Ga naar inhoud

huberto

Member
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Zwolle

Recente bezoekers van dit profiel

539 profielweergaven

huberto's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Het betreft een Z4 2.5 uit 2003. Na een lange zoektocht naar een voorgaande storing (motor in noodloop), waarbij de garage (onnodig) de computer heeft vervangen en uiteindelijk de luchtmassameter rijdt de auto weer goed. Echter na het omdraaien van de contactsleutel bij koude motor springt de temperatuurmeter maximaal in het rood. Na het starten loopt de motor even onregelmatig en geeft wat zwarte rook. Dit is van korte duur en dan rijdt de auto prima. De temperatuurmeter geeft op een gegeven moment weer de juiste temperatuur aan, maar zwabbert ook regelmatig tussen normaal en koud. De thermostaat is overigens in de afgelopen 4 jaar 2x vervangen. Iemand een idee?
  2. Opgelost! was idd de luchtmassameter.
  3. Als dit de oorzaak is, wat is dan de oplossing?
  4. Bedankt voor jullie suggesties! Ik laat de garage daar in ieder geval naar kijken.
  5. Na 3 maanden stilstand onder de carport heb ik mijn Z4 2.5 uit 2003 weer gestart. Sloeg direct aan en liep netjes stationair. Hield bij wegrijden iets in, maar reed verder goed. Toen de motor warm was het gas iets dieper ingetrapt tot de auto bij 60 km p/u plotseling stopte en in een soort noodloop ging. Reed niet meer, motor liep nog heel onregelmatig. Motor afgezet en opnieuw gestart, liep weer normaal, tot het gas wat dieper ingetrapt werd en weer afsloeg. Gelukkig vlakbij de BMW specialist. Met goede aparatuur uitgelezen, maar geen gekke dingen. Daarna hebben ze van alles getest en nagemeten. Alles lijkt in orde. Ten slotte is de computer vervangen, maar ook dat heeft niets geholpen. Wie herkent dit probleem of heeft een suggestie?
  6. Dank voor de tips! Maar... , even een vraag van een leek: wat is een hardyschijf?
  7. Dank voor je snelle reactie. Zal verkoper vragen of Z4 bij een specialist op de brug mag.
  8. Tik bij gas / gas los Na een jaar zonder weer op zoek naar een mooie Z4. Ik heb er één op het oog die aan mijn wensen voldoet. Een 2.5, duidelijke historie, 140.000 km. Echter in een lage versnelling bij gas geven en gas loslaten hoor je metaalachtige tik / bonk van achter uit de auto. Wie heeft een idee wat dit kan zijn? Ik weet het, geluiden zijn moeilijk te beoordelen zonder ze te horen, misschien heeft iemand toch een idee!
  9. Ik heb al jaren mijn bmw’s, ook de Z4, in onderhoud bij AutoSpin in Rogat. 20 min. rijden vanaf Zwolle. BMW specialist! Prettige tarieven, denken goed mee, flexibel. Leenauto beschikbaar. Ook goede ervaringen met BMW specialist met Procar in Zwolle Zuid.
  10. Dat wordt zeker weer een Z4!
  11. Bedankt voor de reacties! Na bij verschillende BMW specialisten (o.a. in Reeuwijk) te zijn geweest, was de conclusie toch dat het blok uit elkaar moet. Gezien de hoge kosten en en een acceptabel bod uit de handel heb ik de auto verkocht. Uiteraard met de mededeling wat er loos was met de auto! Deed wel even pijn! De komende tijd eens rustig op zoek naar wat anders ....
  12. Vandaag bij Ruud langs gegaan. Hij had de diagnose snel gesteld: onmiskenbaar de drijfstanglagerschalen. Mogelijk is er onlangs iets mis gegaan bij het vervangen van de oliehuisfilterpakking. nu eerst maar terug naar de garage die de pakking heeft vervangen. Wordt vervolgd!
  13. De vanos is vorige week gereviseerd! De ratel bleef.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.