Ga naar inhoud

Vanelli

Member
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 (E85))
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord-Oost Brabant
  • Interesse(s)
    Autosport, voetbal, carnaval en cognac

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vanelli's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Bedankt voor de tip; ook hier meteen besteld bij Ekris!
  2. Zonder enige actie, na 3 maanden alle storingen muv airbaglampje, volledig verdwenen.... titatovenaar?..
  3. Deel 1 van het probleem lijkt gevonden en verholpen. Kapotte zekering nummer 14 (5A) leidde naar de sensor op de koppelingspedaalcilinder. Cilinder lekte en veroorzaakte sluiting in de sensor. Nieuwe cilinder, sensor en zekering waardoor de remlichten en cruise control weer functioneren. Maar nog steeds radio die dan wel dan niet functioneert, parrot hetzelfde, airbag lampje blijft branden en kap (electrisch) gaat soms wel met 1 druk op knop open of dicht, de andere keer slechts als de knop open of dicht wordt vastgehouden functioneert. Wie heeft er raad?
  4. Sinds kort heb ik een probleem met mijn BMW Z4 (E85/bouwjaar 2005/2.2 liter) waarvan ik hoop dat iemand weet wat de oorzaak is. Het volgende is er aan de hand: - sinds enige tijd brand continue het airbag lampje (bestuurder) maar sinds een paar dagen nu ook de melding dat (een van de) "buiten"-verlichting kapot is. Bij controle bleek me dat het niet ging om kapotte lamp(en) maar blijken de remlichten (alle 3!) continue te branden als de auto gestart is. - sinds die tijd werkt ook de cruise control niet meer (wat ik begrijp bij brandende remlichten) maar valt af en toe ook de radio spontaan uit (en kan niet opnieuw worden aangezet) en zijn de digitale cijfers op het display (Km-stand e.d) initieel "normaal' van intensiteit, enkele minuten later neemt die helderheid met minstens 50% af. Ook de bediening van het dak stokt soms; is niet meer vloeiend (lijkt alsof stroom wordt onderbroken). De laadstroom is gecontroleerd en in orde, ook de accu is OK (6 maanden oud).
  5. Tijdens de accuwissel is de kunststofklep uit de schakelaar geraakt; dan ontgrendeld de kap niet. Op zich had dus de accuwissel niets te maken met het later niet meer functioneren van de kap. De enige link is dat ik onbewust en per ongeluk die klep uit positie heb gebracht. Inmiddels heb ik begrepen dat als de kap niet ontgrendeld dit meestal een probleem is van de schakelaar, ontgrendeld de kap wel maar opent of sluit 'ie niet dan is meestal de beruchte pomp die de oorzaak is. Ik heb in elk geval weer wat geleerd.
  6. Vandaag mbv Cabrioservice Memelink het probleem gevonden en opgelost; de kunststof klep in de bagageruimte viel niet in de schakelaar! Dan ontgrendeld de kap uiteraard niet en hoor je ook de pomp niet! Martijn van Carbrioservice Memelink BEDANKT!
  7. Het is een Mods4Cars module. Ramen werken wel overigens.
  8. Gelukkig staat de kap dicht. Voor het wisselen van de accu werkte deze echter nog prima.
  9. Excusses, kan ik het nog wijzigen en op de juiste plaars posten? Contact met Cabrio Care leverde nog geen oplossing.
  10. Een aantal dagen geleden de accu vervangen van mijn Z4 (E85). Moet ik dan ook de electronica op een bepaalde manier resetten? Sinds de accuwissel werkt de electrische kap nl.niet meer. Wordt aangestuurd door module van Cabrio Care (Mods4Cars). Graag jullie advies.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.