weg!
  14. ik heb er nu ook 1 besteld voor € 15,49 shipping free. Ongelooflijk. Heb ik hem vast in huis voor als de haperingen er worden. Weet iemand waar die HowTo of YouTube staat?
  15. Barberann

    trekhaak

    Kijk ook even in post Trekhaak voor ZZZ. daar zie je plaatsjes van mijn Westfalia trekhaak. Je zult op de technische tekeningen moeten kijken wat er achter de bumper zit van de donor auto en je eigen Z. Bob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.