Ga naar inhoud

Ronpajo

Member
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe
  • Interesse(s)
    BMW 2002, 320/6, 118D, Z4 2.5i, Motoren vóór 1980 en BMW K1.

Recente bezoekers van dit profiel

768 profielweergaven

Ronpajo's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Schokbrekers achter vervangen Goedendag, Voor onze Z4 heb ik nieuwe schokbrekers liggen en wil ze gaan plaatsen. Maar kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet verwijderen in de kofferbak om deze te kunnen demonteren? Moet het hele mechanisme voor op en neer bewegen van de hoedenplank er uit? Groeten,. Ron
  2. Hallo CorvH, Ik heb het zelfde euvel en jouw oplossing lijkt een goed idee. Nu na ruim een jaar nog steeds goed werkend?
  3. Simpel en doeltreffend. Als het maar blijft werken op langere termijn. Scheelt wel veul geld.
  4. Dat houdt in dat hij gewoon eraf moet kunnen en niet gelijmd zit. Ok. Ik ga het nog eens proberen. Thanks.
  5. Goedemorgen allemaal, Afgelopen woensdag heeft de ruiterwisselmechaniek aan bestuurderszijde het begeven. Scharnierpunt aandijfstang is uitgesleten en valt er af waardoor de wisser niet meer werkt. Niet handig in deze tijd. Reparatie zou niet mogelijk zijn dus nieuwe motor en mechaniek dan maar. Begonnen met demonteren van de wissers en de plaat maar ik krijg de afdekplaat niet van de ruit af. De bevestiing onder de rubbers heb ik eraf gehaald maar de plaat lijkt gekit te zitten aan de ruit? Is dat zo? of is er een foefje om deze plaat eraf te krijgen. Anders wordt het naar de dealer maar voor deze reparatie vindt ik dat eigenlijk niet echt nodig.
  6. De veerpoten in zijn geheel. https://onedrive.live.com/redir?resid=99C527404038B702!6895&authkey=!AMyygyDpjkxcIUg&v=3&ithint=photo%2cjpg
  7. Ik zal morgen een foto posten van de hele schokbreker. Dit is het type: https://onedrive.live.com/redir?resid=99C527404038B702!6865&authkey=!ACf0G7GJzjoXZhY&v=3&ithint=photo%2cJPG Vreemde vind ik dat de schotel doorgeroest is op het hoogste punt en naar beneden is geschoven na doorroesten. Als er water in zou blijven staan zou de schotel op een lager punt zijn doorgeroest. Ik verdenk de stofhoes en de schuimrubber dop binnen in dat rubber. Die laatste is geheel vergaan en wellicht dat op een of andere manier daar water in is gekomen wat niet meer weg kon. En afwatergaatjes....... ik kan ze niet vinden. Bodem is in prima staat, modder vrij en van de zomer geïnspecteerd. Geen deuken en krassen op de bodem, ondanks de verlaging. Vorige eigenaar veel mee gesproken alvorens de auto te kopen en vooral over onderhoud gehad. Hier zeker een goed gevoel over. En bij controle en in de garage waar de schokbrekers zijn vervangen geen afwijkingen of bovenmatige vervuiling geconstateerd. De aansluitingen zijn dus allemaal okee. Ook volgens de deskundige garage waar de nieuwe Bilstein schokbrekers zijn gemonteerd. Wagen is idd verlaagd met Eibach veren. Van roestvorming in spatborden of waar dan ook is geen sprake. Wielkasten enz schoon / moddervrij. En inderdaad Maledivenblau II. Was niet makkelijk om een wat specialere kleur te vinden. Maar deze combi vind ik zeer geslaagd.
  8. https://onedrive.live.com/redir?resid=99C527404038B702!6870&authkey=!AEZRDN2NqCk88bc&v=3&ithint=photo%2cjpg De Z4 zelf.
  9. https://onedrive.live.com/redir?resid=99C527404038B702!6867&authkey=!AHSgzN8YkzQbSak&v=3&ithint=photo%2cJPG De andere reeds zwaar aangetaste schotelbevestiging. Je ziet al scheuren zitten. Ik vind dit nou niet een punt om regelmatig schoon te maken. Zou, gezien de bereikbaarheid, ook niet noodzakelijk moeten zijn.
  10. https://onedrive.live.com/redir?resid=99C527404038B702!6866&authkey=!ANn_IJxND2igx64&v=3&ithint=photo%2cJPG De doorgeroeste schokbreker. Overigens zitten er geen afwatergaten in de schotels. Wel is de rubber aan binnenkant nog gevuld met "schuimrubber". Hier blijft wel water in staan. Van een te water raking is mij niets bekend. Gezien de verdere staat van de auto ook zeer onwaarschijnlijk.
  11. Jazeker. De veerpoten ook nog. Ik moet even kijken hoe ik ze kan uploaden. Gaan er aan komen. weet zo gauw niet hoe ik een foto op dit forum kan plaatsen. moet er dus even voor gaan zitten morgen.
  12. Hallo allemaal, Een tweeledig topic: waarschuwing en vraag. Eerst de waarschuwing: Onze Z4 is ongewenst tot stilstand gekomen door de doorgeroeste veerschotel aan de linker veerpoot. (originele Sachs poten) Schotel door de veer omlaag gedrukt op de voorband die dus in een mum van tijd aan flarden was. Controle rechter poot leerde dat ook deze al aan het scheuren was met ongekend veel roestvorming. Snelheid tijdens het ongeval ca 60 km/h. En dat lijkt mij een gelukje te zijn want dit wil je niet meemaken bij 120 of zo. Auto is altijd goed onderhouden en was juist APK gekeurd. Dit euvel is slecht te zien: de hoes op de schokbreker zal omhoog geschoven moeten worden om de staat van de schotel aldaar te kunnen beoordelen. Wat vooraf wel opviel is de verergerde last van spoorvorming. Volgens mij raadzaam om dit toch eens nader te bekijken. Zeker als de last van spoorvorming verergert. Onze Z is overigens van 2003. Dan de vraag: ik heb het punt voorgelegd aan BMW Nederland. Euvel is bij hun niet bekend (aldus BMW) Verder een nogal matte reactie in de geest van: kan gebeuren, is pech. Zijn er onder jullie mensen die hier ook ervaring mee hebben? Of als iemand bij controle ontdekt dat het fenomeen ook bij hem (of haar) voorkomt, wil je dat dan laten weten? Alvast bedankt. Ron.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.