Ga naar inhoud

Edwinjpb111

Member
  • Items

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Edwinjpb111 won de laatste dag op 14 april 2016

Edwinjpb111 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Groningen

Recente bezoekers van dit profiel

1,043 profielweergaven

Edwinjpb111's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

5

Reputatie

  1. Mocht je het niet een probleem vinden om even met een slijptol te werk te gaan heb ik er nog 1 liggen rechts achter van mijn 2.2 https://1drv.ms/u/s!AochLpucspvUhOdxzAendxHgQ1KwiA?e=1fYJw9 Ik heb hem zelf vervangen omdat ik (zoals in mijn topic te lezen is) de as niet los kreeg en voor €60 een tweedehandsje kon krijgen. Als je de hub van je huidige kan hergebruiken kan je hem volgens mij zo doorslijpen en gebruiken. Onderkant zit nog goed in de coat alleen wat oppervlakte roest op de draagarm. Als je interesse hebt laat maar weten mag je hem zo ophalen. En anders misschien een belletje naar BMW cars en parts. Goeie service en die man weet wat je moet hebben (wel/geen wide body vs 4/6cyl is allemaal weer anders volgens mij)
  2. Iedereen bedankt voor het mee denken, heb een hoop van de tips gebruikt. Helaas niet alles geholpen. Ondanks het warmstoken de as nooit los gekregen, uiteindelijk de moer rond gedraaid (wist niet dat het kon maar met genoeg kracht lukt kennelijk alles). Uiteindelijk dus bij de sloop een nieuwe draagarm en as gehaald. En in het kader van nu we er toch zijn besloten de hele achterkant eraf te halen. Om alles los te krijgen moest ook maar de uitlaat er onder weg. De uitlaat bouten op de flezen waren niet meer herkenbaar dus uiteindelijk moeten doorzagen, en aangezien ik al wat gedoe had met 1 van de lambda's de headers er ook maar onderweg. Dus +/-2 maanden geleden begon met een rubbertje op de diff resulteerde in een behoorlijk gedemonteerde ZZZ. Dit alles bood alleen wel de kans om nadat ik de voorwiel ophanging had vervangen ook achter maar alles goed te doen. Het uiteindelijk klus lijstje was: Nieuwe draagarm rubbers, tonlagers, wiellagers, stabilisatie stang rubbers/ophangging en nog wat klein spul. (veeeeeel bouten en moeren) Nieuwe hardyschijf en tussenlager. Nieuwe pakkingen op de uitlaat en 1 nieuwe lambda sensor. nieuwe seals op de diff en even het ventiel schoongemaakt (goeie tip, zat inderdaad vol maar ik had de seals liggen en alles er onderweg dus toch maar vervangen) De ZZZ heeft sinds gisteren weer een verse APK en rijd als een zonnetje geen geklop meer tijdens het schakelen en een strakke achterkant. Nu hopen dat het mooie weer wat blijft. Mocht er ooit iemand mee bezig willen tips/tricks nodig hebben hoe het een en ander te demonteren laat het maar weten, het was weer een leerzame ervaring 😓
  3. Het gaat om nummer 2 op het plaatje en hij zweette olie bij zijkanten, dus ik heb daar nieuwe seals voor besteld. Mijn gedachte was ook al naar het vliegwiel uitgegaan, maar het rubber is echt versleten (zal volgende week als ik er mee bezig ga even wat foto'tjes schieten) en als het werkt is 3 tientjes beter als 5-700 voor koppeling/vliegwiel.. en anders moet het alsnog. https://bmwshop.ekris.nl/48081-bmw-z3-2.2i-cn11-m54-10-2000-z3/nl/onderdelen/besturing&artikelid=173591&panelid=33_0531 Was ik al bang voor, dan moet ik er maar met de dremel onder om de boutjes door te slijpen. Verder een ieder bedankt voor het mee denken, zal de moer nog eens met wat hitte bestoken en iemand op de rem laten drukken. Kijken of hij los wil en anders de bijtel erop en hopen dat ik de moer door krijg. Ik heb zo af en toe het vermoeden dat mijn voorganger alle bouten met zeewater voorbehandelde voor hij ze er weer op zette.....
  4. Klusje van een dag wordt een maand Zoals de titel al doet vermoeden gaat het klusje dat ik bedacht had niet geheel volgens planning. Afgelopen weekend de zzz laten uitlijnen nadat ik er een mooi b12 setje onder gemonteerd had en er gelukkig nog even een paar dagen van kunnen genieten wat een verbetering!!. Alleen toen ik achter bezig was zag ik dat het lager van het differentieel volledig aan puin lag en dat daar dus de mooie klonk tijdens het schakelen vandaan kwam, en ik kwam wat olie tegen langs de uitgaande assen, een klusje voor het weekend erop dacht ik dus nieuwe seals en rubbers besteld. Dat is eigenlijk wanneer de ellende begon, de gedachte was om het differentieel eronder vandaan te halen met als resultaat dat op de zaterdag er al 2 bouten geknapt waren tussen de diff en de aandrijfsas, Dus die moeten maar besteld worden en de aandrijf as er onder vandaan. Vandaag bedacht om de steekassen los te halen en de diff te laten zakken. helaas zaten de bouten aan de diff kant zo vast dat ik er 2 heb rond gedraaid (3/8 dop gebruikt paste, strak maar zaten gewoon vast gerot). Gedachte was daarna om vanaf de wiel kant de as los te halen en het diffentieel met as en al eronder weg te halen om er wat beter bij te kunnen. Hier krijg ik alleen echt geen beweging in de moer die je vanaf de remschijf kan zien, ik heb de ring rondom vrij geslagen en een arm van ruim 2 meter op de moer gezet, resultaat is dat ik de auto op 3 wielen door zijn handrem en compressie van de motor haal. Lang verhaal kort, heeft er iemand een idee hoe ik nu nog mijn as/differentieel los kan krijgen?
  5. Oké, zal ik mij eens in verdiepen (nog niet gedaan zoals te lezen valt 😋).
  6. Dank voor het antwoord, veren stonden al wel op het lijstje, maar de intentie (geen eis) was om er weer origineel onder te plaatsen. Schroefsets gaan mij een beetje boven de pet, ik denk dat de meerwaarde van een schroefset aan mij niet besteed is omdat ik ze waarschijnlijk 1x instel en zo laat ☺️ B6 of een B12 set gaat het dan worden als je bilstein wordt (nog eventjes doorsparen nu eerst dit weekend de remmen doen) En als ik coilovers had ik nog niet naar gekeken, doet dat hele spannende dingen met rijeigenschappen of is het puur voor de looks?
  7. Weer eens een demper vraag Sinds kort ben ik de trotse bezitter geworden van een z3 2.2 uit 2000. Rijd prima, alleen een erg zweverig gevoel en erg onrustig in de bochten (in vergelijking met de 1.8 die ik hiervoor had). Voor mij reden genoeg om de ophanging eens onder handen te nemen. Over alle rubbers kogels etc. heb ik meer dan genoeg kunnen vinden, de dempers/veren is waar het voor mij wat onoverzichtelijk wordt. Voor dempers is het in de basis voor mij wel duidelijk, het wordt een set van Bilstein. De eeuwenoude vraag, welke? doemt nu op. De auto is vanuit de fabriek geleverd met een M-onderstel, en ligt bij mijn weten dus 15 mm lager dan de standaard hoogte. Is ook te zien en de hoogte vind ik eigenlijk wel mooi. De vraag is uiteindelijke als ik een set B8 dempers bestel past dit met de huidige M veren of ben ik "verplicht" naar B6 te gaan (als ik de fabrieks veren behoud).
  8. Edwinjpb111

    vanos?

    Wat inderdaad al niet kan, maar ben gewoon bij een 1.8(je) gebleven. Prijstechnisch voor mij ook wel zo prettig.
  9. Edwinjpb111

    vanos?

    auto staat weer te schitteren op de oprit met een nieuwe motor en meteen ook maar een nieuwe koppeling, alles was er toch af ? . domme pech vonden ze toch wat te makkelijk en ze zijn toch even in hun eigen tijd het blok ingedoken om te zoeken naar de waarom. Conclusie nog steeds een lullige samenloop van omstandigheden. plaatje onderdeel 8 en 13 met alles er achter waren de boosdoener. Er horen daar (zie het niet op de plaatjes) 2 klepjes te zitten, bij mijn vorige blok nog 1, de tweede klep was tussen cilinder 2 en 3 gekomen en heeft daar een ware ravage aangericht.
  10. Edwinjpb111

    vanos?

    Oorzaak volgens de garage is domme pech, zij geven aan dat ik dit op geen enkele manier had kunnen voorkomen/aan voelen komen. Ook geven ze aan dat het soms voorkomt bij dit blok, al kan ik me dat niet voorstellen. Moet daarbij ook zeggen dat ik het zelf ook ervaar als domme pech/maandag ochtend model, betrapte me er op dat ik in de bus van de ANWB de man zat te vertellen hoe betrouwbaar die auto wel niet is . Dus alles samen denk ik gewoon pech en hopen dat het volgende blok wat langer mee gaat dan 175.000. Blok dat er nu in komt heeft 150.000 gelopen.
  11. Edwinjpb111

    vanos?

    alles nu geregeld, volgende week zal het slechte weer zijn intreden weer doen want dan is de zzz weer klaar. Nieuw blok er in en maar weer rijden/sparen volledige diagnose waren gebroken krukaslagers in cilinder 2 en 3. Het geluid was een zuiger die tegen een bougie klapte.
  12. Edwinjpb111

    vanos?

    conclusie garage op basis van het geluid, motor is harstikke dood toch 13.000 km lol kunnen hebben met het karretje. Maar eens gaan zoeken voor revisie of ruilblok
  13. Edwinjpb111

    vanos?

    auto nu ook aan de computer gehad, geen foutmeldingen.
  14. Edwinjpb111

    vanos?

    Zelf net nog even goed gekeken/google en tot de conclusie dat mijn blokje inderdaad geen Vanos heeft. Dus die valt af, daarna een poging gedaan om hem even te laten lopen voor een filmpje van het geluid (man van de ANWB was zo vriendelijk mij 75km terug naar huis te slepen). Dit resulteerde in een harde staal op staal ratel van een 2/3 seconden waarna hij weer stilviel, dus besloten om vanaf nu maar van het contact af te blijven tot de garage hem komt halen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.