Begin december ben in naar een garage gegaan vanwege een fluitend/piepend geluid. Ze zeiden dat het beste was om het differentieel te reviseren. Ongeveer 20 december heb ik de Z3 opgehaald en de volgende paar dagen was het erg lastig om vanuit stilstand op te trekken. Steeds sloeg de motor af, alleen met hoog in de toeren (2500+) de koppeling op laten komen kreeg ik hem rijdend. Dit probleem verdween na een paar dagen. Het fluitend/piepend geluid was na de revisie niet verdwenen. Dus ik ben weer teruggegaan. Ze vertelden dat de olie nog moest inwerken en dat het geluid dan minder zou worden, maar waarschijnlijk niet helemaal zou verdwijnen. Als het geluid niet minder zou zijn naar 1500 km zou ik terug moeten komen. Ik heb 1 jaar garantie op de revisie dus dat is geen probleem. Met veel twijfels of het allemaal wel goed is gereviseerd gewoon de pittige rekening betaald. En precies de dag nadat ik de rekening had betaald is er weer wat aan de hand... De eerste keer reed ik 80 km per uur in de 5e versnelling en plotseling viel het vermogen weg. De motor sloeg niet af, maar met gas geven maakte de motor niet meer toeren, er gebeurde helemaal niks. Dus ik schakelde naar de 4e versnelling en de motor pakte het weer op. Ook de 5e versnelling deed het daarna weer gewoon zoals het hoort. Vandaag weer gewoon de Z3 gepakt in de hoop dat het niet weer zou gebeuren. Helaas wel, dit keer in de 3e versnelling. Het vermogen viel weer weg na opnieuw in de 3e versnelling te schakelen liep alles weer normaal. Maar niet veel later ging het mis in de 4e versnelling, terugschakelen na de 3e versnelling helpte niet, terug naar de 2e ook niet. En uiteindelijk stond ik stil. Weer veel moeite met vanuit stilstand weg te rijden, net zoals wat ik eerder al zei, kreeg ik de auto alleen van zijn plek door hoog in de toeren de koppeling te laten opkomen. Nog even het probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven: Als ik gewoon constant rijd in een versnelling valt het vermogen soms plotseling weg. De toerenteller schiet naar de stand waar hij ook op staat als je hem in zijn neutraal op laat lopen zonder gas te geven. Op gas geven reageert de motor niet. Je voelt dat hij nog wel in een versnelling staat, want hij rolt niet zo goed door als dat je hem in zijn neutraal zet. Hij remt dus net zo hard af als je gewoon rijdend je gas los laat. Kan dit probleem iets met het differentieel te maken hebben? Of is er iets anders aan de hand?