Ga naar inhoud

four

Member
  • Items

    180
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    bmw z4 2.5i & z4 coupe 3.0si
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    wijchen
  • Interesse(s)
    Modify

Recente bezoekers van dit profiel

1,687 profielweergaven

four's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

10

Reputatie

  1. Leuk MNZ3M. Ik ben benieuwd naar jouw bolide. Sta je ook op de individuele z paddock?
  2. iemand van plan om op 2 juni naar bimmerfest te gaan? Dit jaar is het voor het eerst in de brabanthallen. Leuk evenement met veel bmw’s. Voorgaande jaren stonden er ook wat ztjes.
  3. ik zou je direct de 3.0 facelift willen aanbevelen. Ik had een 2.5 prefacelift en nu de 3.0 facelift (coupe). Dit scheelt duidelijk. Vooral het geluid in de auto (na de soundgenerator mod) is anders.. Nadeel is het geluid van de injectoren die je beter hoort en een beetje olieverbruik. Verder zijn er naar mijn idee enkel voordelen te bedenken. Qua exterieur zijn de (oranje) knippers, bumpers en achterlichten verschillend. Mogelijk is dat nog bepalend voor jouw keuzes. Ps. Import vanuit Duitsland is ook te overwegen. Vorig jaar heb ik mijn z4 (uit 2006) laten importeren. Ongeveer 950 restBPM en in een weekje geregeld.
  4. Het barst vandaag van de zzz(z) tjes op de weg Goedemorgen allemaal, ik ben op weg naar circuit Zandvoort (american car sunday). Wat opvalt is het aantal zzz(z) richtingen het zuiden. We hebben er in een half uur 20 geteld. Is er vandaag een z treffen of dergelijke? gr. Four
  5. four

    z4 coupe modificeren

    Daar heb je helemaal gelijk in. Hij hoeft niet, maar mag wel weg. Er is best veel interesse (vooral vanuit het buitenland) maar ik houd vast aan de vraagprijs. Als ik hem daarvoor verkoop dan heeft de auto mij uiteindelijk niet veel gekost (normale afschrijving). Overigens vind ik het sleutelen, repareren en aanpassen leuker dan het rijden 😊. ik heb nog even wilde plannen gehad om een m5 v10 of 2jz (supra) in te bouwen, maar dat durf ik niet aan. Ik ben daarvoor niet genoeg thuis in motoren etc. Dus dan maar opzoek naar iets nieuws.
  6. four

    z4 coupe modificeren

    Haha, je doet je naam eer aan inspector 👮‍♂️ Ik ben zeker nog niet uitgekeken op de z4c. Geweldige auto, heerlijk geluid, zeer uniek (zeker met de mods). Ik heb mijn cabrio recent verkocht (ik mis hem nog steeds 😢). Nu dacht ik: als ik de coupe ook verkoop, dan heb ik (bijna) genoeg geld voor een M. Ik ben er echter nog niet helemaal uit of het een coupe, cabrio of toch misschien een e89 3.5 moet worden. Ik neig naar een zwarte Z4MC. (Met carbon airintake, RPI uitlaat en Apex arc velgen).
  7. Dan zal het de koelwatertemperstuurmeter zijn. Bijna hetzelfde toch 😊?
  8. Motortemperstuur dan? 😅 Het gaat in ieder geval om de rechter (kleine) meter.
  9. Goedeavond, in mijn cabrio 2.5 (2003) heb ik hetzelfde “problem”. De verwarming functioneert normaal. De meter van de olietemperstuur blijft op 10 uur hangen (12 uur is het midden). Is dit zorgwekkend of vrij normaal gezien de tijd (temperatuur) van het jaar? Ps. wat kost het vervangen van de thermostaat?
  10. Zelf een aluminium en kunststof plaat op maat maken. Gaten boren en daarop vast zetten. Werkt prima bij mij.
  11. Dat klinkt goed Toink! Goede kleur en extra modificaties die ik ook zou overwegen. Wanneer heb je tijd? (Even afstemmen in de Pm?) @Ka4 ik ben verzekerd voor bijzonder sporten. Zou een ritje met Toink inbegrepen zijn? 😅
  12. Iemand met een z4 3.5(is) in omgeving Nijmegen? Goedenavond, is er iemand met een z4 3.5(is) die zijn auto een keer wil laten zien en die opvulling voor de bijrijderstoel wenst? Ik overweeg namelijk de overstap naar een e89 3.5. Daarvoor wil ik de e89 beter leren kennen. Ook wil ik graag de coupe ernaast zetten om te vergelijken. In het echt is het toch anders dan op foto. Ps ik ben 34 jaar oud, vrij normaal en vooral heel nieuwsgierig.😉 Groet, Wouter
  13. Bedankt voor jullie reacties, Zo heb ik het inmiddels ook opgelost. In de bekleding zat al een mooi gat. Met een tiewrap heb ik een lus gemaakt en met de ander heb ik hem vast gezet. Nu nog een mooi afdekplaatje maken, ik zag dat Pixelrichter deze gewoon in de hoek klemt, dus dat is niet zo spannend.
  14. Klein verslagje van mijn motorprobleempje. eerst hebben we geprobeerd om via de kofferbak de pomp te verwijderen, daarvoor heb ik een endoscoop gekocht (€15 op internet), de kabeltjes waren vrij snel los. De tie-wrap onderaan de cover van de pomp was wat lastiger. Deze hebben we door kunnen zagen met alleen het blad van een zaag. Het lastigste is de schroef die de cover aan het frame van de kap bevestigd. Deze hebben wij met geen mogelijkheid los kunnen krijgen dus... toch maar de hele kap er af, en eerlijk gezegd was dat zo gepiept. Achteraf gezien hadden we dat beter direct kunnen doen, we hebben 2 uur zitten prutsen in de kofferbak. Door het dak te demonteren lag de pomp een uurtje later al buiten de auto. de bak waar de cover en pomp is zaten was droog. In de cover waar ook de pomp in zit stond een behoorlijke hoeveelheid water, opzichzelf vreemd omdat de vorige eigenaar de bak had gekit en getaped. ik heb de pomp even laten drogen en toen deed hij het weer. Nog tips om hem te behandelen (dieselolie of wd40). Of is drogen voldoende? Aankomende zaterdag zetten we alles weer in elkaar. De pomp plaatsen we in de kofferbak zoals pixelrichter dat ook doet. Iemand een idee hoe hij de pomp vast zet? Op de afbeeldingen lijkt hij los te staan en dat vind ik vreemd.
  15. Hi Black, bedankt voor de tip! Helaas heb ik geen endoscoop. Eens even vragen in de vriendenkring. Heb jij de kap omlaag moeten doen voor het verwijderen van de pomp? groet, Four.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.