-
Items
1,608 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
36
Emi won de laatste dag op 2 december 2018
Emi had de meest gelikete inhoud!
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z3 M Coupe
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Rotterdam
-
Interesse(s)
Z3 M Coupe en alle andere BMW's
Emi's prestaties
3.0 member (6/12)
159
Reputatie
-
Gezien op autoscout; een mooie S54 M coupe
Emi reageerde op Z3 coupe liefhebber's topic in Z3(M) CoupΓ©
Bij de dealer kreeg ik een hogere inruilwaarde voor mijn M Coupe (S50 met 110k km aantoonbaar). Maar dan moest ik wel een nieuwe M5 kopen π -
Voor de gelegenheid even opgezocht hoe een Z4 M cabrio qua snelheid presteert ten opzichte van een 911 uit dezelfde periode. Ze zijn ongeveer even snel: Vehicles BMW Z4 M V S Porsche 911 Carrera S Cab (997) 2006 - 2009 2005 - 2009 Gearbox: manual 6 gear manual 6 gear Power 343 PS @ 7900 355 PS @ 6600 Torque 365 Nm @ 4900 400 Nm @ 4600 Weight claimed / verified EU 1 1485 kg / 1563 kg 1 1505 kg / 1636 kg 1 Weight/Power ratio 4.6 kg/PS 1 4.6 kg/PS 1 Average Verified Performance* 400m 1ΠβΠ s. 1Πβ1 s. Km 24β2 s. 2Πβ6 s. 0 to 40 1β6 s. 1βΖΌ s. 0 to 60 2βΖΌ s. 2βΠ s. 0 to 80 Πβ8 s. Πβ6 s. 0 to 100 ΖΌβ1 s. 4β9 s. 0 to 120 7 s. 6β9 s. 0 to 130 7β9 s. 7β7 s. 0 to 140 8β7 s. 8β9 s. 0 to 160 11βΠ s. 11βΠ s. 0 to 180 14βΠ s. 14 s. 0 to 200 17βΖΌ s. 17β1 s. 0 to 220 2Πβ7 s. 21β6 s. 40 to 140 min 7 s. 7β1 s. 60 to 100 in 4 ΖΌβΖΌ s. ΖΌβ6 s. 80 to 100 in 4 2β6 s. 2βΖΌ s. 80 to 100 in 5 Πβ2 s. ΠβΠ s. 80 to 100 in 6 4βΠ s. 4β7 s. 80 to 120 min Π s. Πβ1 s. 80 to 120 in 4 ΖΌβ1 s. ΖΌ s. 80 to 120 in 5 6β7 s. 6β9 s. 80 to 120 in 6 8β9 s. 9βΖΌ s. 80 to 140 in 4 7β6 s. 7βΖΌ s. 80 to 140 in 5 9β8 s. 10βΠ s. 80 to 140 in 6 1Πβ4 s. 14 s. 80 to 160 in 4 10βΠ s. 11β9 s. 80 to 160 in 5 1Πβ2 s. 1ΠβΖΌ s. 80 to 160 in 6 18β2 s. 18β6 s. 80 to 180 min 10β1 s. 10β1 s. 80 to 180 in 4 1ΠβΠ s. 12β7 s. 80 to 180 in 5 16β9 s. 16 s. 80 to 180 in 6 2Πβ2 s. 2Π s. 50 to 0 8βΖΌ m. 8βΖΌ m. 60 to 0 12βΖΌ m. 12βΖΌ m. 100 to 0 Π6β4 m. ΠΠβ7 m. 200 to 0 141β6 m. 1Π9β2 m. Kph as default unit Fastest lap on the track : Hockenheim short 1:16.70 1:16.80 Bron: http://www.zeperfs.com/en/duel1375-3666.htm
-
Volgens mij krijg je jouw z4 moeilijk op 300pk zonder er een turbo of compressor op te laten zetten. Maar daar kan @GuidoK veel nuttiger dingen over zeggen dan ik π. Wat betreft de emoties, daar kan ik niets rationeels tegen inbrengen. Mijn emoties blijven al jaren kleven aan BMW πͺ .
-
Ik zou hem houden en er mee blijven rijden naast je andere auto's. Zelf gebruik ik (de laatste jaren niet heel veel kilometers) al bijna 13 jaar een Z3 naast andere auto's.
-
Gefeliciteerd met de aanwinst en veel plezier ermee!
-
E39 540i is wat ouder maar wel een heel prettige goed gebouwde auto met 286 pk.
-
3 cilinder 1,5 liter motor? Nog saaier dan de E91 waar hij vanaf wilt.
-
Mijn laatste daily is deze M5.
-
Recent bracht Autovisie een filmpje van een proefrit in een Z3 M Coupe uit. Omdat ik het een leuk filmpje vind, deel ik het hier graag. Veel kijkplezier! KLIK
-
^Jullie hebben daar een Technische Universiteit natuurlijk.
-
Op verzoek van sommigen hierbij even verslagje de geweldige ervaring met deze bijzondere auto. Vanaf het beging was ik van plan om het karakter van de F90 M5 proberen te ontdekken. En na bijna 1900 km in de E90 M5 te hebben gereden (waarvan veel op de Autobahn) denk ik dat ik er iets van heb ontdekt. Maar daarover later meer. Motor De 4.4 liter V8 met 2 turboβs en joekels van intercoolers doet zijn werk uitstekend. Bij het intrappen van gaspedaal is er een turbogat (lag) merkbaar maar dat gaatje is veel kleiner dan ik gewend ben bij andere (veelal oudere) turbomotoren. Onderstel en remmen De vering heeft 3 standen. Comfort, Sport en Supersport. De wagen ligt zelf op de comfortstand als een blok op de weg. Het remvermogen met de carbon keramische remschijven (een remschijf voor heeft een doorsnede van 400mm en kost β¬ 4690,-) is verbluffend. Ook als de remschijven zwaar belast (heet) zijn, blijft het remvermogen intact. Van fading is praktisch geen sprake en het remgevoel is heel direct. Versnellingsbak De 8 versnellingen ZF bak schakelt heel snel en zacht. Bij het snel accelereren, voel je geen klappen zoals bij de F10 M5 en ook (maar in wat mindere mate) E60 M5 wel het geval is. In de sportiefste stand wacht de bak soms wel wat lang met opschakelen als je na het accelereren een constante snelheid bent gaan rijden. Als je ongeduldig bent, kun je dan gelukkig de rechterflipper achter het stuur aanflippen om op te schakelen. Het rijden De auto kan in verschillende standen worden gezet voor wat betreft de gasrespons, hardheid van de vering en stuurondersteuning, vering en DSC. En hij is van 4 wielaandrijving naar achterwielaandrijving in te stellen. Dat laatste is voor mij ook niet onbelangrijk. Ik heb de meeste kilometers gereden met de stuurondersteuning, de vering en de gasrespons in de Supersportstand en in 4 WD. De DSC stond meestal op halve kracht aan. Dan rijdt de auto makkelijk en hoef je eigenlijk niet heel hard te werken. De geavanceerde elektronica zorgt ervoor dat de auto op de weg blijft. Als je niet weet dat de elektronica het werk doet, loop je een kans dat je jezelf een geweldige rijder gaat vinden omdat je gemakkelijk vlamhard de bocht omgaat en de auto bij maximaal accelereren vooruit gaat in plaats van dwars. Maar het karakter van de auto vind je niet op deze manier. De acceleratie is sowieso een feest op zich. 0-100 km/u doet de F90 M5 in 3,1 seconden (0-200 km/u doet hij in 10,6 seconden. Ter vergelijk: een Z4M doet daar 15,6 seconden over en een 760i heeft er 15 seconden voor nodig). Ik heb vaak het gaspedaal gevloerd bij zoβn 160 km/u en dan liet ik vooruit katapulteren totdat de wegsituatie me dwong de rechtervoet te lichten om daarbij af en toe gebruik maken van diensten van carbon keramische remmerij. Naast het karakter ontdekken wilde ik ook testen of en hoe snel hij de beloofde topsnelheid van 305 km/u (het betrof een Competition uitvoering en die zou begrensd moeten zijn op deze snelheid) bereikt. Helaas pindakaas. Door regen op zaterdag en overvolle wegen op zondag (inclusief veel caravans) heb ik niet harder kunnen rijden dan 280 km/u. Misschien ligt de F90 M5 op die snelheid nog iets beter op de weg dan de E60 M5. Maar dat is lastig te vergelijken voor mij omdat dat eigenlijk alleen goed kan als je de verschillende autoβs op hetzelfde stuk asfalt test. Op zoek naar het karakter heb ik ook met de DSC uit en met achterwielaandrijving gereden. Dan wordt het echt een gevaarlijke auto die bij iets te snel het gaspedaal induwen gemakkelijke de kont dwars zet. Ook als je al ver boven de 100 km/ rijdt. Om de auto in deze stand in bedwang te kunnen houden, heb je niet alleen zelfbeheersing maar ook de nodige rij/drift/race-ervaring nodig. Maar door in deze stand te rijden, heb ik wel wat van het karakter van de auto kunnen ontdekken. Dus wat dat betreft was mijn missie sowieso al geslaagd. Al bij al is het een extreme auto waar gemakkelijk heel snel maar ook comfortabel rustig mee gereden kan worden. Toch blijf ik een atmosferische jongen met een voorkeur de hoogtoerige M motoren en dan nog specifieker de V10. Maar als een gebruikte F90 M5 over een paar jaar wat voordeliger te verkrijgen is, zou het zomaar kunnen dat ik er eentje aan de verzameling toevoeg. Hieronder nog de optielijst en wat andere gegevens van de geleende auto. Prod. Date 2018-05-22 Type M5 (EUR) Series F90 (5 Series) Body Type LIM Steering Left Hand Drive Engine S63M Displacement 4.40 Power 441kw / 600hp Drive ALLR Transmission Automatic Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Editions And Packages S7CGA REPAIR INCLUSIVE 3200 S7M9A INDHOCHGLANZ SHADOW LINE MEUMF S7MEA M DRIVERS PACKAGE Comfort And Interior Equipment S416A Roller Sun Vizor Rear Lateral S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG S428A Warning Triangle And First Aid Kit S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN S465A Throughloading System S4GQA M SICHERHEITSGURTE S4HAA SITZHEIZUNG VORN UND HINTEN S4MAA M MULTIFUNKTIONSSITZ FABEIFAHRER S4MLA BMWIND INT LEISTEN PIANOLACK SW S4NBA KLIMAAUTOMATIK MIT 4ZONENREGELUNG S4NMA AMBIENT AIR PAKET S4T7A MASSAGEFUNKTION FUER FAHRER UND BEI Multimedia S601A TVFUNKTION S609A Navigation System Professional S650A Radio BMW Reverse S654A Radio Bavaria C III S6ACA INTELLIGENTER NOTRUF S6AEA TELESERVICES S6AKA CONNECTEDDRIVE SERVICES S6AMA REAL TIME TRAFFIC INFORMATION S6ANA CONCIERGE SERVICES S6APA REMOTE SERVICES S6CPA APPLE CARPLAY VORBEREITUNG S6F1A BOWERS WILKINS DIAMOND SURROUND S S6FHA FONDENTERTAINMENT PROFESSIONAL S6FVA ONLINE ENTERTAINMENT S6NWA TELEFONIE MIT WIRELESS CHARGING S6U8A BMW GESTIKSTEUERUNG S6UKA NIGHT VISION MIT PERSONENERKENNUNG S6WDA WLAN HOTSPOT - Bavsound Speaker Upgrade Available Driver Assistance And Lightning S575A Socket Trunk Incl 2 Batteries S5ALA ACTIVE PROTECTION S5ATA DRIVING ASSISTANT PLUS S5DNA PARKING ASSISTANT PLUS S548A Kilometercalibrated Speedometer S552A ADAPTIVER LEDSCHEINWERFER S5ACA FERNLICHTASSISTENT Wheels And Drive S230A Lowslung Sports Suspension S248A Steering Wheel Heater S2AQA 20M LM RAEDDOSPEI 706M JETBLMB S2NKA M CARBONKERAMIKBREMSE S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG S2VBA REIFENDRUCKANZEIGE S2VCA REIFENREPARATURSET Environment And Safety S302A Alarm System S316A Automatic Trunk Lid Mechanism S319A INTEGRIERTE UNIVERSALFERNBEDIENUNG S322A KOMFORTZUGANG S323A SOFTCLOSEAUTOMATIK FUER TUEREN S3DSA BMW DISPLAY SCHLUESSEL S868A Radio Factory Prep For ZFZI S886A Onboard Vehicle Literature Dutch S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM24MONATE S8R9A KAELTEMITTEL S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL S8S3A AUTOM VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ Other Equipment S1MAA M SPORTABGASANLAGE S1MDA M CARBON MOTORABDECKUNG S938A STEUERUNG ZSINDIVIDUALSERIEN S940A Special Equipment BMW Individual S9ABA AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL - Sign BMW Individual - Special Series - F90 Individual Series M5 First Edition KA537 - 0490 Special Painting - Paintwork Frozen Dark Red Metallic Code P71 - Base Coat Aventurine Red Metallic X15 - Finish Of Matting As Surface Technology Release - Exterior Items - Door Handles Whitout Chrome Clasps From G01 - Exterior Items - Rear Spoiler Black Sapphiremetallic As Code 475 - Sign Dull Paintwork - Z1XX Special Upholstery - Full Leather Merino Smoke White - Nb 7 849 679 Sun Reflective Technology - Sewing Thread Lotos White Nb 1 966 487 Code 0102 Z - Quilting Yarn Lotos White Nb 1 969 127 Code 0102 Z - In Combination With Option 453 - Front An Rear Seat Seat Covers Partially In Climate Leather - Merino Smoke White Perforated - Nb 7 985 836 Sun Reflective Technology - Sewing Thread Lotos White Nb 1 966 487 Code 0102 Z - Quilting Yarn Lotos White Nb 1 969 127 Code 0102 Z - Contrast Stitching On Full Leather - Quilting Dream Red Nb 7 037 409 Code 1913 A - Upper Dash Board And Capping Of Door Trim - Leather Walknappa Black - Nb 7 963 181 Sun Reflective Technology - Sewing Thread Black Nb 1 905 499 Code 0020 - Contrast Stitching On Upper Dash Board And Capping Of Door Trim - Quilting Dream Red Nb 7 037 409 Code 1913 A - Seam Of Front Seats According To X3 - Floor Mats Velour Anthracite - Trim In Merino Smoke White - Nb 7 849 679 Sun Reflective Technology - Quilting Dream Red Nb 7 037 409 Code 1913 A - Remainder Of Spec As Full Leather Merino Black Code X3SW - 0940 Special Equipment On Demand - Cover Of Centre Console Piano Finish Black With Badge - M5 First Edition
-
Gefeliciteerd. En nu volop genieten!
-
Ja en ja. Daar komt ook bij dat ik rete-nieuwsgierig ben naar hoe zo'n auto op de limieten rijdt.
-
Vanochtend heb ik bij de dealer een praktisch nieuwe (nog geen 2400km gereden) F90 M5 opgehaald om een weekendje mee te spelen. Eerste indruk: een kanon. Met een solide wegligging, strakke besturing en een bizar acceleratie- en remvermogen. De komende dagen ga ik er lekker mee spelen π .
-
Deze tracktool staat ook nog op kenteken. Mij persoonlijk lijkt dit wel een interessante: http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=1960