Ga naar inhoud

freerk

Member
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    groningen
  • Interesse(s)
    techniek

Recente bezoekers van dit profiel

227 profielweergaven

freerk's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. 4 mm is wel heel weinig Luc, kan me niet voorstellen dat de ring vanaf fabriek zo is afgesteld. Wellicht is de vorige eigenaar al bezig geweest? Bij mij zat de ring ongeveer in het midden. 60 graden. Ik heb hem nu 40 graden verdraaid. Tot dusver is dat voor mijn auto de ideale stand. De richting die shoveltje aangeeft klopt als een bus, ik had hem eerst de verkeerde kant opgedraaid, wel leuk om te zien wat voor effect dat heeft. Het sturen ging ineens stukken zwaarder, was voor mij duidelijk dat ik verkeerd zat. Veel succes
  2. Klopt, 6 mm.. Gewoon proberen zou ik zeggen.
  3. Op de ratel een verlengstuk, daarna een knietje, daarna een verlengstuk en daarna de inbus. Je moet een beetje creatief zijn maar met deze gereedschappen is het mij gelukt. Na het uitvogelen van de juiste gereedschappen is het 5 min werk. Markeer je schijf ten opzichte van de motor voor je begint.
  4. Frank, Kun je aangeven hoever je de asymmetrische schijf hebt verdraaid?
  5. Zoals ik bij mijn vorige reactie hebben kunnen lezen heb ik een aantal dagen geleden een gaatje geboord. Bij mij heeft het niet gewerkt, geen verschil. Ook vandaag last gehad van sticky steering. Ik had al een paar keer geprobeerd om de 2 boutjes los te krijgen, vanavond toch maar weer een poging gedaan. Na vele pogingen en hulpstukken is het me gelukt de boutjes los te krijgen. In eerste instantie draaide ik de ring blijkbaar de verkeerde kant op ( de bovenkant richting de achterkant van de auto) Dit gaf een averechts effect, het sturen was verschrikkelijk. Daarna de ring de andere kant opgedraaid, en toen gebeurde iets waar ik lang op heb gewacht. Het sturen verliep ineens soepel, gewoon met 2 vingers kunnen sturen. Ik heb de ring nu 3 cm verdraaid, ik weet niet of dat de juiste waarde is maar daar ga ik morgen met het mooie weer vast achter komen. Ik zet de auto morgen in de brandende zon en ga proberen de juiste waarde te zoeken . Ik denk wel dat het voor iedere auto verschillend is. Ik hou jullie op de hoogte Gr Freerk
  6. ik heb een gaatje van 5 mm geboord en m6 draad getapt. ik heb gekozen voor een korte m6 boutje, dit gezien de spray is voorzien van een slangetje van 3 mm doorsnede.
  7. Klopt, een klein gaatje is genoeg. Paar seconden spayen, daarna het stuur heen en weer bewegen zodat het smeermiddel mee omhoog gaat en daarna nog een keer sprayen.
  8. Afgelopen weekend een gaatje geboord, na ongeveer 15 millimeter schuin te hebben geboord was ik erdoor. Met een zaklampje zag ik het grote tandwiel zitten. Ik had een smeermiddel gekocht voor staal en kunststof delen, dat hielp nagenoeg niets. Hij bleef plakken. Na wat mailcontact met Richard gaf hij me het advies om PTFE spray te gebruiken (teflonspray) Het resultaat is verrassend, het stuur komt na een bocht weer vanzelf in het midden. Ik hoop dat het resultaat goed blijft. Ik hou jullie op de hoogte
  9. Heb je gelijk in, dat vraag ik me ook af
  10. Ik heb op mijn gemak verschillende topics bekeken, door een gaatje te boren ga je de smering optimaliseren. Hierdoor is het mogelijk dat je het probleem verholpen hebt, of voor een deel. Nadeel is dat je gaat boren waardoor de kans bestaat dat je iets beschadigd en slijpsel achterlaat. Ik denk wel dat dit de eenvoudigste oplossing is. Je kunt er makkelijk bij. Als je de schijf iets draaid krijg je meer ruimte tussen de tandwielen, door meer ruimte te creëren wordt het sturen makkelijker. Wel is het belangrijk om hier iets mee te spelen, teveel ruimte is niet goed. Gezien het lastig is om de bouten los te draaien ( rotplek) is deze optie minder makkelijk. Maar omdat je niet gaat boren en alles weer in zijn oorspronkelijke stand kan terug brengen lijkt me deze optie het beste om mee te beginnen. Mocht het niet helpen kan je altijd nog een gaatje boren
  11. super, bedankt.... ik ga me er in verdiepen.
  12. Ik ben hier vrij nieuw, waar kan ik deze foto's vinden?
  13. Waar kan ik meer informatie vinden hoe en waar ik een gaatje kan boren? Ik merkte gisteren ook dat mijn Z4 last heeft van stickey steering, balen. het rijden geeft direct minder plezier. voordat ik voor de dure oplossing ga wil ik eerst kijken wat de andere opties zijn.
  14. Goedemorgen, Om te beginnen zou ik me eerst even voorstellen, ik ben Freerk en ben sinds een paar weken eigenaar van een Z4 3.0 (2005) met 85.000 km op de klok Een heerlijke auto om erbij te hebben. Gisteren heeft de auto voor het eerst een dag (in de volle zon) buiten gestaan. Toen ik later besloot een rondje te rijden merkte ik het gelijk, het sturen ging heel vreemd, plakkerig. Ik hoopte dat ik er geen last van zou krijgen maar dat is blijkbaar niet het geval. Gezien ik de auto particulier heb gekocht kan ik niet terugvallen op garantie. Ik wil dit probleem gaan aanpakken maar voordat ik voor de dure oplossing ga kiezen wil ik eerst kijken wat de verschillende opties zijn. Nou las ik dat er voor sommige Z4s een gaatje in het stuurhuis boren en inspuiten met een smeermiddel een oplossing biedt. Gezien dit een goedkope oplossing is zou ik dat graag willen proberen. (kan het altijd proberen) Wie kan mij helpen aan een duidelijke werkinstructie/uitleg? alvast bedankt. freerk,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.