Ga naar inhoud

gasman

Member
  • Items

    105
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

gasman won de laatste dag op 24 juli 2015

gasman had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0Si 2008
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe

Recente bezoekers van dit profiel

985 profielweergaven

gasman's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

7

Reputatie

  1. Als je de teller elke keer een slinger geeft net voordat hij naar de garage gaat, dan kan dat best. Er zijn aardig wat taxi,s waar dat mee gebeurt.
  2. Waarom moest de pomp vervangen worden, was die niet meer te redden ? Ik wil geen reclame maken ofzo, maar die van mij was ook zo dood als een pier toen ik hem door Pixelrichter heb laten verplaatsen naar de kofferbak. Een beetje schoonspoelen en drogen en hij deed het weer als een zonnetje.
  3. De "premium"merken worden meestal gereden door liefhebbers, en vaak zijn die ook actief op merkenfora op het internet waar alle problemen, storingen en irritaties van een model uitvoerig wordt beschreven. Van de "gewone gezinsbakken" zie je dat wat minder volgens mij, maar ook daar mankeert natuurlijk vaak van alles aan.
  4. Dat noemen we gepolijst De juiste benaming gebruiken zoekt wat makkelijker met Google
  5. Potkrikje`s heb je niet veel aan om een auto met de wielen van de grond te krijgen. Naast dat ze vaak te hoog zijn is de kop van een potkrik veel te klein, die heeft een diameter van 25/30mm ofzo, daar druk je zo ergens een deuk mee in. als het plaatstaal niet al te dik is. Het is wel eens makkelijk om een draagarm of zoiets omhoog te drukken
  6. Ik heb een standaard (niet speciaal verlaagd ofzo) Omega krik van 3 ton, lomp ding, ook mooi breed voor stabiliteit. Aan de achterkant past hij mooi onder de kriksteun, aan de voorkant net niet. Maar door de voorwielen op een steigerplankje te rijden is dat ook weer opgelost, dat scheelt net een paar cm, daar ga ik geen nieuwe krik voor kopen
  7. Ik kocht vorig jaar een andere "dagelijkse" auto, een Astra van 2009. Bij ook zo`n grote handelaar stond er eentje voor €5000, niet duur maar toch even een proefritje gemaakt. Maakt daar de 6e versnelling elke keer lawaai bij het op of terug schakelen, gelijk maar weer teruggebracht. Op duitse fora had ik al gezien dat dit een zwak punt was. Niet eens over onderhandeld, wie weet hoe duur zoiets word. Stel je voor, dan sta je daar met je "vaste" uitonderhandelde prijs......
  8. Dat is flauwekul van die verkoper natuurlijk, juist bij een proefrit kunnen er aardig wat probleempjes en mankementen boven water komen die de prijs (ernstig) kan beinvloeden. Eerst kijken hoe het ding rijdt, en wat er eventueel aan mankeert en dan ga ik pas onderhandelen over de prijs.
  9. Ik kocht mijn huidige Z4 bij een particulier in Duitsland, hij ging wel mee met de proefrit, logisch vind ik. Na een stukje provinciale weg wees hij mij waar ik de autobahn op kon, op een gegeven moment reed ik bijna 240 op de teller toen ik moest afremmen voor een baustelle. Zegt hij: (in het Duits natuurlijk) "goh, dat is jammer, als ik had geweten dat hier een baustelle was, dan waren we de andere kant op gegaan" Maareh, altijd proefrit maken natuurlijk, helemaal bij aankoop van een sportauto.
  10. Die garage zit 5km verderop bij mij, ik dacht die alleen maar oud engels spul deed.
  11. Rob, Passen deze ook op een 3.0si met de N52 motor ?
  12. Dat was van Jaap de Groot van staalbouwbedrijf Grootint, later overgenomen door offshoregigant Heerema. Ik heb nog een paar maanden voor een project bij Heerema in Zwijndrecht gewerkt, gigantische hallen waar complete platforms binnenin worden gebouwd. De beste Jaap is al weer een paar jaar dood.... http://www.volkskrant.nl/archief/jaap-de-groot-1923-2011~a2421442/
  13. Voor onderdelen is hij ook veel te duur, als je kijkt voor welke prijs sommige Z4,s in de UK verkocht worden. Al zijn dan niet alle onderdelen uitwisselbaar natuurlijk........ Volgens de Marktplaats tekst Grote kans dus dat daar ook wat van het dak stuk is, misschien alleen de pomp, maar dat weet je niet....
  14. gasman

    Welk type Z4

    Nu zijn het hier op forum autoliefhebbers die graag alles uitzoeken, en sowieso graag willen weten wat voor opties hun auto heeft. Maar je denkt toch niet dat iedereen dat doet die een auto invoert ? veel weten denk ik niet eens wat wel en niet standaard is en waar ze de info/prijzen moeten weghalen. Die vullen de catalogusprijs en klaar. Als de belastingdienst het niet goed vindt dan hadden ze er wel een ander systeem voor bedacht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.