Ga naar inhoud

Graphelli

Member
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interesse(s)
    Z3

Recente bezoekers van dit profiel

577 profielweergaven

Graphelli's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Beste mede Z-3 lovers, Mijn Z-3 moet helaas buiten slapen. Ik ben op zoek naar een buitenhoes die minstens het dakje en deurnaden afschermt. Iemand tips? Hoeft niet origineel BMW te zijn. Bedankt alvast!🙂
  2. Beste Maurits en Ewout, Nogmaals bedankt voor jullie reactie. Inmiddels is de zaak opgelost. De verzekeringsman (de tussenpersoon) heeft uit zijn nek gekletst. Ik heb rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij contact gehad. Vorstschade alsmede ruitschade blijkt gedekt bij mijn WA+ . Aangezien niets gedefinieerd is aangaande "ruiten", dus of ze wel of niet van glas moeten zijn, wordt de volledige achterruitschade vergoed. Ook het zg "eigen handelen" doet niet ter zake. Ook geen eigen risico en geen terugval in bonus malus (na 42 jaar schadevrij weliswaar) èn keuze vrijheid qua herstelbedrijf.....Hoera !!
  3. Kijk, dat is weer een handig weetje. Bedankt voor de tip Ewout
  4. Dag Maurits, bedankt voor je reactie. De nieuwste voorwaarden heb ik al aangevraagd want die had ik nooit eerder ontvangen. "Ruitschade", en daar gaat het nu even om, is wel gedekt volgens WA+.meen ik. Wél moet je dan gebruik maken van hun herstelbedrijf. Als de (zachte) kunststof Z3 ruit door vandalisme of inbraak was ontstaan zou er wél dekking zijn aldus de verzekeringsman. Dan echter onder aftrek van eigen risico en evt bonus/malus toepassing. Ik lees zonet dat autoruiten ook van polycarbonaat worden (gemaakt kunnen worden). Zouden die dan weer niet gedekt zijn? Terwijl dit p.c. wél hard materiaal betreft zoals glas? Ik moet nog even de voorwaarden afwachten. Misschien wordt er onderscheid gemaakt in de definitie tussen hard en zacht materiaal? In dat geval wordt de discussie hoe hard/zacht bij welke temperatuur? Was in "harde fase" bij stukgaan. Kan nog interessant worden, ook voor mede Z-3 brothers & sisters 🙂
  5. Waarschijnlijk door de kap te openen bij nog iets te koud weer is mijn achterruit gesneuveld. Ik ben WA beperkt casco verzekerd. Doorgaans wordt men dan doorverwezen naar een ruitspecialist zoals bv Carglass. Mijn verzekeringsman zegt echter dat dekking in dit geval niet van toepassing is omdat het geen "glas" betreft. Iemand ervaring mee? Ik vraag me ook af of Carglass en dat soort bedrijven in staat zijn om een Z3 achtteruit te vervangen. Iemand daar ervaring mee?
  6. Dank je wel GuidoK. Ik ga navragen of backlash gemeten is bij de garage. Ik denk dat deze meting niet is gebeurd anders had de garagehouder mij dat wel gezegd. Hij zei wel dat het geen kwaad kon. Mocht ik het geluid te hinderlijk vinden dan kon er een nieuwe "klok" onder. Heeft hij daarmee het differentieel toch wel bedoeld ? Ik ging daar vanuit, maar misschien begreep ik dat verkeerd ?
  7. Klopt het dat het tandwiel dat op de inkomende aandrijfas in het differentieel een KROONWIEL heet ? Als dat zo is, weet iemand of dit kroonwiel in de lengte richting (axiaal dus) is na te stellen ? Met het nastellen (als dit al mogelijk is) hoop ik de speling te laten verkleinen, zodat de "klop" tussen het schakelen weggaat. Mijn garagehouder zegt : "nieuw differentieel monteren". Dit zou ± 1300 Euro gaan kosten. Wat vinden jullie ?
  8. Ik heb duidelijk twee speakertjes per kant; in elke deur dus: - Eén "grote" laat ons zeggen 50mm dia. - Eén "kleinere" zeg 25mm dia. Let wel : deze set ZOU deel uit kunnen maken van de zg Harman Kardon installatie. Ik bedoel dat bovengenoemde niet noodzakelijk als standaard beschouwd moet worden voor elke Z3. Mijn centrale "boemkast", tussen beide rugleuningen laat immers òòk duidelijk Harman Kardon" zien (?).... Daarom denk ik dat mijn hele speakersysteem Harman Kardon is.
  9. Gelukkig iemand die het snapt.... In dit geval dus Rob uit Emmen. Rob ziet kans om datgene te verduidelijken wat mij kennelijk niet is gelukt.... Bedankt Rob...
  10. Op mijn inkomstenbelasting aangifte 2013 mag ik onder "bijzondere ziektekosten" mijn werkelijke km kosten aftrekken ivm reiskosten van huis naar ziekenhuis/specialist. Daarom moest mijn km prijs voor mijn Z3 vastgesteld worden. Die kwam op 1,02 Euro per km via ANWB "autokosten" site na invoering van : aanschafprijs incl. accessoires en BTW : 9.500 Euro kentekendatum : januari 2003. km stand bij aanschaf : 85.000 km aanschafdatum : september 2013 oorspronkelijke nieuwprijs : 39.900 Euro gebruiksduur : 4 jaar kilometrage per jaar : 5000 km vaste afschrijving : 23,0% variabele afschrijving : 17,7% restwaarde (inschatting) : 4.700 Euro massa ledig voertuig : 1.195 kg motorrijtuigenbelasting : 583 Euro per jaar (2.330 euro over 4 jaar) verzekeringsvorm : WA + Casco no claim : 50% verzekeringspremie : 1.179 Euro onderhoud carrosserie & diversen : 250 Euro per jaar brandstof : benzine brandstofverbruik : 8,7 liter / 100 km brandstofprijs : 1,777 Euro CO2 uitstoot : 189 gr/km reparatie en onderhoud : 3.740 Euro over 4 jaar bandenmaat (voor en achter) : 225/50R16V bandenprijs : 180 Euro per band levensduur banden : 40.000 km aantal sets banden : 0 rentevoet : 2,5% per jaar renteberekening (soort) : rentederving Daarna gaf de ANWB de navolgende gegevens : vaste afschrijving : 15,4 ct/km verzekering : 23,6 ct/km motorrijtuigenbelasting : 11.6 ct/km onderhoud carrosserie & diversen :5,0 ct/km (sub) TOTAAL VASTE KOSTEN PER KM : 56ct (232 Euro per maand) variabele afschrijving : 8,4 ct/km brandstof : 15,4 ct/km reparatie en onderhoud : 18,7 ct/km banden : 0 ct/km (sub) TOTAAL VARIABELE KOSTEN : 43 ct/km (177 Euro per maand) rente : 0,04 ct (15 Euro per maand) (sub) TOTAAL RENTE : 0,04 ct (15 Euro per maand) EIND TOTAAL : 1,02 Euro/km (424 Euro per maand). Ik hoop dat dit voor iedereen verduidelijking heeft gegeven. Mocht ik een fout gemaakt hebben, gelieve te reageren. Met vriendelijke groet, Graphelli - Roosendaal.
  11. Allemaal bedankt voor jullie reactie. Het gaat mij om de werkelijke km kosten. Ben er zelf uitgekomen via ANWB site onder "autokosten berekenen". Gewoon alle gegevens ingevoerd en er kwam een km prijs uit van 1,02 Euro. Wellicht is dit een tip voor mede forum gebruikers ?
  12. Hallo allemaal, Ter voorkoming van vastvriezen van de portierrubbers heb ik, voor aanvang van de winter, Valma stick aangebracht. Wat een rommel !! Het heeft nauwelijks gevroren (2013/2014), maar de Valmatroep (anders kan ik het niet noemen), heeft een dikke kleverige residu achtergelaten. Die rommel kleeft zo erg, dat ik haast de rubbers ermee uittrek steeds wanneer ik het portier probeer te openen. Graag wil ik die rommel verwijderen aangezien het middel erger is dan de kwaal. Ik zoek dus een oplosmiddel dat de Valma verwijdert maar dat tegelijkertijd de portierrubbers niet aantast. Valma geeft op mijn vraag niet thuis. Ik weet voldoende over bestendigheid van (kunst)rubbers maar kan met geen mogelijkheid vinden van welk materiaal de BMW portierrubbers gemaakt zijn. Ethyleen/Propyleen, Neopreen of wat dan ook. Wie kan mij helpen ?
  13. Omdat ik reiskosten kan opvoeren in mijn belastingaangifte 2013, hierbij de vraag : wat zijn de km kosten voor een Z3 1900 Bouwjaar 2001 ? Ik heb hem nog maar pas. Ik heb dus geen enkele garage rekening. Mijn vorige 316i heb ik 8 jaar gereden. Daardoor had ik een prima overzicht van alle garagerekeningen + verbruik + afschrijving. Heeft iemand ook een idee hoeveel ik kan afschrijven op een Z3-1900 van 2001?
  14. Ik heb ook een "klonk" tussen het schakelen door. Het komt mij voor dat de rotatiedelen, die zich tussen de koppeling en de wielen bevinden, even niet door de motor maar door de wielen worden aangedreven tijdens het ontkoppelen. Andersom belast dus. Daarom vermoed ik een te grote radiale speling tussen de overbrenging(en) van die diverse rotatiedelen. Zou dit kunnen kloppen ? Ik ben absoluut geen sleutelaar dus moet ik dit euvel laten verhelpen door de garage. Iemand een idee wat dit gaat kosten ? Het betreft een Z3 1900 van 2001.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.