Ga naar inhoud

WILG

Member
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5SI ROADSTER
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Twente
  • Interesse(s)
    BMW Z4 Cabrio

WILG's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. WILG

    Sport knop?

    Hi Mud, ik ben de gelukkige eigenaar van een Z4 2.5si (fl).(automaat) Ik rij regelmatig ff met de "S"-knop geactiveerd. (maar altijd pas wanneer de motor goed warm gedraaid is, ca, 15 km) Wat ik merk is: - dat de versnellingsbak bij hogere toerental schakelt. - de respons op het gaspedaal veel gevoeliger is. - het sturen veel lekkerder aanvoelt. - en het geluid in de uitlaat verschrikkelijk mooi is. - de auto ontzettend snel is qua acceleratie. Hij schiet echt weg bij vol gas. Ik heb de auto zelf geïmporteerd uit Italië en zelf de auto terug gereden. Via de Gotthard pas gereden en daar de berg op in de "S" stand, met kap open. Spectaculair snel en ontzettend mooi geluid. In de stad rijden in de "S" stand raad ik af. De wagen is dan heel erg "zenuwachtig" door het veranderde schakelgedrag. Bij lagere toeren is het schakelen van de automaat iets schokkerig. Veel rijplezier!
  2. Tnx. De auto wordt door een professioneel bedrijf behandeld. Hierbij zit ook het polijsten en als finish wordt de lak verzegeld met teflon (3 jaar garantie).
  3. Ik heb me laten vertellen dat SCMIV inhoud dat er ook radar interieur en hellingshoek detector bij inzit. Wordt verder gezien als SCM III. Via fleetaccess zou het € 650,- kosten. Zit nog te twijfelen waar ik het in zal laten bouwen. Ga ook nog bij de dealer een prijsopgave vragen en hoop dan dat zij ook een complete software update erbij doen (ook voor de Navi in NL) Als de dealer prijs ook in de buurt van € 600 - €700 zit lijkt mij dat een goedkopere oplossing
  4. Afgelopen juni 2015 besloten om een echte auto voor de fun erbij te kopen. Geslaagd via de site autoscout. 24 juni de auto samen met mijn zoon opgehaald in Zuid-Italië, 150 km onder Napels. Nu de echt blije eigenaar van een BMW Z4 2.5si automaat, bouwjaar 5-2006. We zijn teruggereden via Rome, waar we ook overnacht hebben. We hebben niet echt kunnen "racen" in Italië vanwege de snelheidsbeperking van 130 km/h De volgende dag van Rome via de Gotthardpas tot net in Duitsland gereden en daar....lekker vol gas tot 235 op de teller. De rit over de Gotthardpas is echt gaaf. Met open kap, het "s"-knopje geactiveerd lekker naar boven geracet. Wat een snelheid. Alleen toen we boven waren toen kon je de koppelingsplaten goed ruiken. (is dat trouwens normaal bij hoge belasting van de motor?) Hebben toen rustig berg afwaarts gereden en de weg vervolgt naar ons hotel in Zuid Duitsland. De dag erop richting ons Twente gereden. Jammer van alle Baustelle onderweg. hebben ongeveer 5 stukken weg gehad waar harder dan de 130 km/h gereden mocht worden. Maar we hebben wel geplankt en geracet met andere bolides. (ze dagen je gewoon uit, haha) Echt een mooie rit gehad en ervan genoten. Hoop dmv dit forum meer te leren over de Z4 en misschien anderen te helpen waar nodig. Ben vandaag nog wachtende op kenteken van RDW. Heb vandaag de BPM rekening voldaan aan de Belastingdienst. Tot nu toe enkele dingen tegengekomen: Er is maar één sleutel bij de auto (Heb al met BMW garage gebeld voor 2de sleutel a € 165,- In de auto zou niet gerookt zijn, maar in de aansteker zit wel as De auto heeft Bi-Xenon, maar de binnenste lampen kan ik niet aan het branden krijgen.(las hier in de topics dat dat ook niet mogelijk is) Ik werd erop gewezen dat de lak zogenaamde hologrammen heeft (dat komt door het verkeerd poetsen van de auto) Ik ga de auto dus helemaal laten poetsen van binnen en buiten. De lak wordt daarna verzegeld met teflon ( € 250,-) Ik heb een groot navigatie systeem met de talen: Italiaans, Duits en Frans. Die laat ik binnenkort ook via de dealer omzetten naar Nederlands. Het autoalarm is van het merk MetaSystem, is een kastje waarbij je een code moet intikken. Deze is voorzien van een GPS volgsysteem. Ik laat hiervoor in de plaats een SCM klasse 4 systeem inbouwen (€ 850,-) Voor de rest geen rare dingen opgemerkt. Zal binnenkort ook ff picts plaatsen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.