Ga naar inhoud

Connexie

Member
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i, triple black
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Twente
  • Interesse(s)
    Auto's, zon, vakantie

Recente bezoekers van dit profiel

750 profielweergaven

Connexie's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Momenteel rij ik al 6 seizoenen met een vroege Z4 3.0i. Voor mij was handbak een must, voor de rest vergelijkbare wensen gehad bij aanschaf. Navigatie is zwaar achterhaald en wordt nauwelijks gebruikt. Mijn telefoon doet dat inmiddels vele malen beter, zeker nu ik graag routes van internet leen en deze zelf aan wil kunnen passen. Dus de wens voor navigatie kun je m.i. gerust beperken tot nice to have. Aanschaf gedaan bij een gerenommeerd specialist, inclusief garantie. Hoewel ik het toen redelijk prijzig vond, betaal je nu bij Maaskant vergelijkbaar geld, voor vergelijkbare auto. Mocht ik inruilen tzt, zal het vast wat minder opleveren, maar afschrijving lijkt marginaal te blijven. Dat is dus goed nieuws, mits je de kilometers binnen de perken houdt. Onderdelen zitten op 3-serie nivo qua kosten. Betrouwbaarheid ook. Merk wel dat leeftijd wat invloed heeft op de houdbaarheid. Er sneuvelt wel eens wat. Plastic met name (handgreep dashboardkastje, benaderingsschakelaar kap). Na 18 jaar vergeef ik dat maar. Verder betrouwbaar, mits je onderhoud blijft plegen! Als je serieus overweegt een Carly aan te schaffen, om een betere auto te vinden, kijk je bij de verkeerde partijen. Rommel staat niet bij een betrouwbaar bedrijf. En koop geen auto van de laatste spaarcenten. Dat gaat zeker pijn doen. Zelf heb ik een einde garantie check laten doen bij een regionale BMW hobbyist, die ook met BMW races rijdt. En hem als dank alle vloeistoffen laten wissel (remmen, bak etc.). Garantie was prettig, schade viel erg mee. Note: 3.0i = 231 pk, 3.0 iS = 265 pk.
  2. Heb er eerst maar een nieuwe accu ingezet. Oude uitgebouwd en de auto een week laten "bijkomen" zonder accu. Gisteren een frisse Varta E44 ingebouwd en daarmee hebben mijn problemen zich miraculeus opgelost. Verbazingwekkend dat de auto wel te starten is en toch allerlei problemen heeft tgv accu. De volledige ontlading zal de echte oplossing geweest zijn.
  3. Zijn er nog conclusies / oplossingen beschikbaar voor de beschreven elektrische storingen? Heb er momenteel ook last van en ben dus zeer benieuwd...
  4. Heb de Xcarstyle module er ook in zitten. Met name voor de dagrijverlichting. Met een paar Chinese leds in z'n snuit val de Z4 tenminste op in een half duister bos of bij het ronden van wat haarspeldbochten in het Sauerland. Wel een prettig idee, vond ik. Komfortblinker functie is ook prettig. De rest van de functies heb ik me nog niet mee bezig gehouden.
  5. Vanmiddag deze modificatie ook doorgevoerd. Dank voor de heldere uitleg! Helaas iets meer klemmetjes verloren, maar heb wegens wens het origineel te houden gelijk de nieuwe kappen meebesteld. Ben wel geswitched van grijs naar chromeline. Ik vind het goed geslaagd. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat moois. O ja, de houders voor het middenstuk, ten behoeve van opslag in de kofferruimte zijn ook geplaatst. Helemaal netjes zo.
  6. Vanwege de spoorverbreders. Maar met gelijktijdig nieuw voorbanden, is het nooit weg.
  7. Wat er recent gekocht is (laatste 4 weken), maar eigenlijk in 2015 wegens het seizoen: Spoorverbreders, 16 mm voor, 20 mm achter. Incl. uitlijning uiteraard; Twee nieuwe voorbanden, gewoon RFT. Oude waren nog origineel van 2003....; Nieuwe sapjes in versnellingsbak en cardan; Nieuw SCM certificaat; Airco beurtje; Nieuwe bougies; APK; Schakelpook in leer; En als klapper de uitneembare windvanger met nieuwe rolbeugelkappen. Op naar een nieuw seizoen genieten, dit weekeinde te starten in het Sauerland. Weersverwachting wordt steeds beter, hopelijk blijft dat zo.
  8. Geen ervaring mee, maar kwam toevallig volgende info tegen over producten van dit merk: http://www.ferrarichat.com/forum/detailing-showroom/489962-gyeon-bath-protect-your-car-while-you-wash.html
  9. http://www.bmwsections.com/docs/z4/ Jouw type staat er niet helemaal bij, maar close enough?
  10. Da's aardig in de buurt, hemelsbreed wellicht een kilometerteller of zo. Zal er eens gaan praten voor de banden en uitlijning. Woonde lang geleden bij z'n ouders in de straat (en toen woonde hij er zelf vast ook nog).
  11. I know..... Maar de huidige originele velgen vindt mijn budgethouder mooi genoeg. En voor het rijden is 18" ook prima. Heb de Z4 weliswaar ook voor de mooi, maar meer voor het rijden. Stop het geld dan liever in V-power. Velgen zijn trouwens "Styling 107".
  12. Hallo, Sinds een goed jaar ben ik in het bezit van mijn Z4. Naar volle tevredenheid, maar de eerste wensen komen op. Zo zijn de voorbanden nog origineel (10 jaar...) en de achterbanden RFT's, daar gaat binnenkort wat aan gebeuren. Ben voornemens Michelin's PSS rondom op de 18" te laten plaatsen en daarbij tevens spoorverbreders te plaatsen. Voorkomt hopelijk de wens van 19".... Om echter zeker te zijn van een bijbehorende goede uitlijning, zoek ik een specialist die ook echt verstand van zaken heeft en van Z4's. Heb eerder met velgen en banden geshopt bij een bandenzaak, die naar later bleek meer richting bandenboer liep qua ET-kennis en uitlijning. Was wel niet met de Z4, maar als het je met een Passat niet lukt.... Wie heeft er suggesties?
  13. Aanschaf deze week: nieuw derde remlicht, korte antenne en een nieuwe sluiting voor het dashboardkastje. Vanavond erin geklust met mijn zoon. Hij begint al handig te worden!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.