Ga naar inhoud

Janh

Member
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Janh won de laatste dag op 23 januari 2017

Janh had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Janh's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. De balans in je auto is een extreem complex samenspel van vele componenten, zoals de rubbers (bushing), dempers,banden etc Ik zou je niet adviseren om zelf een honderden euro's aan dempers uit te geven terwijl de kans blijft bestaan dat je het probleem niet verhelpt! Mijn advies (let op, ik ben geen prof!!) is om naar een bedrijf in de buurt te gaan die verstand hebben van uitlijnen hebben en hen eerst eens naar diverse rubbers en de uitlijning van je auto te laten kijken. Dan kun je dat punt in ieder geval van de lijst van mogelijke problemen afstrepen. Zeer waarschijnlijk kunnen zij ook een behoorlijk goed oordeel geven over de staat van je schokdempers! Als ik me niet vergis, woon je in Zeeland. Als je wil kan ik voor je navragen welke bedrijven in de buurt van Hulst een goede reputatie op dat gebied hebben! Heb wat kennissen in de Rally en Rallycross en die zullen ook wel eens een uitdaging met de uitlijning hebben... Laat maar even weten.
  2. Ik ben me bewust dat je van een 20 jaar oude auto kunt verwachten dat je prutswerk van eerdere eigenaren kunt tegenkomen. Over iets zoals een pookknop die niet helemaal reglementair in elkaar blijkt te zitten kan ik me dan ook totaal geen zorgen maken. Als ik een auto wens zonder verborgen gebreken had ik een nieuwe moeten kopen..... en dan nog....
  3. Begonnen met wat leuke toevoegingen om deze zomer nog meer te genieten van onze ZZZ.
  4. Owkee, dus ff wat meer kracht gezet ... Nu wordt mij in een keer heel veel duidelijk!! De knop was dus intern al gebroken en met behulp van veel lijm terug op zijn plaats geduwd! Ondertussen is alles netjes schoongemaakt en een nieuwe korte knop is besteld en als het goed is zelfs al onderweg....
  5. Iedereen bedankt voor zijn inbreng! Alle voor en tegens tegen elkaar afgewogen heb ik besloten de kroonsteentjes te vervangen door soldeer verbindingen. Wel ga ik de krimpkous langer laten dan nodig om zo ook een trek/buig ontlasting te krijgen.
  6. Vraagje: Tijdens het uitbouwen van de niet originele radio kwam ik erachter dat de vorige eigenaar geen verloopkabel van BMW aansluitingen naar ISO heeft gebruikt, maar de originele connector heeft afgeknipt en met kroonsteentjes aan de ISO connector van de radio heeft gemonteerd. Het werkt overigens wel. Nu mijn gewetensvraag .... Laat ik het zoals het nu is met kroonsteentjes, of vervang ik de kroonsteentjes door soldeer verbindingen met krimpkous erover?? Aan de ene kant, zoals het nu is werkt het wel gewoon. ......... Solderen is netter, maar ik zie er toch niks meer van.... Wat zouden jullie doen??
  7. Collega's, Ik wil graag de knop van de versnellingspook van mijn Z3 vervangen door een ander, korter exemplaar. Enerzijds omdat ik dat mooier vind, anderzijds omdat nu bij het schakelen naar achteruit het gevoel krijg alsof de knop gebroken/gammel is. Volgens de informatie die ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden zou dit super simpel moeten zijn. Gewoon de oude knop naar boven eraf trekken en de nieuwe plaatsen. Echter het lukt mij niet om de knop eraf te krijgen zonder dat ik bang ben dat ik iets kapot maak!! Ik zie ook iets van lijmresten tussen de knop en de pook hoes, ook een beetje te zien op deze foto. Heeft een van jullie hier ervaring mee en kan mij een advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? (Of misschien zelfs afblijven)..... Grtz, Jan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.