S-V
Member-
Items
18 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Nog geen Z4...
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Zwolle
-
Interesse(s)
BMW
Recente bezoekers van dit profiel
461 profielweergaven
S-V's prestaties
1.8 member (1/12)
0
Reputatie
-
Zo'n open luchtinlaat kan veel doen met het geluid. Erg leuk,maar je kan er ook normaal mee rijden zonder dat iedereen gek wordt.
-
Dat is een lampje die zeker weten in de handleiding staat. Een best belangrijk lampje. Ik heb auto's gezien die een motorstoring hadden en waarbij het lampje eruit gehaald was, omdat die zo irritant was Je motor heeft hoogst waarschijnlijk een storing gekregen doordat de luchtmassemeter geen goede waarde kreeg. Even resetten en dan moet het weer goed zijn. Ik weet alleen niet of het lukt door even de accu eraf te halen
-
Dit topic blijf ik even volgen. Ben blij dat ik die omhoog gehaald heb
-
Dit is een heel oud topic, ik weet het, maar ik zag dit topic en wilde er even op reageren. er zijn in deze tijd waarschijnlijk ook mensen die er over denken. Wij hebben een supercharger gebouwd op een heel andere auto, een Toyota Celica, maar het principe qua bouwen, prijzen en aanpassingen is natuurlijk in grote zin hetzelfde. De auto met supercharger reed natuurlijk leuk. Je hebt vanaf dat moment het hele vermogen van begin toerental tot aan de begrenzer het hele vermogen beschikbaar. Dat is leuk wegblazen bij het verkeerslicht. En ook op de snelweg even inhalen en natuurlijk het geluid van de spoelende charger. Alleen het hele deel ervoor... Zoals al beschreven was de kosten. Zo''n supercharger is al prijzig, maar dan heb je alleen een charger, of misschien een turbo (wat je wil) maar dan ligt die nog niet op je deurmat, en helemaal nog niet in de motor. Een intercooler is aan te raden, een koppeling is ook wel handig in veel gevallen, en eventueel een uitlaat. Het project zoals wij hem hadden, zat op ongeveer 6-7000,- Ook hebben we een turbo ingebouwd en ook dat zat rond 6000,-, compleet. In veel gevallen is een andere motor of andere auto een veel goedkopere oplossing. Veel mensen zien ergens een turbo of supercharger en denken: Oh die prijs valt best mee. En als ze ons mailen, dan denken ze daarna vaak: Oops, laat maar Dus, speciaal is het vaak wel, maar de prijs is toch wel een punt om goed over na te denken. En wat veel mensen ook belangrijk vinden is de inruilprijs, het geld wat je erin steekt daar zie je het meeste natuurlijk niet meer van terug.
-
Die elektrische auto's ze je steeds meer, en je merkt nu wel dat het echt een flink stijgende lijn wordt. En als er genoeg van rondrijden, dan zegt moedertje staat: Je die stroom die wij moeten opwekken voor al die auto's is inmiddels zo veel, dat we accijns leggen op de stroom. Of iets in die richting, maar in ieder geval zal er voor betaald gaan worden. Die auto's worden steeds aantrekkelijker en sneller en gaan langer mee op de accu, maar wanneer ze goed betaalbaar worden, mogen we er net zo hard weer voor betalen, net als met LPG. Lightning87 zei nog dat Toyota het licht heeft gezien. Toyota misschien wel, maar toch verkoop de auto voor geen meter. De GT86 is in NL gewoon veel te duur. In de VS kost die bijna de helft, alleen met een andere badge erop. En de gemiddelde Toyota rijders denkt: Is mie veul te duur in verbruik. Tegenwoordig letten veel mensen toch heel erg op het verbruik van de auto... om daarna bij de supermarkt de motor te laten draaien
-
Duitsland is een goede optie, Engeland ook wel. Daar kijken we ook geregeld. Hier zijn schade auto's niet veel goedkoper. Zo'n handelaar denkt: Bumpertje erop, daar heb je een imitatie voor die kost 100,- en imitatie motorkappie kost 100, imitatie schermpje 75, imitatie koplampie 125, en wat universele onderdelen ben je misschien een keer 500 kwijt, dus zoveel trekken we van de dagwaarde af. Dat schiet dus niet op.
-
Kijk een goede auto slopen is zonde natuurlijk. Maar een als een een auto kan vinden met schade die een hoop leuke goodies erop heeft, is dat natuurlijk altijd leuk. Op dit moment doen we dat met een ander merk en ik wil juist meer BMW erbij pakken. Ik heb altijd wel iets met BMW gehad. Nu is BMW natuurlijk een heel ander merk en ook de bezitters zijn anders. Ze stellen andere eisen aan de auto, de onderdelen. Wij doen dat grote Japanse merk, maar de bezitters kijken op een heel andere manier naar hun auto. Wij hebben ons daar ook gericht op de sportievere modellen, meer liefhebbers auto's. Ook daar zijn bepaalde upgrades populair en onderdelen die snel slijten, vooral facelift onderdelen doen het altijd goed. Vandaar dat ik hier eens vroeg wat voor onderdelen hier populair zijn. Nu heb ik een beetje een beeld. Jammer van de motoren, ik dacht dat misschien mensen wel eens voor een andere motor wilden, bijv een 2.0 ipv de eerste 1.8. Nu eens rondzoeken naar wat leuks
-
Ik heb veel gehoord in media over die radio's maar nog niemand erover gehoord die er een heeft. Ben benieuwd hoe die techniek verder ontwikkelt
-
Onderdelen met een M erop, daar ging ik al wel vanuit. Nu zie ik geregeld stoelen met een M erop, alleen heb ik geen zin om een auto te kopen waar M-etjes op geborduurd zijn of opgeplakt.
-
Al een tijdje kopen wij auto's die wij strippen en in onderdelen verkopen. Nu wil ik eens een andere auto en zit te denken aan een Z3. Nu is het aan de ene kant zonde om een auto te slopen, maar aan de andere kant helpt het natuurlijk andere Z's rijdend te houden. Nu zou ik graag willen weten, welke onderdelen zijn gewild? Zijn de motoren gewild en welke? Lederen bekleding? Ik zit al langer op dit forum en heb nog geen Z, maar ik vind ze nog steeds erg mooi en wil ons specialisme uitbreiden naar BMW, met name dus de Z's.
-
Ik kom da wel uut En had al zo'n vermoeden dat hij de juiste man moest zijn!
-
de kleur op zich.. en dat zeg ik heel voorzichtig, valt eigenlijk nog wel mee, zonder al die vlammen en strepen erop dan. gewoon alleen het rode.
-
Zoiets bedoelen jullie? Misschien al voorbij gekomen, maar topic is wat lang als je nieuw bent
-
beperkte kennis.. nog wel. maar ik leer snel wat ik wil bereiken is naast een eigen Z (3 of 4, ben ik nog niet over uit) en een eigen bedrijf in handel van onderdelen/auto's . Nu heb ik met mijn broer en vriend van hem een zaak, gespecialiseerd in olieverbruik van bepaalde modellen Toyota. Erg leuk, maar die markt is heel beperkt. We kennen de auto's van binnen en buiten, maar omdat we zo gespecialiseerd zijn, beperken we ook onze markt. Nu willen we dus wat anders erbij gaan doen. Een ander merk, en dat er volledig naast. Welk merk zijn we nog niet uit, maar ik heb wel iets met BMW. BMW heeft niet echt problemen met motoren en kunnen we dus niet hetzelfde doen. Maar wat we wel veel doen is spullen leveren voor upgrades. Andere motoren, luxe opties en dat soort dingen. Ik ben dus aan het kijken wat voor markt er is en wat mensen graag anders willen aan hun auto en dat verschilt heel erg per merk. Toyota rijders bijvoorbeeld willen wel wat aan hun auto doen, maar hoe je het ook bekijkt: het zijn knieperts.
-
zelf ben ik best veel met mountainbikes bezig en daar is het gewicht van wielen namelijk best belangrijk en goed merkbaar, vandaar dat ik ermee kwam. Zelf zou ik er verder niet echt op letten met nieuwe velgen... ok misschien een beetje