Momenteel rij ik al 6 seizoenen met een vroege Z4 3.0i. Voor mij was handbak een must, voor de rest vergelijkbare wensen gehad bij aanschaf. Navigatie is zwaar achterhaald en wordt nauwelijks gebruikt. Mijn telefoon doet dat inmiddels vele malen beter, zeker nu ik graag routes van internet leen en deze zelf aan wil kunnen passen. Dus de wens voor navigatie kun je m.i. gerust beperken tot nice to have.
Aanschaf gedaan bij een gerenommeerd specialist, inclusief garantie. Hoewel ik het toen redelijk prijzig vond, betaal je nu bij Maaskant vergelijkbaar geld, voor vergelijkbare auto. Mocht ik inruilen tzt, zal het vast wat minder opleveren, maar afschrijving lijkt marginaal te blijven. Dat is dus goed nieuws, mits je de kilometers binnen de perken houdt.
Onderdelen zitten op 3-serie nivo qua kosten. Betrouwbaarheid ook. Merk wel dat leeftijd wat invloed heeft op de houdbaarheid. Er sneuvelt wel eens wat. Plastic met name (handgreep dashboardkastje, benaderingsschakelaar kap). Na 18 jaar vergeef ik dat maar.
Verder betrouwbaar, mits je onderhoud blijft plegen!
Als je serieus overweegt een Carly aan te schaffen, om een betere auto te vinden, kijk je bij de verkeerde partijen. Rommel staat niet bij een betrouwbaar bedrijf. En koop geen auto van de laatste spaarcenten. Dat gaat zeker pijn doen.
Zelf heb ik een einde garantie check laten doen bij een regionale BMW hobbyist, die ook met BMW races rijdt. En hem als dank alle vloeistoffen laten wissel (remmen, bak etc.). Garantie was prettig, schade viel erg mee.
Note:
3.0i = 231 pk, 3.0 iS = 265 pk.