Ga naar inhoud

laurensvd

Member
  • Items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    München

Recente bezoekers van dit profiel

449 profielweergaven

laurensvd's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

2

Reputatie

  1. Lijkt me wel leuk maar ik vrees dat het voor mij wat te ver wordt ..
  2. .. euhm ja Komt gewoon een part number uit afhankelijk van je opties (indirect dus het gewicht van je auto). Ik geef hier gewoon de link omdat jijzelf zegt dat de veren moeilijker te vinden zijn en ik dus wil helpen.. vreemd dat je dan zegt dat je de link wel kent.
  3. Dank je wel! Toch niet speciaal onder je auto gekropen daarvoor? (ik vertrouwde het niet om mijn hoofd onder de auto te leggen met alleen de krik uit de koffer om mijn auto hoog te krijgen Die Sachs 115 670 zijn niet te vinden maar blijkbaar vervangen door 115 689 en 115 690. Het gaan dus die of de Bilstein B4's worden (dit met de lange ritten in het achterhoofd). Ivm die opmerking voordien dat de partnummers van de veren moeilijk te vinden zijn: die kan je via bmw asap met de volgende publieke login opzoeken: User: eu111111 Pass: bmwetk1 En dan de spring table links. Misschien nuttig voor sommigen
  4. Ok, dat is goed om te weten. Dit wilt dus zeggen dat indien er meerdere onderstellen beschikbaar zijn (evt als optie) er in de etk ook meerdere typenummers beschikbaar zouden zijn? De verlagingsveren zijn er inderdaad aangezien er een sportfahrwerk optie in de veren-catalogus staat. Ivm de 'kortere' dempers, de B6 link van Bilstein linkt naar de B8 dempers. Bij webshops is ook te zien dat de B6 sets en B8 sets naar dezelfde onderdelennummers linken dus B6 = B8 (voor de Z3 dan). Bij de beschrijving voor de B8 staat het volgende: "Eingekürzter Hochleistungsdämpfer für nahezu alle Tieferlegungs-Federsätze und Serien-Sportfahrwerke" Daar staat dus letterlijk dat ze korter zijn en voor een sportonderstel of verlangings veren gemaakt zijn. Dan cantacteer ik Bilstein nog om te vragen of deze B6/B8 veren met de standaard veren te gebruiken zijn en kies dan tussen deze 2 dempers. Hartelijk bedankt voor je hulp alvast
  5. Jammer genoeg niet Ik heb enkel de rechten om de toekomstige 5, 6 en 7 serie te bekijken, en daarvan kan ik alleen de specifieke details van het koelsysteem opvragen. De Z3 Coupé stamt trouwens nog uit een tijd waar nog maar weinig digitaal was en veel in de papieren archieven achter slot en grendel zit.. jammer genoeg kan ik daar niet door gaan snuffelen Nu hoop ik dat ik door men ZZZ een beetje meer over de rest van de autotechniek bij te leren
  6. Dank je voor de info Ik was namelijk niet zeker dat B4 ging passen. Dit aangezien er in verschillende bronnen gezegd wordt dat de Z3 Coupé (sommigen zeggen enkel de 3.0, maar die heb ik) standaard een M-Technik fahrwerk heeft. De B6/B8 (zijn dezelfde voor de Z3 blijkbaar) zijn wat korter en als ik het goed versta werken die dus enkel met de M-Technik veren (of andere 3rd party kortere veren). De B4 heeft dan weer de non M-Technik veren nodig. Logisch gezien kan dus maar één van de beiden passen met mijn standaard veren. Vandaar komen dus mijn twijfels. Overal kom ik dergelijke tegenstrijdige berichten tegen, zoals op de Bilstein website waar je dan zogezegd de korte én de lange dempers kan nemen, zonder rekening te houden met de bijhorende veren. Misschien zoek ik 't gewoon veel te ver, waarvoor mijn excuses
  7. Dat zou ik uiteraard kunnen doen, maar dan krijg ik een schokdemper waar ik geen research over kan doen of de prijs kan vergelijken. Mij stoort het dat er op het internet geen consensus is over wat ik effectief in mijn auto heb zitten, en dat zou eigenlijk toch gewoon duidelijk moeten zijn met een onderdeelnummer en een lijst van 'baugleiche' varianten van andere fabrikanten. Nu kom ik onderdelen nummers tegen waarvan door andere websites weer gezegd wordt dat het er niet op past. Ik snap niet dat ik nergens een goede bron heb gevonden (misschien zoek ik gewoon slecht) waarin staat welk schokdempers er standaard onder zitten en welke varianten daarvan beschikbaar zijn. Dan kan ik zelf met mijn budget en mijn subjectieve mening over bepaalde fabrikanten een schokdemper uitzoeken die in mijn situatie goed past. Nu heb ik een beetje een 'black box' gevoel en als ingenieur bij nota bene BMW zelve stoort me dat énorm
  8. Ik wil dus ook zo veel mogelijk origineel blijven (moet niet per sé het BMW logo hebben maar liefst 'baugleich'). Ook ben ik van mening dat 'beste' optie voor een schokdemper moeilijk te definieren is (niet dat ik Ruud tegenspreek ), maar dat het af hangt wat je graag in een auto hebt en waarvoor je hem wilt gebruiken. Als je enkel Track-Days gaat doen denk ik dat je een andere 'beste' optie hebt dan wanneer je veel Autobahn doet en waar comfort ook nog belangrijk is.
  9. Hoi iedereen, Ik heb het onderwerp al aangehaald in mijn voorstel topic maar waarschijnlijk is het hier beter geplaatst. Even duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling is de zoveelste "welke schokdemper is beter Bilstein/Koni/KW Schroefset/..." te maken maar eerder om duidelijkheid te scheppen in de standaard dempers van de Z3 Coupé en zijn alternatieven. Eerste punt is dan om te weten welke onderstellen voor de Z3 Coupé (2.8/3.0) geleverd zijn. Was dit standaard het sportfahrwerk (M-Technik) of was dit als optie geleverd? Op mijn optielijst staat het er iig niet op (http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html => LJ00101), dus ook niet als serienausstattung. Dit staat in contract met de berichten die ik gevonden heb dat een Z3 Coupé áltijd een sportfahrwerk heeft. Wanneer ik dan de schokdempers onderdeelnummers raadpleeg vind ik de volgende (li/re respectievelijk): 31311095059 31311095060 Deze zouden overeenkomen met de Bilstein Touring (22-158819) en de Sachs Super Touring (115 689), ergo geen Sportfahrwerk. Maar hier krijg ik van een webshop weer te horen dat Sachs en Bilstein geen dempers voor de Z3 Coupé maakt Weet er iemand dus met zekerheid welk onderstel er in een Z3 (non M) Coupé hoort te zitten en welke schokdempers ik als vervanging (voor en achter) kan nemen? Deze mag (moet niet) een beetje harder zijn dan wat ik standaard er in heb maar moet bruikbaar zijn in combinatie met mijn standaard veren, aangezien ik zéker niet lager wil gaan (mijn vriendin kan nu al moelijk in en uit de auto en ik heb de bodemvrijheid nodig). Aangezien ik de auto als daily drive gebruik en er ook ritjes Belgie-München mee doe, mag hij dus zeker ook niet té hard zijn. Ik hoop dat ik hier nu geen hele domme vraag gesteld heb maar ik zit al enkele dagen de Onderdelen catalogus te doorpluizen en te vergelijken met andere Coupé varianten, webshops aan te schrijven, etc... dus ik heb hopelijk genoeg huiswerk gedaan voor ik de vraag hier stel
  10. Hoi allemaal Ik zou voor mijn Z3 3.0 Coupe (bj 2000) graag de originele antenne hebben, aangezien er momenteel überhaupt geen opstaat en ik bijgevolg bijna geen ontvangst heb . Nu heb ik er in een duitse online shop een originele langstabantenne gevonden voor de Z3 Roadster. Weten jullie toevallig of deze identisch is? (of waar ik een originele langstabantenne voor de Coupe kan kopen) Vielen Dank
  11. Door kabelbreuk aan de kofferklep kan er natuurlijk meer stuk gaan (ruitenwisser/vensterverwarming). Een must have optie als je er wat meer mee wilt vervoeren is het netje om de kofferruimte mee af te scheiden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.