Ga naar inhoud

ZZZtop

Member
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    net boven Eindhoven
  • Interesse(s)
    auto's en motoren
    en oude radio's

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ZZZtop's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. hoi, ik denk dat G.Knulst gelijk heeft, ik vermoed dat niet in de versnellingsbak of koppeling zit, maar in de overbrenging naar de versnellingsbak.
  2. hoi, bedankt voor je reactie. Ik had wel gehoopt dat je dit kon zien aan een bepaalde modificatie, of aan een inslagen nummer. Bij de auto van mijn vrouw, zit er bijv. een stikker op de distributieriem afscherming, zodat iedereen kan zien dat hij bij xx km / xx datum is vervangen. In het boekje staat niets genoteerd, maar daar ook weinig ruimte voor. Vorige eigenaar wist me niet te vertellen of dit gebeurd was, maar die heeft hem hem niet zo lang gehad.
  3. hoi Lui, Ik heb even op onze Z3forum gegooled (hoe schrijf je dat eigenlijk), en vond 798 hits met het woord Vanos. bij pag. 16 ben ik maar gestopt met zoeken. mijn zzz (2,8L bj.1998) rijdt lekker, houdt niet in, ratelt niet en heeft 160K gelopen. Hoe kan ik nu zien of de Vanos bij mijn zzz reeds gereviseerd is? vanaf 100K komen de problemen lees ik. boekje geeft geen uitsluitsel, maar auto is in 2006 ingevoerd (uit Duitsland) gr,
  4. Correctie, hetwerkt wel. Ligt in mij, vertaling van mijn Duits was niet ok. Je moet de bl.rode kabel doorknippen, en bij de stekker doorverbinden naar de plus (geel rood). Verder is het nog verwarrend omdat er 2 dikke 2,5mm2 geelrode kabels zijn, in de stekker, met beide plus 12V Maar welke je gebruikt maakt volgens mij niet uit. Het werkt, Lekker gemakkelijk, schakelaar bedient kap, zonder contact en rem te bedienen.
  5. Helaas, Zojuist heb iik dit geprobeerd, maar het werkt niet helemaal zoals ik gehoopt had. Als je de verbinding maakt, dan gaan de remlichten meteen aan, zelfs zonder de stekker teruggestoken en zonder contact. Constant remlichten aan lijkr me niet de bedoeling. Iemand nog n idee?
  6. Kijk, daar kan ik iets mee. Ga dit proberen, top Gr,
  7. hoi lui, Sinds een 1/2 jaar rij ik een Z3 (1998) tot mijn volle tevredenheid. Als 2e auto gekocht, dus lekker toeren en niks moet. Wat zaken moeten repareren maar niets groots, dus dat was allemaal vrij simpel te doen, zeker met internet. Alles is vandaag de dag op te zoeken en dat maakt het repareren een stuk gemakkelijker. tot vandaag, vandaar mijn 1e bericht. Ik stoor me aan het in moeten trappen van de rem als ik het electrish dak wil openen en sluiten. Ik weet wel, dit is een veiligheids handeling, maar als ik savonds de auto op de inrit alsnog af wil sluiten, moet ik in de auto gaan zitten, contact aanzetten en de remswitch bekrachtigen om het dak te sluiten. Terwijl ik smorgens weer het dak eraf wil hebben. Dus ik dacht, dat moet zonder rempedaal ook kunnen, misschien zelfs wel zonder contact aan te zetten. Maar ik vind hier niets over op internet. Remswitch overbruggen kan natuurlijk niet, maar is er een andere mogelijkheid? Of ga ik hier te snel door de bocht,, wat denken jullie,? En ja, je kan me lui noemen...... gr, Frank
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.