Ga naar inhoud

marcel.verheijen

Member
  • Items

    186
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

marcel.verheijen won de laatste dag op 24 november 2015

marcel.verheijen had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Den Haag

Recente bezoekers van dit profiel

1,234 profielweergaven

marcel.verheijen's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

3

Reputatie

  1. Met het linkerarmpje (beetje duwen) kom je er wel tussen. Dop er af draaien. Kartonnen trechter (bij de shell) en bv. het hulpstuktrechtertje van de reservetank (dat groene tankje dat je nooit gebruikt) is het goed te doen. Maak een verloopje van de trechter naar het reservoir (ik heb een stukje pvc-pijp 15 mm gebruikt) kom je er wel bij. Dus luchtfilter hoeft er niet af.
  2. Bedankt. Heb het tankje inderdaad linksvoor en lekker makkelijk bereikbaar onder het luchtfilter, achter de radiator. Dus niet makkelijk bereikbaar. Precies zoals de afdbeelding (dus bedankt, kan niet meer missen). Wordt een weekendklusje; luchtfilter verwijderen. Groet,
  3. Stuurbekrachtiging electrisch of hydraulisch? Beste leden, Net terug van vakantie en problemen gehad met de stuurbekrachtiging van onze niet-bmw (citroen c4). Vloeistofniveau te laag. Bijgevuld en weer ok. Ik vraag me nu af, of de Z3 (m43) ook gebruik maakt van een hydraulisch systeem en zo ja, waar het reservoir zit en wat er dan qua vloeistof-soort in moet.
  4. Inmiddels een half jaar later. Ben blijven puzzelen aan het MM-lampje. Na ongeveer de halve motor te hebben vervangen bleef voor mij de carterventilatieklep over (die ik zelf makkelijk kan vervangen). Kost 40 euro en lijkt het probleem te hebben opgelost. Waar de motor voorheen stationair ruim onder de 900 toeren bleef (ook nog beetje onrustige uitschieters) zit dat toeren tal nu rond de 900 en mooi stabiel. Ook nog maar een keer langs Ruud gegaan. Naast verhogen achterkant met 1 cm (dus van -/- 3cm naar -/-2 cm) inde hoop de dorpels beter te kunnen nemen en vervanging wielarmlagers (klapperen achterkant nu weg) verhelpen olielekkage en nog wat dingetjes ook de computer nog even aangesloten. Ziet er prima uit. Zodra het lampje weer gaat branden kom ik weer op de lijn w.b. dit onderwerp (als jullie het niet vervelend vinden) en ga ik verder zoeken. Dus als je lampje brandt probeer de carterventilatie eens.
  5. In verband met verkeerde aanschaf te koop 2 koplampen in perfecte staat (helder glas en zonder gebreken). Let op voor de engelse (rhd) versie!! Vraagprijs 225 euro
  6. Hallo Shoveltje,

     

    Mag ik vragen waar je deze bouten hebt aangeschaft?

     

    Groet, Marcel

    1. Toon vorige reacties  1 meer
    2. marcel.verheijen
    3. Shoveltje

      Shoveltje

      Zowel de wielbouten als de locking bolts gekocht via eBay,  Let wel op de juiste draad, ( M12 x 1.5 ) en de juiste lengte, er worden nl. ook bouten/locknuts aangeboden die bedoeld zijn voor wielen met spacers. De correcte draadlengte is 24-26 mm.  Kopmaat 17mm ,  60 graden aanleghoek.  Mijn ervaring:  aanbieders uit Engeland zijn het prijsvriendelijkste. 

       

       B12spec.jpg

       

       

      voorbeeldje : https://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=wheel+bolts+bmw+z4&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=wheel+bolts+bmw+z4+-spacers&_sacat=0

       

      Welke aanbieder je kies maakt niet zo veel uit, als je maar zorgt dat ze een goede feedback hebben.\

       

      Succes!

       

      GrtZZZZ

       

    4. marcel.verheijen
  7. Sorry, beetje laat maar erg bedankt voor de geste.
  8. Hallo Mitch, De mini kan volgens mij maar een beperkt aantal codes resetten. Ik heb onlangs een icarsoft 910 gekocht maar die communiceert niet via de aansluiting onder het dashboard. Ik kon deze inruilen voor een icarsoft b02 die dat wel schijnt te kunnen. Komt morgen.
  9. Als ik een extra mobiel beschikbaar heb zal ik een schermfotootje maken. De iCarsoft is tot nu toe een icarsoff. Blijft ergens bij een modus 3 hangen en meldt dan dat er geen contact mogelijk is en de stekker moet worden aangesloten etc. Daar kan ik dus ook geen schermafbeelding van maken. Wel krijg ik inmiddels op de tid01/02 06 én ook nu de 03 de melding dat de onboard test een pass (dus geslaagd) als resultaat. Nog wel benieuwd wat ik nu test.
  10. Ik begrijp dat er nog een code achter de eerste moet. Die staat er niet met gebruik van de iobd2 app. Zal vandaag de icarsoft maar eens gebruiken.
  11. Ik zie maar 2 codes. De p0170 en een tid03 met de melding fase.
  12. Hoi ik gebruik de iobd2 mini. Die is tot nu toe erg accuraat.
  13. Na katalysator en veel anders te hebben vervangen wederom een foutcode Foutcode tid $03 False?? Iemand enig idee waar dit naar wijst. Kan niet veel zinnigs op internet hierover vinden. Foutcode komt met de nog steeds terugkerende P0170. Volgens Ruud (kapje) geen probleem, maar ik ben wel benieuwd inmiddels.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.