Jan2016
Member-
Items
21 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
118i, Z4
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Noord Limburg
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
Jan2016's prestaties
1.8 member (1/12)
1
Reputatie
-
Aan 2.5, De auto (c0mputer) was inderdaad na ongeveer 5 uur nog niet in rust. Volgende dag was de "lekstroom" varierend 0,01A / 0,02A en bleef toen 0,01 of 0.01 en dat bleef een gehele week zo. Heb de auto gestart en 5 min. laten draaien en na afzetten weer opnieuw gemeten, het amperage was zeer kort 0,18A een half uur later nog 0,02 / 0,01A en na 3 uur 0,00A Ik ben blij over de goede afloop en ook nog lage kosten. Wanneer iemand ook een amperetang wil kopen dan bij aanschaf extra opletten dat ook gelijkstroom ampere kan worden gemeten. Staat slecht omschreven op de sites. AC is voor wisselstroom en DC voor gelijkstroom. Er zijn veel tangen voor wisselstroom die ook gelijkstroomspanning maar geen gelijkstroom ampere meten. De ampere tang is zeer gevoelig, zend zelf magnetisme uit en is gevoelig voor aardmagnetisme, je moet telkens resetten. Zelfs een looplamp stoort. Het display is verlicht. Ik kan 3 cijfers achter de komma meten maar dat is niet meer exact. Einde verhaal. Dank voor de belangstelling. Groet, Jan2016
-
Hallo ik ben er weer, Er is tussen tijd veel gebeurd, Maar eerst dank voor alle reacties. De goede oplossing zat tussen de adviezen. Eigenlijk is het een soap. De automaterialenhandel waarvan ik een nieuwe accu mocht lenen heeft de oud accu door gemeten. Inwendige weerstand gemeten. Oordeel: accu is goed! De nieuwe leenaccu verloor toch veel spanning, Was uit het schap gepakt en niet door mij extra opgeladen. Ook van een onbekend merk. Bij de dealer waar ik later een afspraak had voor versnellingsbakolie wissel en reinigen van de aircokanalen heeft wel de OBD ( on board diagnose) uitgelezen maar geen foutmelding gevonden. Zij wilden wel naar de oorzaak zoeken, de auto moest dan bij hen overnachten, daarna zou men gaan meten/zoeken. Dat heb ik geweigerd. Heb veel op internet gezocht naar info over amperes meten. Heb dan gekocht bij Conrad een amperetang van Voltkraft VC-330 AC/DC Voor € 49,95 verzending gratis. Men noemt het zelf een mini-stroomtang. Opletten dat men gelijkstroom kan meten!!!!!!!!!! Heb toen ook gemeten zoals eerder dat de lekstroom 0,36 Ampere was. Dacht : Bestel toch maar een nieuwe accu en kijk hoe lang die het volhoudt en of dat acceptabel is, Nieuwe accu besteld bij www.accudienst.nl. Varta Silver Dynamic D15 63Ah voor € 95,00, bezorging gratis. Accu eerst met druppellader vol geladen en gemonteerd. Nu komt het: Dacht aanvankelijk zo'n goedkope amperetang zal wel niet nauwkeurig meten. Men kan zelfs tot 0,oo1 meten. Na 1 uur was de lekstroom 0,36 A. Dat had ik eerder ook met de multimeter en met een losse accuklem ook gemeten. Na 2 uur 0,01A Na 3 uur weer 0,36 A. Na 3uur en 40 min. 0,01A. Daarna tot 5 uur na het plaatsen van de accu steeds 0,36 A. De volgende dag heb ik steeds 0,00A tot 0,01 A gemeten. Dit bleef dagenlang zo!!! Misschien had ik de auto eerst moeten starten en even moeten laten lopen en dan pas afzetten. Heb ook de CV en het alarm ingeschakeld. Het is nu zo dat de accuspanning na 11 dagen niet rijden nog 12,44 volt is. Dat is nog 80% van de capaciteit! Zaak opgelost. Heb in het begin steeds gemeten terwijl de computer nog niet tot rust was gekomen. Verder heb ik op internet gevonden dat een loodaccu heel lang mee gaat als de spanning niet onder de 12,42 V komt. De spanning is nu de laatste 3 dagen maar 0,02 volt gedaald. Laatste opmerking , de stroomtang is zeer gevoelig, hiervoor de gebruiksaanwijzing zeer goed lezen. Dank voor alle reacties, Jan 2016
-
Dank voor de berichten. De genoemde gebreken zijn er niet. Het is mogelijk positief nieuws. Minder kosten. Heb veel opgestoken de laatste tijd. Ik denk dat ik wat meer info moet geven. De verkoper heeft moeite gehad de PDC werkend te maken. Er zijn nieuwe ,misschien niet van BMW, sensoren gemonteerd. Men wist niet dat die ingelezen moesten worden. Hij heeft denk ik omdat hij alleen BMW's inkoopt bij dealers bij BMW hulp gevraagd. Hoop dat het volgens de regels is gedaan. Verder is door vorige eigenaar Bue Tooth ingebouwd, merk Parrot. Gaat pas aan als contactsleutel in contact gaat. Microfoontje is bij verlichting/spiegel gemonteerd. Heb gedacht het af te sluiten , Ben bang om roosters en bekleding stuk te maken. De lekstroom zit achter zekering 26, Het volgende werkt dan niet bij getrokken zekering: Binnenverlichting en kofferverlichting, De knopbediening om de kofferdeksel te openen . De PDC is uitgeschakeld. Dank voor de reacties. MVG, Jan.
-
Heb de laatste dagen zoveel info op internet gezien. Heb ook gelezen dat bepaalde modules te repareren zijn met adressen erbij. Ben vergeten waar dat te vinden is. Jou bekend? Groet, Jan.
-
Dank! Dat is nogal een aantal functies. De dealer heeft 2 receptionisten algemeen en 3 technische receptionisten, deze doen m.i. ook administratie. Was nogal jong. Mogelijk in opleiding. Misschien heeft hij een universele naam gebruikt voor de module. Was al voorbereid op de kosten hiervan. Hopelijk valt het mee. Laat nog van me horen, Groet, Jan.
-
Heb zelf ook op Duitse media gezocht. Kwam daar ook GM5 tegen. Heb wel gehoord dat meerdere "computerdelen" op meer plekken zijn gemonteerd en onder de "hoofdcumputer" vallen. Verder heb ik geen kennis hierover. Dank, Jan.
-
Heb auto gekocht bij handelaar ( alleen BMW). Een mnd. garantie.. Auto door dealer in Duitsland laten controleren. Enkele verbeterpunten. O.a. thermostaat en drukrol voor riem vervangen. Auto terug bij verkoper om eea te laten repareren. Na ophalen na +/- 30 Km. kokende motor. Direct gestopt. Handelaar zegt dat het wel eens voorkomt dat een nieuwe thermostaat niet opent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????? Heb nu +/- 3000 Km. gereden en geen problemen. Temperatuur meter geeft normale temp. aan. Betreft 2.2 motor. Loopt perfect. FRM is de Duitse afkorting: Fuss Raum Module. Heb BMWdealer, in Duitsland bezocht en enkele onderdeeltjes besteld. Deze adviseerde deze module te checken. Wilde de versnellingsbak olie nog laten verversen en de aircokanalen laten reinigen. Waarschijnlijk alles volgende week. De afkorting wil vertaald zeggen: module bij de voetenruimte ( onder dashboard) Dat klopt dus met wat er opgemerkt is. Zal jullie op de hoogte houden. Dacht aanvankelijk dat deze auto nog niet van zoveel electronica was voorzien. Anders had ik bij het eerste bezoek aan de dealer de OBD laten uitlezen. Dat is jammer genoeg niet gebeurd. Jullie horen van me. Groet, Jan.
-
Dank voor bericht. Kende beide namen niet. FRM wil zeggen: Fuss Raum Modul. Zit in de buurt van de deurstijl., is mij gezegd. Groet, Jan.
-
Heb zelf een druppellader. Had graag de oorzaak. Heb nu zekering no 26 getrokken, geen lekstroom, en de zelfontlading van de accu is laag. Er werken nu niet: binnenverlichting/kofferverlichting/ PDC en de knopbediening van de kofferdekselopening. Is mee te leven. Krijg van elders de tip dat de FRM ( module op de vloer gemonteerd) defect zou kunnen zijn , vrij kostbaar. Laat dat binnenkort testen. Groet, Jan.
-
Dank voor reactie, De laatste meting van daling voltage was met accu in auto zonder de bewuste zekering, met geopend deksel en zonder kofferlampje en niet op alarm. De computer is dan in ruststand. Metingen steeds met gesloten deuren en van contact. Het eerder gemeten lek met 0,36A was met de zekering gemonteerd. Zonder de bewuste zekering en met "oude accu" in de auto is de daling in voltage acceptabel. Heb al geld uitgegeven om de auto betrouwbaar en veilig te maken, wil liever geen uit de hand lopend bezoek aan dealer brengen. Heb getwijfeld om auto te verkopen MAAR hij rijdt zo lekker!!!!!!!! Auto heeft af fabriek een aantal fijne extra's. Dus voorlopig niet verkopen. Zag op internet een bericht dat iemand met niet gelocaliseerde lekstroom zeggen dat hij een caddi lock ( inschakelbaar op afstand) had gemonteerd. Deze caddi lock was op een accupool gemonteerd. Kan wel van Hella een handbediende uitvoering vinden. Heb de indruk dat je het nodige van electro (nica) afweet, ken je die uitvoering (draadloos)? De automaterialenzaak zei toen ik vroeg om de accu op de oude manier te testen ( kortsluiten met weerstand) dat de inwendige weerstandmeting net zo goed was. Ben er zelf nu van overtuigd dat de accu minder nieuw is, Denk 50%. Kan na winter nog een nieuwe kopen. Dat zijn de kosten niet. Groet, Jan.
-
Heb nog een meting vergeten: Deze week heb ik de auto gebruikt op maandag en dinsdag; Woensdag begonnen met spanning te meten met klep open en zonder lampje in koffer. Begin meting woensdagmiddag 12,45 volt. Nu 3 x 24uur later: 12,39 volt. Alleen zekering 26 getrokken. Dat is denk ik acceptabel. Groet Jan.
-
Voor enkele weken heb ik de lekstroom gemeten. Die was 0,36A. Bij getrokken zekeringen 10 en 26 is de lekstroom 0,00A en 0,01A (onnauwkeurige meter?). De accu heb ik uitgebouwd en na opladen tot 12,77 volt enkele dagen gemeten. De spanning was na 4x24 uur 12,6 volt. De nieuwe accu van de automaterialenzaak niet extra opgeladen en ingebouwd. De spanning daalde in 4x24 uur van 12,48 volt naar 12,17 volt, Dit met alle zekeringen gemonteerd en zonder het bagageruimte lampje met klep open. Bijzonder is dat bij het meten zonder lampje en gesloten klep het een poos duurt na het openen v.d.klep dat de spanning constant wordt. De computer zoekt dan toch zonder dat er een lampje is en er dus geen stroom loopt. Dank voor reactie, Jan.
-
De radio met CD is standaard van BMW en is gezekerd met de no: 47 en 50 resp. 7,5A en 30A. Radio gaat uit bij het van contact zetten, je kunt hem wel zoals meestal weer handmatig inschakelen. Met groet en dank voor reactie, Jan.
-
De accu is minimaal een keer geheel leeg geweest. Na gebruik auto is de spanning 12,7 Dat daalt na stilstand een dag later naar 12,35 volt daarna weinig verlies in spanning. Dat alles met getrokken zekering no: 36. Zelf twijfel ik ook aan de kwaliteit van de accu. De nieuwe geleende accu daalde ook in spanning met alle zekeringen gemonteerd. Er moet dus wel een lekstroom zijn. De zelfontlading van de accu is dat te meten in Ampere? Moeilijk is nu het lek nauwkeurig te vinden. Weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Verlichtingsschakelaars bevinden zich in kofferdeksel en portieren. Hoe die uit te schakelen? PDC schakelaar in of tegen de versnellingsbak? Of onder tunnelbak? Bij de schakelaar om de klep te openen de bedrading losmaken? Heb je tips? Vast bedankt. Jan.