Danny, het Duitse blad Sportauto heeft metingen verricht in de windtunnel van Daimler Chrysler. De M roadster heeft 64 kg lift (achteras) bij 200 km/h, de M Coupe heeft dan 29 kg lift. Sportauto verricht bij een uitgebreide test altijd verschillende interessante metingen aan auto's, echt de moeite waard om te lezen. Een Porsche Boxter heeft bij 200 km/h een lift van 36 kg. Russische autojournalisten hebben in de windtunnel in Dmitrov een Audi TT getest, die had bij 144 km/h een lift op de achteras van 337 Newton. De M Coupe had bij dezelfde snelheid een lift van 118 Newton. Als je op internet zoekt naar de problemen in de beginfase met de Audi TT, dan vind je dat daar daadwerkelijk ongevallen van zijn gekomen. Ik heb echter geen conclusies verbonden aan het verschil in lift tussen de M roadster en de M Coupe. Zo'n roadster zal best aardig op de weg liggen. En de lift helpt vast bij het in model houden van het kapsel van de bestuurder. Daar hebben ze het waarschijnlijk om gedaan