Ga naar inhoud

spaties

Member
  • Items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1900
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Lochem

spaties's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hallo, Ik moet jullie zeggen dat we toch zuiniger met onze Z3 1.9 rijden. Komt wel doordat we veel 60 en 80km wegen rijden en ons aan die snelheden houden. Af en toe wel even lekker doortrekken (warm) en soms de snelweg, dan 120. Hebben er al 1:14 mee gehaald en zijn nu weer aan een volle tank bezig om te kijken wat hij in de winter doet. Groet, Tjo
  2. Gisteren is er door een garage gekeken naar het Tikje dat ik bij mijn motor hoorde. Volgens de garage was er niet veel aan de hand: Het was een klep voor het inlaatspruitstuk die benzinedampen afvoert? Blijkbaar tikt deze met het toerental mee. Herkent iemand dit? Bedankt, Theo
  3. Hoi, Ik heb ook een rammel zoals jij omschrijft. En ook ik heb (vandaag) mijn (Wiesmann) Hardtop gemonteerd. In mijn geval komt het toch echt bij achterkant van de Hardtop vandaan. Blijkbaar moet ik hem harder aantrekken aan de achterkant, dan moet ik er vulplaatjes tussenuit halen. Maar hij gaat al zo strak vast........ Ga er volgende week wel weer wat tijd in steken.
  4. Hoi, De mijne was donkerpaars metallic en is deze week zwart metallic gespoten. Anders was een ruil misschien wel mogelijk geweest........... Maar je hebt me gerust gesteld over het passen van de hardtop, bedankt.
  5. Hallo, Ik begin me nu toch zorgen te maken: Heb een Wiesmann Hardtop gekocht met serienummer 9.1332 die nu bij de spuiter is. Heb een voorbereidingsset besteld bij Hoefa en afgelopen vrijdag geprobeerd e.e.a. alvast in te bouwen. Had precies opgegeven wat voor Z3 ik heb; een standaard 1.9 van 1996. Ten eerste was de schakelaar de verkeerde; deze was gebaseerd op het serienummer van de kap in plaats van de leeftijd van de auto! Verder zitten er geen bouten bij, eigenlijk alleen twee beugels met banjonet en wat kleingrut, dus je kan er nog niets mee. Heb hun dringend verzocht de juiste spullen op te sturen; dan kan ik vrijdag verder. Ik hou me nu nog even in; iedereen kan een foutje maken, als je dat maar vlot hersteld. Hoop dus maar dat mijn (nieuwere) kap straks past op mijn (oudere) Z3.........
  6. Bedankt voor de tip; heb even "SLEDGE" in de zoekfunctie gezet en iets over de EGR-klep gevonden. Alleen de mijne maakt geen bijgeluid, maar een mooi regelmatig tikje dat met het toerental oploopt. Dus ik weet niet zeker of dit het wel is.
  7. Heb vandaag "het tikje" weer gehoord; hij was er nu bij (koud) stationair draaien. Het lijkt geen klep te zijn; het komt aan de linker kant van de motor weg, ergens rechts van het luchtfilter. Zit daar een (mechanische) benzinepomp misschien, of iets anders (ontsteking) dat meedraait? (1.9 motor, geen airco) Anders van de week langs een BMW garage; probleem is alleen dat het geluid er meestal niet is.........
  8. Laatste beurt kreeg hij bij dealer in Amersfoort bij 54K, nu 58K gereden. Woon zelf in het verre Oosten (van het land), dus wil een dealer dichterbij zoeken/kiezen. Wilde eerst even gebruik maken van jullie schat aan kennis en ervaring.
  9. Bedankt voor je reactie. Heb deze auto pas; de olie zit er nu 4000km in en bij de BMW-dealer gedaan; dus ga er vanuit dat dit goed is. Las in dit forum ook over de adviezen van de juiste olie. Jij adviseerde meen ik 0W40 voor normaal gebruik? (Ben een rustige genieter van de cabrio; geen racer........)
  10. Okee bedankt, foutje, ik had er 18000 toeren staan, moest 1800 zijn; heb het aangepast.
  11. spaties

    Tikje in de motor

    Hallo, Ook ik hoor (soms) een tikje in de motor van mijn Z3 1.9 van 1996 met 58000km. Het is er niet altijd; soms een paar keer in de week. Als de motor stationair draait hoor ik het nooit; het begint (als het er is) wanneer ik iets gas geef, zeg bij 1000 toeren. Het gaat door tot zo'n 1800 toeren en daarboven houdt het weer op. Als ik het gas los laat is het weer weg en begint weer bij 1000 toeren en gaat met het toerental mee (tot 1800) steeds sneller. Lijkt op een klep die tikt; maar waarom dan niet altijd? Kleppen stellen hoeft toch niet met deze auto's? De motor loopt perfect, is zuinig en wordt absoluut niet ruw gebruikt. Heeft iemand een idee waar dit wegkomt en of ik me zorgen moet maken?
  12. Hallo, Ik volg dit item al een paar dagen; heb ook net een Z3 zonder beschrijving van het alarm en vond dit een goeie vraag. Is er nou niemand die hier antwoord op heeft? Groet, Theo
  13. Hallo, De dorpel losmaken is prima te doen (half uur per kant); zeker met de handleiding, waarvoor dank! Toen ik eraan begon (om hem uit te deuken), zag ik ineens ook een paar kleine blaasjes...... Wat ben ik blij dat ik hem eraf gehaald heb (inmiddels beide). Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar aan een zandweg gewoond; ze zaten vol met zand en klei. Elke keer als dat nat werd, duurde het weken voor het weer droogde, als het ooit droog werd....... Aan een kant kon het water niet meer weg, waardoor hij van binnenuit aan het rotten was; prikte er zo doorheen. De kokerbalken zijn gelukkig niet aangetast; wat een degelijke dikke dingen trouwens. Inmiddels heb ik twee nieuwe "Seitenschweller" gekocht, ze worden nu op kleur gespoten. Ik weet nu al dat ik ze bij de voorwielen afsluit met een korte spatlap, want er wordt steeds water (en troep) ingeworpen langs de plastic binnenschermen! Ben vast niet de enige met dit probleem; nog iemand of heeft nog niemand dit (ook) ontdekt? Groet, Theo
  14. Mijn probleem is verholpen, het bleek een lekke keerring te zijn waar de cardanas het diffentieel ingaat. Uitlaat met hitteschild moest eraf en de cardanas los. Kosten vielen me mee bij een kleine garage; nog geen 200 euro. Ik kan weer rijden!
  15. Okee, het is gelukt! Er bleek gelukkig nog genoeg olie in gezeten te hebben. De lekkage (heel minimaal) komt weg daar, waar de cardan naar binnen gaat. Ik had de auto mooi vlak staan en kreeg er toen niet meer dan 800cc in, toen liep de rest er weer uit. Hoop dat ik nu geen druppels meer vind; ik hou het in de gaten. Weet alleen niet hoe ik een sper kan ontdekken, voor mij is het een gewoon differentieel. Zit wel een sensor op, dus te laag peil zal wel een lampje laten branden? Bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.