Ga naar inhoud

Peter Jan

Member
  • Items

    128
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

Peter Jan won de laatste dag op 1 december 2018

Peter Jan had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z4 35I
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Velden Limburg
  • Interesse(s)
    Lachen, gieren, brullen en als het effe kan slap lullen met een biertje bij de bbq.

Recente bezoekers van dit profiel

1,203 profielweergaven

Peter Jan's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

11

Reputatie

  1. Inmiddels is het raam opnieuw afgesteld door de dealer. Deze heeft meteen op mijn verzoek een kleine beurt gedaan bij de auto en nu is de auto weer als nieuw en rijdt perfect zonder windgeruis.
  2. Ik ga dan eerst eens kijken wat het eventueel zou schelen met de 19” wielen. Het gaat ook maar om cm’ers, de bodemplaat schraapt net aan over de drempel.
  3. M onderstel en de originele wielen, dacht 18” dus.
  4. Ik heb zelf de indruk dat de e89 (35i) lager is dan de e85.(3.0). De e89 raakt in het midden net de drempel van mijn garage en sommige op straat. Volgens mij is hij nog origineel en niet verlaagd. Ik zou hem toch graag een paar cm hoger willen hebben. Iemand suggesties?
  5. Dat moet ik nog eens uitzoeken. Ik weet niet precies wat ze nou bedoelen maar ga het vast wel vinden voor ik hem ooit weer verkoop 😅
  6. Als ik het goed begrijp zit het raam daarna weer helemaal bovenin. Dat is mijn bedoeling ook, er zit nu een fraktie ruimte schijnbaar.
  7. Deze bedoelde ik. Manual operation: In this operation it is necessary to place the power window regulator in panic mode to teach in the stiff movement due to the gasket. 3. Simulate exit from the vehicle: Entry through the driver's door Remove ignition key 4. Simulate entry into the vehicle: Open and fully close driver's door Insert ignition key and turn on ignition 5. Fully open door window glass (which is being initialized). Warning! Danger of injury! The Panic mode function is activated in this operation, This means that the door window glass is closed without an active anti-trap mechanism. 6. Pull and hold power window switch in 2nd stage and have the door window glass reverse in the position shown. 7. Immediately after reversing, release the switch, remove hand from the door window glass area and pull the switch straight away into position 2 again. Keep the switch pulled until the door window glass is fully closed. 8. Remove ignition key and exit vehicle. 9. Continue the service function on the diagnosis system. The Sleep command is sent from the diagnosis system to the footwell module.
  8. Ik zal eens op zoek gaan. Misschien inderdaad ergens een stelschroef en het gaat misschien maar om een mm. Met de hoge druk spuit lopen er ook wat druppels over de binnenzijde. Niet veel maar toch een bewijs van lekkage.
  9. Peter Jan

    Raam afstellen.

    Raam afstellen. Als ik met de auto op de snelweg rij komt er best veel geluid door het portierraam aan de bovenzijde. Is dit eenvoudig opnieuw af te stellen? Heb al gezocht en er zijn allerlei reset procedures maar of ik doe iets niet goed of het werkt gewoon niet op de e87. je ziet ze meestal de knop indrukken om te openen en daarna een x aantal seconden vast houden en dan weer sluiten. Zoals al gezegd ‘ bij mij werkt het niet” . Iemand die de juiste procedure weet?
  10. Pfjoej... Hele verhalen over het octaangetal. Maar kan iemand mij uitleggen waarom de ontsteking wordt aangepast als dat spul vanzelf ontbrandt? Stel dat 95 te vroeg ontbrandt(pingelen) dan ga je de ontsteking toch niet nog vroeger zetten? Zet je de ontsteking later dan loop je achter de feiten aan. Het lijkt mij dat de injectie meer brandstof inspuit (koelere verbrandingsruimte) wat ook je hogere verbruik verklaart. Het verschil in vermogen zou je dus kunnen verklaren in een niet optimale afstelling van de injectie/ontsteking. Zonder vermogensbank blijft het gissen want de verschillen zullen miniem zijn en voor de een gewone jongen niet te voelen. Verder heb ik nergens gelezen over de verbrandingswaarde die de ene benzine zou hebben tenopzichte van de andere. De super plus van de Shell bijvoorbeeld heeft meer joulle en oktaangetal dan de Euro wat meteen het hogere vermogen verklaard. De computer registreert geen kloppen en past de injectie aan naar zuiniger (lees normaal) en dus optimaler en door de hogere joulle zal je meer vernogen kunnen meten. ps, let niet op mijn spelfouten, ik doe ook maar wat
  11. Mijn z4 3.0 zucht ook als ik hem uitzet. Dacht altijd dat alleen de mijne zuchte maar is schijnbaar normaal. Mijn vrouw zegt altijd dat de auto zucht van verlichting dat ik weer schadevrij thuis gekomen ben.
  12. Mij lijkt het absoluut geen probleem om de olie af te zuigen. Mits je je aan de normale verversingen hebt gehouden. Heb je eenmaal sludge zit het overal en ook onder de klepdeksel bijvoorbeeld.. Dat krijg je er niet uit zonder goed te spoelen. Ik heb zelf wel eens met een zwaar vervuilde motor 2 liter afgetapt en bijgevuld met diesel. 10 minuten laten draaien tot lekker warm en daarna de goedkoopste olie erin gedaan. Weer laten draaien tot goed heet en een stukje gereden. Daarna weer afgetapt en met goede olie opgevuld. Ook 2 keer het oliefilter vervangen. Misschien een paardenmiddel maar het blokje was wel brandschoon naderhand en liep veel mooier dan voorheen. En nooit geen trammelant gehad.
  13. Welke radio heb ik eigenlijk? Volgens mij is het de proffesional, ik heb de cd wisselaar en het navigatie scherm op het dashboard.
  14. Heeft iemand ervaring met de Gladen upgade voor het geluid in de z4? Ik vindt het geluid nogal vlak en pas bij hogere volumes ga je echt muziek horen en dan nog niet echt geweldig. Nu las ik over een Gladen upgrade bestaande uit 6 speakers en een versterker welks ingebouwd op a 900€ komt. Een hoop geld maar dan zit het er ook meteen in en hoef je zelf niet te rotzooien. http://www.hifimotive.nl/product/309/gladen_one_bmw_z4_pack_1/77/bmw/15/voertuigspecifiek/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.