-
Items
136 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
GigiA's prestaties
2.0 member (3/12)
7
Reputatie
-
Dank voor alle reacties. Het lijkt nu met warmer weer minder/weg te zijn. komende tijd toch nog maar goed in de gaten houden denk ik.
-
Heb mijn schijven en blokken 10.000 km geleden vervangen en merk met remmen niets van onbalans. Misschien binnenkort maar eens in Reeuwijk langs...
-
Ophanging voor probleem Hi, Ik heb al een tijdje een trilling in mijn stuur die voornamelijk optreed tussen de 100 en 120 km/h, hierna neemt het weer af. Wat er gebeurt is er dat bij deze snelheden regelmatig schokjes naar rechts in het stuur zitten. Deze zijn echter niet met een bepaald patroon maar lijken random, en het lijkt ook erg afhankelijk van het wegdek te zijn, en het is ook niet zo dat de auto op dat moment ineens naar rechts trekt of zo. Ik denk zelf dat dit een gevolg is van het feit dat ik een tijdje met een kromme velg heb rondgereden (dacht dat het wiel gewoon niet in balans was maar bleek dus krom te zijn). Nu heb ik al het volgende gedaan om het op te lossen, en het is al een stuk minder, maar het blijft toch enigszins aanwezig. Wat ik gedaan heb is : -draagarmen voor compleet vervangen incl rubbers en stabilisatorstang connecties (Meyle HD draagarmen).. -nieuwe set Michelin PS4. -auto laten uitlijnen. Zoals gezegd, het is, zeker na de nieuwe draagarmen, een stuk minder, maar nu begint het langzaam weer terug te komen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast dank voor het meedenken! mvg Niels
-
Nee, bij de facelift (dus coupe) is de diameter van de schijf groter geworden. Bij een 2.5 zou het volgens mij nog wel passen, maar die heb je niet in coupe ;)
-
Dank voor alle reacties, ik voel inderdaad (nog) niets aan mijn remmen, het was puur dat het me opviel toen ik een blik onder de kap wierp. Slangetje kost vrijwel niets, dus ga hem binnenkort maar eens vervangen en kijken of ik het met een nijptang voor elkaar krijg. gr
-
Vacuumslang rembekrachtiger vervangen Hi, Ik heb even een vraagje. De vacuumslang naar mijn rembekrachtiger ziet er een beetje raar en vervormd uit. Ik ben op z4-forum.com een item tegengekomen van hetzelfde probleem, hier is alleen niet op gereageerd (https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=54988). De foto laat goed zien hoe mijn slang er ook uitziet: Nu lijkt het me een goed idee om deze slang te vervangen, of is dit niet heel raar? Het punt is dat deze slang vast zit met klemmen waarvan ik niet zo goed weet hoe je die vast zou moeten zetten en of je er misschien een speciale tang voor nodig hebt. En dat lijkt me toch handige info voordat ik hem er af ga slopen ;) Het zijn volgens mij de volgende klemmen: Iemand ervaring met dit klusje? gr
-
ja gelijk heb je ook!
-
@pampus haha, ja dat moet wel ;) nou ja hoop dat het bij mij gewoon een beetje onder de radar blijft, voorlopig nog geen problemen mee gehad dus maar ff zo laten. Ik denk zelf trouwens ook dat het een verkeerd vinkje is geweest hoor, het ziet er niet echt uit alsof hij geconverteerd is, maar kan ook heel netjes gebeurd zijn natuurlijk. @sandere39 ja misschien een goede, zal ik eens doen, bedankt voor de tip! Ik zat zelf nog te denken, is de overbrenging van het diff van een automaat niet anders dan bij een handbak? Dus tenzij dat ook vervangen is zou het toerental moeten afwijken bij een bepaalde snelheid. Kan iemand me vertellen hoeveel RPM hij/zij maakt met een 3.0 VFL bij 100km/h? thx
-
VIN decoder vraagje Hi, Het is me al eens eerder opgevallen dat mijn ZZZZ bij de RDW als automaat staat geregistreerd, maar was er altijd vanuit gegaan dat dit verkeerd is gegaan toen de vorige eigenaar hem meegenomen heeft vanuit Duitsland. Nu heb ik hem laatst eens door de VIN decoder gehaald en nu staat hij daar ook als automaat. Beetje vaag verhaal lijkt me. Ook staat er bij de opties "999 - Order Control First Dealer Cars", wat volgens mij de allereerste batch geproduceerde voertuigen zou moeten zijn (correct me if I'm wrong), kan dit er iets mee te maken hebben? Hij rijdt er uiteraard niet minder om, maar zou het kunnen dat iemand hem in de tussentijd omgebouwd heeft van automaat naar handbak? En is er nog iets anders waar ik het aan zou kunnen zien? Ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij ;) gr
-
Ben het met je eens, ;) Standaarde werden de niet 3 liter versies dus wel op 16 inch geleverd (style 104) en zelfs daarbij staat dat ze niet voor de 3.0 zijn, maar ik weet dus iemand die dat wel gewoon gedaanheeft onder zn 3.0. Voor de looks maakt het trouwens niet echt uit wat voor motor er in ligt he, en ook de omtrek van de banden is hetzelfde, of je nou een 2.0 cabrio met 16 inch of 3.0 coupe met 19 inch hebt ;)
-
Ligt er een beetje aan of je een facelift hebt of niet geloof ik. Bij de 3.0 zijn de remmen iets groter dan bij de anderen, en na de FL zijn de remmen van alle modellen gegroeid meen ik. Ik vraag me af of er wel eens een 3.0 uberhaupt geleverd is met 16" velgen maar ik heb wel eens iemand gesproken die ze onder zijn 3.0 voor facelift had zitten. Bij het faceliftmodel zou het sowieso niet moeten passen. gr O zie net dat je het over de e86 hebt, dat is altijd een facelift dus helaas, gaat niet passen. We wat verwarrend, in het begin heb je het over een z4 coupe en later over een cabrio. Sowieso weet ik niet of de velgen van een e36 qua ET waarde een beetje passen
-
O jij krijgt hem natuurlijk onder garantie. Ja lekker nieuwe laten komen dan ;) Hoop dat het allemaal snel opgelost is!
-
Nee je hoeft niets te resetten. Gewoon een nieuwe aansluiten en rijden maar ;) Ben wel benieuwd wat de dealer in Duitsland voor dat apparaat rekent, hier was het een dure grap geloof ik, vandaar dat ik er eentje uit een sloopauto heb gekocht.
-
Precies dezelfde melding als ik had inderdaad. Bij mij was het de Yaw angle sensor onder de bestuurdersstoel. Voor 2 tientjes eentje van een schadeauto op Ebay besteld en binnen een half uurtje vervangen, toen was het allemaal weer opgelost. Bij mij was de oorzaak overigens een lekkende paravaan waardoor de plek van de sensor vochtig werd. Maar na 2 keer uitlezen dezelfde diagnose zal het wel je stuurhoeksensor zijn, daar heb ik dan weer geen ervaring mee ;) succes in ieder geval!
-
Ik wilde voor de volledigheid nog even laten weten hoe e.e.a. is afgelopen. Het euvel was inderdaad de paravaan. Hierbij was aan de bijrijderskant een gat ontstaan bij de aansluiting met de ruit. Niet eens een heel groot gat, maar toen ik hem demonteerde zag ik dat daar ook een soort van gat./kanaal in het schutbord zit. Waarschijnlijk liep via dit gat het regenwater naar onderen en kwam dat onder de passagierstoel terecht. Na het vervangen van de paravaan is het droog gebleven, dus ik ben blij!