Ga naar inhoud

Adept Z3

Member
  • Items

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Arnhem

Recente bezoekers van dit profiel

661 profielweergaven

Adept Z3's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Enne .... wat kost dah..... Gisteren had ik het weer, dus met 'de hand' ZZZ afgesloten (en dus geen alarm). Ik heb de motorkap open en weer dicht gedaan en dat werkte ook niet. Maar vanmorgen werkte hij wél weer gewoon, dus wellicht is het die OEM-schakelaar. Ben dus wel benieuwd naar de kosten .......
  2. Welzeker. In eerste instantie lekte hij op de afdichting, links voor. Dat heb ik kunnen verhelpen door het rubber eens goed in te smeren met vaseline. Maar het dakje is helaas niet meer waterdicht. Ik heb Ultramar impregneermiddel besteld om te kijken of dat helpt. Zo niet ..... dan heb ik een slide problem, want ik weet niet of ik alsnog zo'n 1000 euri ga investeren voor een nieuw dak.
  3. @wizardofmu - Ja dat zou de oorzaak geweest kunnen zijn ..... @marliesroy - hoewel dit natuurlijk oftopic is een heel goeie tip. Ik heb er afgelopen tijd namelijk zelf ook last van gehad. Vanwege het slechte weer had ik er een hoes overheen gedaan ..... maar even een zuchtje wind eronder ...... en de Z3 stond een minuut te loeien Nu kan ik het hoesje weer gebruiken ..... en dat is wél nodig, want waterdicht is hij niet.
  4. Hai, Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en - omdat wat moeilijk was te zien of bepaalde zekeringen doorgebrand waren - er een paar verwijderd, gecontroleerd en weer teruggeplaatst. Er waren geen zekeringen doorgebrand. OK. Vervolgens klep van de zekeringunit er weer op, motorkap dicht en ....... tot mijn verbazing deed alles het toen weer ..... Probleem verholpen, nou ja ... verholpen. Onduidelijk blijft wat nu de oorzaak is geweest. Nu maar hopen dat het niet meer 'terugkomt'. Overigens: opnieuw inleren leek mij nu niet echt een optie, omdat zowel beide sleutels, áls het alarm niet meer werkten. Maar bedankt voor de tip in elk geval.
  5. Batterij?? Als je die van de ab bedoelt .... nee, het lampje gaat branden als ik een knop indruk. Heb ook de reserve geprobeerd, zelfde verhaal: controlelampje op ab gaat branden, maar hij werkt niet. Omdat ook het alarm niet werkt als je de deuren 'met de hand' afsluit, had ik ook niet het idee dat dat de oorzaak zou zijn. Ik ga nu eerst de zekeringen controleren, alhoewel dat ook nog geen sinecure is ..... het alarm is niet standaard, maar later ingebouwd (door BMW). De vraag dus, op welke zekering die zit ..... Groet, T.
  6. Hai, Zojuist werkte - dus écht opeens - de afstandbediening van de deuren en mijn alarm niet meer. Als ik de sleutel gewoon gebruik, gaan wél beide deuren en de kofferbak open en dicht, maar ook dan werkt het alarm niet meer als ik de deuren sluit. Vanmorgen ben ik ermee wegggeweest en de laatste keer dat ik wegreed deed de afstandbediening het nog wel. Toen ik thuiskwam en de deuren met de afstandbediening wilde sluiten, werkte dat niet meer en vervolgens constateerde ik dat ook het alarm niet in werking treedt. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
  7. Hai, Vandaag mijn Z3 eens schoongemaakt ..... Bij het openen van de kofferbak bleek het interieur supervochtig (allemaal condens aan de binnenkant van de klep). Nu had ik een paar maanden geleden al geconstateerd dat er condens in de rechter achterlichtunit zat. Waar mogelijk stond in de unit een laagje water ..... De boel schoon- en droog gemaakt, maar dat was binnen een mum van tijd dus kennelijk weer zo. Na het verwijderen van het bodemvilt, bleek de accubak halvol water te staan ..... een stel goudvissen zou zich er dolgelukkig hebben gevoeld Oorzaak bleek het afdichtrubber tussen de rechter lichtunit en het plaatwerk. Deze is ooit niet goed geborgt geweest in de rand van de unit en daardoor sloot het rubber niet meer aan. De vervorming bleek door de tijd zodanig dat het rubber niet meer uit zichzelf goed in de rand paste. Ik heb het verholpen door met ducttape de zijrand van het rubber in rechte positie op de body van de unit vast te plakken en hierna de unit weer aangebracht. Ben benieuwd of het helpt, anders moet er een nieuw rubber op ... als dat al los te krijgen is. Dus mochten er Z3-ers zijn die constateren dat het té vochtig is in de kofferbak, controleer dan de accubak en de ruimte onder het opbergvak aan de rechterkant ......
  8. Ik begrijp dat je mijn topic hebt aangepast zonder inhoudelijk aan te geven waarom ...... jammer! Als administrator heb je kennelijk de bevoegdheid om dit te doen, maar toch: het is de toon die de muziek maakt......
  9. Die drie topics zijn geen opzet. Wanneer ik op 'Post' klik duurt het soms zolang (op dit forum) dat je denkt dat de boel is vastgelopen .... en dan klik je nóg een keer .... en nog een keer. Vandaar.
  10. Hai, Ik ben nu een paar weken 'lid' van dit forum. Over deze site een aantal opmerkingen: Invoegen van een foto middels een link biedt beperkte mogelijkhedenDe standaardtaal is niet onze moerstaal maar Engels; dat is 'in de huidige tijd' binnen CMS's (waaronder Joomla) enigszins achterhaald. Het bevordert de toegankelijkheid en het gebruik niet.Verwerken van nieuwe topics of het wijzigen duurt lang, waardoor je de neiging hebt nogmaals op de betreffende knop te klikken; een nieuwe topic wordt dan zelfs meerdere malen geplaatst.Ik heb de tekst gewijzigd omdat ik nogal bot overkwam, edoch de strekking is equal.
  11. Hai, Daar ben ek weh...r Ik dacht .... bestel voor het stuurwiel zo'n mooi 'chromen' kapje met SRS airbag erop. Goed, vandaag het attribuutje door de bus, wilde ik het zwarte kapje van m'n stuur halen. Nee dus! Blijkt dat ik nogal een 'exclusief' stuurwiel heb voor de Z3, namelijk een 'houten'. En daar bestaat dat 'kapje' eigenlijk helemaal niet, maar vormt één kunststof geheel met de rest van het stuur .....
  12. Hai Z. Gaandeweg leer ik zo alle 'ins and outs' van het fenomeen ZZZ kennen Heb even gecontroleerd .... en bij mij zit die sticker ook! Geeft alleen zowel voor als achter 2.0 aan, dus de oorspronkelijke spanning. Alleen vind ik die aan de 'slappe' kant. Maar 2.9/3.5 is dus echt niet in orde ..... gelijk maar even aanpassen. Dank
  13. Hai zzz-genoten, Als ik naar de pomp ga, vind ik op de bandenspanningstabel wél veel BMW's ..... maar geen Z3 (meer). Kijk ik voor mijn bandenmaat bij de 3-serie, dan kom ik op V/A 2.9/3.5 ..... Ik heb deze waarden aangehouden bij controle; ze stonden alle vier op 2.0 bar .... en dat was vlgs mij weer te laag. Sinds een paar dagen krijg ik echter het idee, dat ik in een botswagen op de kermis zit. De genoemde waarden voor de Z3 zijn mijns inziens veel te hoog. Nu heb ik hier (forum) wel meer reacties gezien, maar die zijn mij te subjectief. Graag een advies (en liefst een link met een overzicht van de bandmaten en spanningen voor de Z3) Mijn huidige banden: Michelin 225/45 ZR17 Bij voorbaat grote dank voor het advies. Teun
  14. Adept Z3

    Spiegels .....

    Tja .... de spiegels zitten vast én de voetjes 'bubbelen' ietwat onder de lak. Wanneer ik dat laatste zelf (met behulp van de how to) ga oplossen heb ik in elk geval drie spuitbussen nodig .... samen zo'n 50 euri. Ga het denk ik toch proberen .... In elk geval dank allen T.
  15. Hai, Ik woon in Arnhem-Zuid, dus .... Inmiddels heb ik de 'rubbers' via E-bay besteld. Dat is inderdaad aanmerkelijk goedkoper dan bij BRMS en bovendien zijn dat er 8 .... dus voor nog geen 14 euri incl. versannt klaar. De passagiersstoel is het ergst, maar ik heb inmiddels ook ontdekt dat de bestuurdersstoel enigszins speling heeft. Als je mij ermee zou willen helpen .... dan heel graag. Het heeft geen haast en ik kreeg bericht dat de verwachte bezorgdatum rond de 24-ste zou zijn. Zullen we hierover even telefonisch contact opnemen? BRMS is inderdaad ook wat andere zaken betreft nogal 'prijzig'. Had bijna een korte 'opschroef' antenne besteld bij hem voor 19 euri ..... maar bij Halfords Arnhem (maxi bij de Witte prijzen hal) hing hij voor ..... € 7,99 ... !! Heb het ding overigens alweer teruggebracht want het signaal is bedroevend slecht. Omdat mijn Z3 stationair slecht loopt, de 'how to' voor het reinigen van de 'Idle regulator valve' uitgevoerd. Dit heeft helaas niks opgeleverd en stationair loopt hij nog even beroerd. Overigens loopt de motor verder prima. Volgende week maar eens een afspraak maken met 'Roodkapje' in Reeuwijk om hem te laten checken, want er zijn meer zaken waar ik vraagtekens bij heb ..... Groet, Teun
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.