Ga naar inhoud

HvdV

Member
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i 2003 sterlinggrau, aut.
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Maastricht
  • Interesse(s)
    techniek, onderhoud, rijden, tochten, vakanties, reizen...

Recente bezoekers van dit profiel

756 profielweergaven

HvdV's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. HvdV

    Laat ik nou net zo'n dopje kwijt zijn..🤨...
    Waar kan ik er een bemachtigen...?  (Maastricht, ligt vlak bij Mheer..🤓.)

     

  2. Bojan, daar ben ik ook zeker van......! 😇...
  3. Beste CGSLI> Ik rij al 9 jaar in een Z4 3.0i, bj 2003, Ik ben net terug van de Route des Grandes Alpes : 700km door de (hoogste) Alpenpassen. (aanrader !!) Elk jaar rij ik naar Italie en terug. Mij valt net op dat deze laagzittende sportauto zo GOED zit. JUIST de steun onder in de rug vind ik erg goed. Ik rij dus moeiteloos duizenden kilometers. Een rol kan de lichaamslengte spelen. Ik ben 1.73, weeg 78 kg en ik ben 73 jaar, Dat gaat dus goed. Ik heb de 'gewone' stoelen, niet de sportstoelen (met uitschuifbaar deel in de zitting) Het zou eeuwig zonde zijn als de stoelen je plezier in deze geweldige auto zouden bederven. Er MOET een oplossing zijn. Kijk goed rond en vraag anderen. Aansluiten bij een club ? bijv. De bmw roadsterclub. Dat zijn echte rijders. Daar zie je een één klap tientallen auto's, stoelen en daar hoor je ervaringen. Samen weten die leden 'álles'.. ( Ik overweeg om lid te worden....)
  4. Sander, Ik ben geïnteresseerd in nieuwe navigatie in mijn Z4 (E86) 2003. Jij hebt nieuwe software geïnstalleerd op jouw Z. Wat voor een Z ? Kan dat ook in mijn z4 met klapscherm ? Desnoods met vervanging van de hardware? Waar kan ik daar info over vinden ? Dank alvast...
  5. Ik heb deze zomer de pomp naar de kofferbak laten verplaatsen bij Harold Richter in Hasloch (D). Het is een zeer speciale klus. De man is uiterst ervaren, weet exact hoe dat moet en hij klaart de klus (met medewerking van zijn vrouw die bijna volledig in de kofferbak verdwijnt !!) in een uurtje. Echt een stunt. (Iets van € 350.. als ik mij goed herinner. Mooi uurtarief, zelfs voor twee, dat wel, maar een schijntje vergeleken bij de dealer,,,.) Ik kan hier jammer genoeg geen foto's bijvoegen... (1 MB max!)
  6. Foto's..: (?) verschijnen niet...
  7. Kamperen met Z4 Ik was jullie nog een commentaar schuldig over ‘kamperen met de Z4', meer in het bijzonder het gebruik van een tas (bootbag) op het kofferdeksel, in plaats van het bagagerek. Op een andere plek op dit forum zal ik (later) ook verslag doen van de verplaatsing naar een veilige plek in de koffer ruimte van de hydraulische pomp voor het dak, die ik in Zuid-Duitsland -preventief- heb laten uitvoeren. Algemeen. Kamperen met Z4 gaat heel goed, maarrrr ….je moet wel zéér nauwkeurig voorbereiden en zéér kritisch je bagage selecteren en proefinpakken. Alles maar dan ook alles wat je niet strikt nodig hebt moet je vooral NIET meenemen. Die selectie is uiterst belangrijk en het is bepalend voor je vakantie. Je moet geen vitale zaken missen maar als je teveel bij je hebt wordt het inpakken telkens weer een gevecht dat veel inspanning en tijd (en ergernis) kost. Wij hadden toch meubilair, (lage) stoeltjes, tafeltje en simpel kookgerei bij ons. Zoals met tentkamperen (met een Z4 of met een giga SUV) altijd het geval is: goed weer is essentieel. Dat liet dit jaar (vier weken, Alpen, Italië en Z.Frankrijk) te vaak te wensen over… Tas. Het concept “tas op de kofferdeksel “ is geweldig. Het functioneert fantastisch. Zit muurvast. Veel en veel en veel beter dan het bagagerek, dat altijd beschadigingen zal veroorzaken. De tas heeft een groter volume dan bagagerek+ koffer(tjes) en het is gemakkelijk vast en los te maken en veroorzaakt absoluut geen beschadigingen. Super. Minpunten van de bootbag : Zoals al eerder aangegeven lijdt de tas aan een oerdomme ontwerpfout. Na compressie van de bagage in de tas (slaapzakken) bij het dichtritsen van de tas staat de spanning op de flap die de rits moet afsluiten. De rits wordt totaal dus totaal niet afgesloten en de tas is dus helemaal niet waterdicht. Je moet de alle bagage (zeker de slaapzakken) in plastic zakken doen om die droog houden. Dom. Ik heb rubbertjes (stukken fietsbinnenband ca 20 cm) ) over de spanbanden geschoven en vastgeplakt op de plekken waar deze de randen van het kofferdeksel raken. Beschadiging is dan zo goed als uitgesloten. Ik probeer foto’s bij te voegen…. Kort en goed: kamperen met de Z4 …DOEN!
  8. Marcus en Frenkie, Jullie wonen ook in zuid-zuid-zuid-Limburg. Ik lees dat jullie werken met een ervaren monteur die het grootste deel van het gewone onderhoud kan doen. Zo'n man zoek ik al een tijdje voor mijn Z4. Kunnen we even contact opnemen...? En...... het is natuurlijk leuk om ervaringen over de z4's te delen. Ging hier iemand naar Frankrijk....? ....Ik ook, op de terugweg van Italië....?.... Intussen mik ik even een plaatje erop met een enorm zuid zuid zuid Limburg -gehalte...... Marcus en Frenkie, hoe kan ik jullie bereiken...? Henk.
  9. Harold, Tja, alles kán...... Je bent wel al een kleine 1000 euries kwijt als de trekhaak -compleet gemonteerd, zonder het elektronisch systeem in de war te schoppen !)- erop zit..... Voor een bagagekist, denk ik dan... mwah.....! Dan maar een eenvoudig tasje van 160 euro..... Als je echt iets wil trekken, kan een trekhaak natuurlijk wel de moeite waard zijn. Dan kun je in elk geval alles slepen, ( de boten, de zweefvliegtuigen, de verhuiskar....) maar ook kamperen in alle modaliteiten, caravan, vouwwagen, of een aanhanger met grote tent erin, met volledige uitrusting voor een vast kamp van 4-6 weken... kan allemaal. iedereen zijn voorkeur... het mooie is: alles kán met de Z4.... Dank. groet, H. PS. Toch: hoewel de Z4 alles kan trekken, gaat op jouw foto toch een beetje 'de staart met de hond kwispelen' , vind ik persoonlijk...... allez... kwestie van smaak.....
  10. RR, Holmes, Harold, Ik leg het matje net over de bovenrand van de klep zodat de spanbanden de rand van de klep en dus de lak niet raken. Rijwind... De achterbanden liggen natuurlijk in de luwte van de rijwind, maar de zijbanden niet. Het is alleen proefondervindelijk vast te stellen of ze gaan klapperen. In dat geval kan ik ze een of een halve slag draaien zodat ze niet gaan oscilleren. Nu zijn ze erg kort. Dat is gunstig. Bovendien... Ik rij zelden op de autosnelweg.... Trekhaak (!) Die bestaat dus kennelijk ? Niet OEM, heb ik vastgesteld. Welk merk/ fabrikaat dan wel ? Ziet die er een beetje uit? Afneembaar ? Uiteraard krijg je dan vragen: waar is je sleurhut gebleven... hield die het niet bij?....haha ! (Overigens: onze Z4 zou een heel geschikte trekker zijn : groot vermogen, korte oversteek, strak afgeveerd, achterwielaandrijving, kortom: 10 punten als trekker. Maar ik begrijp het wel, de trekhaak is voor de fietsen, de boot, het zweefvliegtuig, maar nóóóóit voor de caravan, natuurlijk. Tuurlijk...... wij kennen onze 'cultuur'.) Je kunt een bagagekist op de trekhaak monteren. Is dat handig ? Of je dat erg goed vindt uitzien is een kwestie van smaak. Het lijkt me duur en ik vermoed dat het de auto staartlastig maakt. Rijdt dat wel lekker ? Nogmaals : als je niet gaat kamperen heb je geen extra ruimte nodig. Ik doe dat dus wel en heel graag ook... Voorlopig geef ik de voorkeur aan een kofferdekseltas. Voor de volledigheid plaats ik ook even een foto van de Big-Zip van Ortlieb. Die vind ik té groot. Als je dat geen punt vindt, is dat qua kwaliteit de ultieme tas en je bagageruimte is dan énorm.....groot genoeg voor een heuse wereldreis door onherbergzame gebieden... Tot zover.. Gr. H.
  11. Gelukt......Uiteindelijk.. Eén foto tegelijk. Dank voor de tip, RR....... Hier de Boot-Bag (op proef beladen)...
  12. Cache geleegd. Ik kan maar tot 1024 kB oploaden. Maakt het uit of ik een lid ben of een gast op dit forum ? H.
  13. Ridder, Zojuist geprobeerd: 0,25 MB maximaal. Niet één foto kan erop :...'opload mislukt" H.
  14. Rit Ridder, Natuurlijk heb ik dat als allereerste geprobeerd. Dat verschijnt de melding: max oplaodruimte 0,1 MB (Waarom eigenijk ?) Tja, daar doe je niet zo veel mee...
  15. BartC, Scorpion, Ik heb twee reizen gemaakt met een mooi bagagerekje. Twee kleine koffertjes erop. Kamperen... Het rekje steunt op vier punten, onafgeveerd. Het veroorzaakt deukjes in de kap en van de rand van het deksel én van de carrosserie is de lak erafgesprongen omdat het klemmetje scheef gaat zitten en ook de carrosserie gaat raken. Met rubbertjes (fietsbandstukjes?) die wat steviger zijn dan de ielige bijgeleverde rubberen ministukjes van zou dat waarschijnlijk minder zijn geweest. Al met al heb ik het rekje afgezworen en dit jaar ga ik op reis met een kofferdekseltas. Ik ben zelf erg benieuwd hoe dat werkt... (ondanks de vriendelijke raadgevingen van medeforumleden lukt het mij (nog steeds) niet om foto's te plaatsen...) Gr. Henk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.