Ga naar inhoud

ErikTilburg

Member
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Tilburg
  • Interesse(s)
    BMW

Recente bezoekers van dit profiel

272 profielweergaven

ErikTilburg's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Inderdaad drempelvrees. Momenteel schuurt de auto met volle belading (2 personen, volle tank, 4 volle kratten bier en boodschappen) zelfs stationair, zonder inveren, licht over de drempels bij mij in de buurt (waar ik niet schuin over kan). Lager wordt hij dus zeker niet. Na het uitlijnen (alles netjes in het groen) gaat de auto echt significant harder over klaverbladen (zonder ESC uiteraard). Ook lijkt de auto langer en gestrekter door de mooiere balans. Op de onderstaande foto (helaas ongewassen) staat de auto licht beladen. Normaal achter dus iets hoger.
  2. Ik heb inmiddels vóór originele veren en achter 30mm lagere Eibach veren gemonteerd. 2e hands veren vond ik een te groot risico aangezien de veren toch al zo vaak breken. Het resultaat is erg mooi aangezien het gat tussen wiel en spatbord nu zowel voor als achter 2 vingers is (en de rondingen lopen parallel). Vóór het verlagen was het grote gapende gat aan de achterkant 4 vingers hoog (professioneel gemeten ;-) . Een ander voordeel is dat de voorkant nu iets minder vaak over de grond schuurt bij drempels (ook al scheelt de vrijloop slechts een paar mm). Nu nog even laten uitlijnen voor de zekerheid. Zeker een aanrader, want de wegligging op klaverbladen is zeker niet slechter geworden.
  3. Mijn rechter achterveer is inmiddels ook gebroken (125.000km). Heeft iemand toevallig nog 2 goede achterveren liggen (liefst "M" of maximaal 30mm lager)?
  4. De echte oorzaak is inderdaad de grote overhang aan de voorkant. Met mijn E36 (praktisch geen overhang) speelde het probleem helemaal niet... Daar hebben de harde schokdempers (gele koni's) ook wonderen verricht. Denk dat ik dat eens ga proberen.
  5. Ik heb gisteren eens even een onderzoekje gedaan en ben tot de onderstaande conclusie gekomen. De hele wielophanging ziet er redelijk standaard uit (geen gekleurde veren en dempers ed), ik heb de wielen er echter nog niet af gehad. In de topic met de "standhoogtes" varieert de gemeten hoogte VOOR van 350 (M) tot 355-360 (STD) en ACHTER van 355-360 (M) tot 365-370 (STD). Na het meten blijkt mijn auto vrij hoog op de wielen te staan. Bij mij zijn de hoogtes voor 360 en achter 380 (met halfvolle tank op 2 verschillende plekken gemeten), dus voor standaard en achter 10mm hoger dan standaard. Dit bevestigd dus wel mijn vermoeden dat de auto iets voorover gekanteld staat, maar niet waarom ik zoveel drempels schaaf. Misschien toch maar iets langzamer rijden? Op zich zou ik het niet erg vinden als de auto achter 20-25mm lager komt te staan dan nu, daarom overweeg ik om alleen achter M-veren te monteren. Weten jullie of dit probleemloos past, lijkt jullie dat slim of heeft iemand ze toevallig nog liggen voor een schappelijk prijsje? Wordt vervolgd, Erik. PS: Ik woon niet in de Reeshof, maar in Theresia. Een wijk met extreem hoge drempels, maar vooral met grote kuilen voor en achter de drempel.
  6. Ondertussen heb ik het stukje met "standhoogtes" gevonden. Daar zal ik eens mee aan de slag gaan...
  7. Hallo, ik ben Erik en ik rij al vele vele jaren met veel plezier in allerlei BMW's. Ruim een jaar geleden heb ik een Z4 E85 2.5i uit 2003 gekocht die origineel uit Italië komt. Tot op heden heb ik veel plezier aan de auto beleefd, maar 1 ding begint me langzaam te irriteren: namelijk het feit dat op iedere drempel mijn voorbumper over de grond schuurt. Ik moet echt stapvoets en scheef over iedere drempel, anders hoor ik een eng schurend geluid en helaas woon ik in een wijk vol met drempels (wie niet). Een paar weken geleden heb ik voor het klussen 200kg aan zakken grind in de kofferbak meegenomen en tot mijn verbazing kon ik toen veel gemakkelijker over drempels en de ingeveerde achterkant zag er ook veel beter uit. Nu denk ik dus dat de auto of voor verlaagd is, of achter verhoogd. Gevolg is dat de auto wat voorover gekanteld staat en de voorbumper dus nog iets lager ligt dan normaal. Nu wil ik dus graag weten of de hoogtes van mijn auto kloppen (standaard bumpers en 225/45-17 banden): Midden voorbumper tot wegdek: 13,5cm Midden achterbumper tot wegdek: 21cm Hopelijk kan iemand me helpen, want als ik andere veren koop wil ik wel zeker weten of ik de zaak niet slechter maak dan nu... Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.