Ga naar inhoud

Curt

Member
  • Items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Curt won de laatste dag op 3 april 2017

Curt had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Arkel

Recente bezoekers van dit profiel

983 profielweergaven

Curt's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

7

Reputatie

  1. Sorry dat ik niet meer geantwoord. Ik heb mijn Z inmiddels weer op de originele hoogte, met nieuwe schokbrekers en originele veren. Van de oude set ga ik nu de veren af halen, en die leg ik appart voor het geval dat ik met een andere set schokbrekers later toch nog wil verlagen. maar voor nu dus heel blij!
  2. Kijk, dat is een lochisch verhaal, en ook exact wat ik ervaar. dus nieuwe schokbrekers en veren, wel op originele veer lengte zodat ik ook in parkeergarages niet over de grond ga. maar idd wat je zegt, vooral voor is de fut uit de schokbrekers. ze werken nog wel, maar veel te zwak.
  3. Ai, helaas staan daar de veren ook niet op, je kan het nummer wel invullen, en komt dan ook op de pagina met de veer, maar daar staat dan vervolgens geen specificaties of verdere info bij. Iemand nog een suggestie?
  4. Dank je Jan-Willem, Daar ga ik even kijken, ik meld me weer als ik ze gevonden heb.
  5. Terug naar originele hoogte van mijn Z3 1.9 1997 Mijn Z is verlaagd en ik wordt een beetje moe van het over de grond slepen bij parkeergarages en drempels. kunnen jullie mij opweg helpen met mijn zoektocht naar standaard veren? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal, verschillende lengtes, constante of variabele diameter, veren voor met of zonder airco etc etc. Ik wil gewoon weer naar originele hoogte. Jullie input wordt gewaardeerd. groeten, Curt.
  6. Ja goeie Pim, ik ga dan toch maar eens even langs de dealer. H&R en Eibach is ook zeker een optie.
  7. Dank je Horus, maar dat toon ik net met link dat die er niet opstaan helaas.
  8. Interessant te weten is wat de originele lengte is, en dan er tussen gaan zitten. dus tussen wat ik nu heb, en wat origineel is. Gekke is dat als ik op RealOEM zoek mijn veren niet worden genoemd zie: Veer z3
  9. Hallo Pim, Dank je voor je snelle reactie, voor zover ik met de hand kan testen zet de auto zich direct, zonder nadeinen, de kilometerstand is exact 170000km vandaag. Gezien de kosten wil ik eerst de veer vervangen, dus langere plaatsen zodat het wiel ook iets meer ruimte in de kast heeft. Mijn vermoeden is eigenlijk dat er ooit kortere veren in zijn gegaan zonder bijbehorende schokdempers.
  10. Voor mijn 1.9 wil ik iets hogere veren nemen, nu als ik over een hobbel ga komt niet zelden mijn katalysator op de grond, en ook slijt mijn plastic binnenkuip, en ik wil dat voorkomen. Mijn auto is origineel geleverd met (zoals op de omschrijving staat) M onderstel, nu ben ik me er van bewust dat dit niet een volledig M onderstel is, maar bepaalde delen wel Mijn vragen zijn: Hoe lang zijn de originele veren, en waar kopen julie ze? En wat is er M aan mijn ophanging, en tot in hoeverre moet ik hier rekening mee houden.
  11. En zoals belooft een filmpje ervan :-)
  12. Ik zal morgen even kijken of ik het stukje kan scannen :-) En ik maak wel een kort filmpje dat ik op Youtube zet met hoe hij ingebouwd zit.
  13. Dat was overigens in het Youngtimer Magazine :-) de auto is voor mij een zeer emotioneel bezit, een herrinnering/aandenken aan mijn vader.
  14. Klopt, dat is mijn auto. In 1997 gekocht door mijn ouders, en direct voorzien van deze turbo. de 6 cilinders waren er nog niet en mijn vader wilde wat meer prut, en da's gelukt :-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.