Ga naar inhoud

Brokkepiloot be

Member
  • Items

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Brokkepiloot be won de laatste dag op 27 mei 2014

Brokkepiloot be had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z4 e85, s14a, freelander
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Brussels
  • Interesse(s)
    Drifting, motorrijden, circuit, schietsporten, wandelen met de hond

Brokkepiloot be's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

2

Reputatie

  1. at 2.5 si: Dat zegt alles over u rijstijl Dan hebt u geen schrik wanneer het achterste zich af en toe eens wat zet om er toch steeds het gas erop te houden. Deze geeft op tijd de nodige feedback en waarschuwingen. Waar de P zero alle vertrouwen geeft tot op het punt waar je erover gaat, en dan vanuit het niets breekt ie veel te hard en te brut uit. Wat lastiger is om nog te corrigeren. Maar vele rijders voelen zich beter wanneer hij lekker strak blijft. Ikzelf dat liever wat randjes opzoekt, heb liever dat ie dan iets vroeger wat lost maar wel nog genoeg grip kan behouden.
  2. Is persoonlijke mening, maar voor mij geen runflat. Houd slecht de baan, rijd hard en beinvloed levensduur van bussen en rubbers. Wanneer je eens enkele meters plat hebt gereden kan de band enorme schade binnenin hebben opgelopen. Wat van buiten visueel niet zichtbaar is, pompen hem weer op. Enkele km's later bam. Momenteel heb ik enkele runflats die toevallig van bmw afkomstig zijn staan. Volledig de omtrek door in 2 gescheurd, levensgevaarlijk en je kan uiteindelijk niet door rijden. Als ik het morgen niet vergeet zal ik er eens een foto van nemen. Ook lopen ze sneller schade op bij putten en boordstenen en slecht parkeren. Omdat de wang zo hard is gaat ie sneller stuk. Wat betreft de bandenmaat zou ik helemaal niet verkleinen. De 2.0 is nu ook geen beest, maar het blijft wel een rwd. Ik spreek dan wel enkel als je met dezelfde velgen blijft rijden! Wat je wel zou kunnen doen is een degelijk model verkiezen. Met degelijk model bedoel ik niet een goed merk, en dan hun goedkoopste model. Maar van eenderd wel bekend merk hun betere "dus ook duurdere" modellen gaan uitkiezen. Over merken en modellen ga ik niet beginnen, daar heeft toch iedereen een heel andere mening over.
  3. Ik heb 2 obd2 lezertjes. Als je van Hasselt tot hier "halle" geraakt wil ik ze gerust eens uitlezen. Sommige kan ik ook wel wissen, omdat het wel eens waarde aflees fout betreft. Of omdat ik het heuvel zelf snel kan oplossen. Indien het iets ingrijpender is, dan ga ik enkel zeggen waar het probleem ligt of zou kunnen liggen. Maar daarom niet altijd oplossen.
  4. Idd, hoe meer je je voorwiel naar buiten plaats. Hoe meer je wiel naar voor en achter kantelt in plaats dan om zijn center draait. En hierdoor gaat ie ook sneller in de wielkast aanlopen, niet omdat de band te breed valt, maar omdat het wiel sterker naar voor en achter beweegt in het wielkast. Je kan er zonder probleem mee rijden, maar het voelt telkens bij het insturen minder spoorvast Ps bij mij is voor-buiten kant van de wielkast langs 2 kanten al over +-3cm doorgesleten. Nu raakt ie niet meer :-)
  5. Kan zijn dat ik me vergis, maar werkt Bmw niet met kleuren. Oranje gelieve zo snel mogelijk naar de garage te rijden, rood NIET meer rijden. Of hangt dit af van model tot model.
  6. Mooie uitleg hoe je zonder al te veel brokken op 5min tot aan je pinnetje komt :-)
  7. Ja, op de vooras remt een V profiel beter als je hem in tegenovergestelde draai richting monteerd Weer stof om over in discutie te gaan. Haha, slotje op idd
  8. We zeggen hetzelfde, dat dit niet simpel is om lekker in te stellen. Dit hoort enkel thuis in gesloten omlopen. Remverdeler regelt nu juist het verschil in kracht tussen voor en achter as, om de wagen in evenwicht te krijgen. Je kant dit in hendelvorm en schroefvorm monteren. En ik heb nooit gezegt dat 4 dezelfde banden slecht zijn, maar ze zijn ook niet altijd beter als 2 verschillenden. Als we nu idd dan eens over "gezond" verstand praten en niet meer uit ervaring. En ervan uitgaan dat 4 dezelfde altijd beter zijn. Dan zou dit kloppen in een 100% evenwichtige auto, 4x4 zonder overbrengingsverschil tussen voor en achter as. 4 gelijk sturende wielen, gewicht op elk wiel indentiek, en een even harde versnelling als afremming. Maar dit is nou niet het geval, 1 paar banden zorgt voor propulsie. De andere voor het grootste deel de remkracht en ook het insturen. Dus ze hebben een verschillende opdracht en afslijting hoeveelheid, hoek en plaats. Ook ligt de druk per band anders. Nu effe buiten beschouwen, op straat rijd ik met de wagen ook wel op 4 dezelfde. Met de landrover zeer zeker, vaste diff. Op circuit verkies is 4 dezelfde enkel bij drift, dan word het vooraan steeds semi slick en achter een betere straat sportbanden. (vooral ook wel prijsbewust) Met de motor rijd ik op straat altijd met hetzelfde merk en model (hier geld wel de regel van hetzelfde profiel), maar neem ik op de voorband de 3-compounds en ben ik blij achter met de 2-C. Tenzij op circuit, dan verkies ik ook weer dezelfde achter, maar pas het niet toe. En rijd er ook met de 2-C; omdat mijn niveau niet zo hoog gaat dat ik er veel meer kan uithalen bij de 3-C. Maar nu kom ik weer tot dezelfde conclusie als men vorige post. Op straat maakt het niet echt zooo veel uit, enkel op circuit. Tenzij sommige de openbare baan als 1 grote afgesloten omloop beschouwen :-)
  9. Inderdaad hier is helemaal geen discutie punt. In normale omstandigheden mogen tussen voorste en achterste assen verschillende banden liggen, zolang per as het dezelfde zijn. (vooraan altijd de beste) 4 dezelfde banden is ook goed en economisch gezien beter, kan je er 2 omwisselen als ze versleten zijn en moet je er maar 2 nieuwe kopen. Maar dat teld niet bij de z4 omdat het andere maten zijn. In niet normale omstandigheden: Als er een groot kwaliteit verschil is tussen de voorste en achterste banden, en wetende dat je remmen gekruist remmen. Dan kan je stellen dat je onbelans in de remzone creeerd, en dan moet je beginnen spelen met je remverdeler. (voor/achter dan en niet gekruist) Maar ik veronderstel niet dat hier iemand een regelbare remverdeler in zen z4 heeft ingebouwd, en ik raad het ook niet aan. Dit is echt niet simpel om lekker af te stellen, ook al is het maar 1 klein hendeltje. Op gebied van profiel/wrijvingscoefficient enzo ... maakt dit niet zo veel uit omdat de wielen bij uitlijning gewoon "vrij" moeten draaien zonde al te veel wrijving. Maar waar bij een motorfiets dit niet zo is. Hier moet je idd heel voorzichtig zijn. Om als extreem voorbeeld te nemen, de oude metzeler "enkel motorbanden" die enorm ovaal stond, en een oude michelin pilot road die een perfecte halve cirkel is. Ja, in bepaalde hellingshoeken werken deze elkaar soms zwaar tegen. En rijd enorm onprettig.
  10. at 2.5si: Was geen reactie op u post maar enkele postjes lager "Onderstuur vang je gemakkelijker op omdat je automatisch van het gas gaat dus slechtere banden voor is 'veiliger'" At Rodolfb: Voor iedere ervaren of onervaren propulsie of tracie - vooraan altijd de beste. Wat slip bij acceleratie is minder erg dan slip bij remmen en of insturen. NIemand gaat dit tegenspreken, en het zal al helemaal geen motorrijder zijn. Die veranderen nogal snel een voorband terwijl de achterband soms tot op het einde. Tenzij je drag rijd ...
  11. Antwoord op je vraag voor een eco band, wanli Bikkel hard en goed voor hopen en hopen km's. Je kan er zelf hard mee roken, en ze blijven er nieuw uit zien. wel te info Remt voor geen zak en glijd rechtdoor in de bochten bij minste regen. En in tegenstelling tot wat ik hier lees. Vooraan altijd het beste merk.(eigenlijk model, want elk merk heeft een top en een flop) Overstuur breng je terug door gas minderen, of ontkoppelen indien we over dynamische drift praten. Of je kan gewoon altijd weinig gas geven. Maar uitwijken/noodstop/remmen/insturen moet je spijtig genoeg wel altijd vlekkeloos doen.
  12. Ik kan er ook nog niet echt op antwoorden, ik ben overal nog maar wat aan het vissen. Want info opdoen. Als rijervaring heb ik altijd 100% sper gereden, altijd men diff's gelast. Maar een gelaste diff op een z4 zou pure verkrachting zijn. Mensen zoude maar vreemd omkijken als ik me moet parkeren aan de supper markt en denken dat er iets stuk is :-) Het diff dat er trouwens nu op zit is totaal versleten en aangezien ik graag een goede sper heb zou ik een revisie niet als optie beschouwen. Wat ik misschen dan als extra info kan geven. Merk: Geen ervaring, iets degelijk dat na anderhalf jaar al niet begint sterk door te slippen. zaak: europa/us maakt niet uit ratio: ?? Wat minder top kan geen kwaad, liever wat meer trekkracht. Rijd veel leuker. prijs: Veel hoger als 3000 ga ik niet beginne zoeken, ... denk ik :-)
  13. Haha, je staat meer te popelen als ikzelf, rustig rustig Enja het is idd wat gemakkelijker als je direct 2 of 3 adresjes krijgt, dan dat ik zelf moet lopen zoeken. Hiervoor is er nu juist een forum, om vragen te stellen of hulp aan te bieden. Heb ondertussen al wat info bijeen, maar hardeman had ik zelf niet meer aan gedacht. Supper tip thanks cabrioot greetz Jori
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.