Ga naar inhoud

subaquaal

Member
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4, 3.0i Executive (E89)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Aalsmeer

Recente bezoekers van dit profiel

399 profielweergaven

subaquaal's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Dank je wel. Ik ga hier verder mee aan de slag. Ik wil ik in ieder geval nog uitzoeken wat een afwijkende ET waarde mag zijn en wat dit voor gevolgen heeft. Dan nog de banden natuurlijk. Ik had Styling 296 velgen, maar ook ik ben op het bekende "296-probleem" gestuit. Namelijk een gescheurde velg. Vertrouw die 296's niet meer. Edit 27-9-2021: Het blijkt dat BMW al een tijd geleden een verbeterde versie van de 296 op de markt heeft gebracht. Onderdeelnummer is hetzelfde gebleven.
  2. Weliswaar al een oude post, maar welk merk/type/inch velg is dit? Ik vind ze erg mooi. Dankjewel
  3. Zal ik zeker doen. Update 25/03/2014: BMW is 1,5 week geleden uitgebreid doorgemeten. Gelukkig geen lekstroom gevonden. Accu bleek in matige conditie te verkeren. Deze is onder garantie vervangen. Tot op heden zeer tevreden over Ekris Veenendaal.
  4. Bedankt voor de informatie. Uit de reacties kan ik op maken dat een spanning van 12,17 echt te laag is na 1,5 rijden. De software van de auto was opnieuw geladen aangezien er ook een aantal andere klachten waren. Twee maal ging het navigatiescherm meerdere keren achter elkaar open en dicht. Beide keren nadat ik al ruim een uur onderweg was. Verder een melding van de achterklep die open was, maar gewoon dicht bleek te zitten. Dan zou een defecte accu daar best wel eens de oorzaak van kunnen zijn. Ik heb nog garantie. Tot op heden alleen nog maar positieve ervaring met het afhandelen van mijn klachten. Ik ga er dan ook van uit dat dit ook netjes wordt opgelost. Ik heb geen tester of lader, dus laat ik dat aan de dealer over.
  5. Mijn 2011 Z4 gaf 1,5 maand geleden een melding "lage accuspanning". Ik had het contact maximaal 2 minuten aan staan. Ik had er die dag al 20 minuten mee gereden. De auto is door de dealer gecontroleerd. Aangezien er ook wat andere klachten waren is de auto software opnieuw geladen. Nu is de klacht weer terug. Dit keer had de auto wel 8 dagen stil gestaan. Maar dan mag dit naar mijn mening nog steeds niet gebeuren. De auto zit nog in de garantie en de klachten die ik tot nu toe heb gehad worden zeer netjes opgelost. Nu heeft deze auto een Brake Energy Regeneration systeem. De dynamo wordt alleen actief bij gas loslaten of remmen. Of wanneer de accuspanning een bepaalde ondergrens bereikt. Ik ben benieuwd of iemand wat meer informatie kan geven wat de accuspanning hoort te zijn. Na meting stond de accu op 11,69v. Na de motor te hebben gestart gaf deze 14,7v aan, wat een normale laadspanning is. Na 1,5 uur rijden met de motor weer uit gaf de accu een spanning van 12,17v. Dit lijkt mij aan de lage kant. Zijn dit normale waardes? Op de BMW site wordt heel summier uitgelegd hoe het systeem werkt. Daar kom ik niet verder mee. Kan iemand wat info geven of een link naar een website waar wat verder op dit systeem wordt in gegaan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.