Ga naar inhoud

G.Knulst

Member
  • Items

    151
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.0
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Sint-Maartensdijk
  • Interesse(s)
    Zeilen
    Modelbouw

Recente bezoekers van dit profiel

1,326 profielweergaven

G.Knulst's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

7

Reputatie

  1. @Z3Roadster19961.8 Het topic is inmiddels oud, toch nog een vraag over de how to. Het tonnetje blijft bij mij rond draaien en ik heb geen idee hoe ik het vast kan blijven houden terwijl ik de geleider vast schroef. Hoe heb jij dat precies gedaan?
  2. großglockner hochalpenstraße gereden (op maandag).
  3. De airco is vandaag bijgevuld en heeft een beurt gehad. Het systeem zweet op de koppelingen wat volgens de garage houder te verwachten is bij deze leeftijd. Verder is de airco in goede staat.
  4. Ik begrijp dat. Misschien zijn dit inderdaad niet de mooiste foto's ik heb echter nog geen tijd gehad om nieuwe foto's te maken. Bedankt voor je input.
  5. Een M onderstel en een M stuur. Hij heeft inderdaad geen sportstoelen. Ik zal de optie lijst eens controleren.
  6. Hij stond eerst voor 14.850,- de emotionele waarde is hoger dan de werkelijke waarde 😉 De vraagprijs zal ik even aanpassen. BTW vraagprijs advies is welkom.
  7. Te koop: BMW Z3, 2.0i S, Estoril Blauw, M-pakket Beste allemaal, Bijdeze staat mijn BMW Z3 te koop. De reden voor verkoop is het vervangen van mijn daily (Opel Corsa uit 2003) voor een comfortabelere auto. BMW Z3 / 2.0i S / 6-cilinder / Individual / M-pakket € 12.850,00 http://link.marktplaats.nl/m1431280112?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller S209 25%Sperdifferentieel S243 Airbag meerijder S260 Zijdenairbag voor bestuurder/passagier S305 Afstandsbediening voor centr. vergr. S314. Buitenspiegel / bestuurdersslot verwarmd S391 Kap, donkerblauw S398 Kap elektr./mechan. semiautom. S423 Vloermat velours S428 Gevarendriehoek en verbandspakket S441 Roker-kit S494 Stoelverwarming bestuurder/passagier S520 Mistlamp S530 Airconditioning S550 Boordcomputer S658. BMW Business CD RDS S676. HiFi-Luidsprekersystemen S704 M sport-onderstel S710 Sportstuurwiel multifunctioneel S785. Knipperlichten wit L801. Alleen voor Duitsland/Oestenrijk S818. Hoofd schakelaar accu S863.Dealerlijst Europa S879. Boorddocumentatie Duits S925 Dummy-SALAPA S938. Individualserie S940. Uitrusting op speciaal verzoek S345. Chrome Line Interieur S548. Kilometersnelheidsmeter + Rolbeugels (retrofit) + Cruise control (retrofit) Met vriendelijke groet, Geert
  8. Z3 onderdelen te koop Beste allemaal, Vanwege wat aanpassingen aan mijn Z3 heb ik verschillende onderdelen te koop. - Velgen styling 35. De velgen zijn in goede staat, zie mijn profiel foto bij intresse zal ik meer foto's schieten. Momenteel liggen er winterbanden om met goed profiel. Vraagprijs 400,- - Goed werkende disa klep van een M52TUB20. Vraagprijs 100,- - Inlaatspruitstuk van een M52TUB20. Vraagprijs 80,- - Gasklephuis van een M54B25. Ik weet niet zeker of het functioneert. Als het niet werkt geld terug. Vraagprijs 50,- - Wind deflector set. Opklapbaar scherm + montage materiaal + plastic trim voor de turrents. Vraagprijs 200,-. Voel vrij om te bieden en contact op te nemen. Groeten, Geert
  9. Ja bizar hè, 30 pk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat bij ons ook zoveel op levert.
  10. Ik zag wat over fans voorbijkomen. Kijk dit filmpje eens: https://youtu.be/ZXdLgaFXZzs
  11. Het stekkertje van de disa losmaken is een goede check maar zegt niet alles. Als de hex verbinding met de klep versleten is dan kan de klep gewoon heen en weer bewegen. De disa losmaken en voelen of er speling zit op de klep. Het zou ook je Vanos kunnen wezen. Voor mijn Vanos revisie kon ik duidelijk merken dat de auto na 3000 toeren een extra "boost" kreeg. De motor was voor de rest stil, geen ratel. Na mijn Vanos revisie (seals + anti rattle) kreeg de motor onderin het toerental meer power en was de boost rond 3000 ook verdwenen maar elke keer als ik de auto koud start hoor ik de Vanos ratel. Ik vermoed dat de olie uit de Vanos cilinders loopt. Zodra je de auto start moeten de cilinder eerst weer onder oliedruk komen. Er zit altijd wat speling op de cup gears en op de Vanos piston wanneer het systeem op druk gebracht wordt dan hoor je die speling. Als het goed is zit er een pressure retainer, in combinatie met een solenoid valve, in het systeem die het zaakje op druk houd. Beisan had geen verklaring voor het geluid en vond deze theorie het meest aannemelijk. Als je met een net gestarte motor gas geeft tot 3000-3500 toeren hoor je dan ook de ratel? Wat de kettingspanner betreft. Ik heb een m52tub20 en die heeft een veer en is niet hydraulisch. Makkelijk te vervangen en kost een tientje. Als je kettingspanner de ratel veroorzaakt zou je dat moeten horen als je het gas los laat. De spanning van de motor valt dan weg en dan moet de ketting spanner het zaakje onder druk houden. Doet hij dat niet dan rammelt ie. Een pulserende of caviterende pomp kun je voelen. Zowiezo aan de carterpan en misschien ook aan het oliefilter huis.
  12. Ja die heb ik allemaal vervangen. De onderdelen heb ik gekocht bij lima-shop.de. Totaal kosten 70,- de voltregelaar was 30,- en daarmee het duurste onderdeel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.