Ga naar inhoud

fvdberg

Member
  • Items

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8 roadster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Voorthuizen

Recente bezoekers van dit profiel

531 profielweergaven

fvdberg's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ja het was de nokkenassensensor, die is vervangen en alles werkt weer zoals het hoort Ik ben er mee langs Ruud gereden. Die had iets gezegd van: een differentieel is een soort klankkast en je zal altijd iets geluid houden. Dat piepend/fluitend geluid waar ik het over heb is trouwens ook niet heel hinderlijk hoorbaar. Als er iemand naast zit hoor die het vaak niet eens...
  2. Vandaag is de auto uitgelezen en er was inderdaad sprake van een foutmelding. Een sensor (rechts van het inlaatspruitstuk) is de dader. Binnenkort zal die vervangen worden en hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort. Bedankt voor het meedenken!
  3. Ja de motor slaat bij het starten gewoon goed aan, en ook stationair loopt ie zoals het hoort. Ik zal proberen om hem morgen te laten uitlezen. Dan laat ik nog wel horen wat daaruit komt!
  4. Begin december ben in naar een garage gegaan vanwege een fluitend/piepend geluid. Ze zeiden dat het beste was om het differentieel te reviseren. Ongeveer 20 december heb ik de Z3 opgehaald en de volgende paar dagen was het erg lastig om vanuit stilstand op te trekken. Steeds sloeg de motor af, alleen met hoog in de toeren (2500+) de koppeling op laten komen kreeg ik hem rijdend. Dit probleem verdween na een paar dagen. Het fluitend/piepend geluid was na de revisie niet verdwenen. Dus ik ben weer teruggegaan. Ze vertelden dat de olie nog moest inwerken en dat het geluid dan minder zou worden, maar waarschijnlijk niet helemaal zou verdwijnen. Als het geluid niet minder zou zijn naar 1500 km zou ik terug moeten komen. Ik heb 1 jaar garantie op de revisie dus dat is geen probleem. Met veel twijfels of het allemaal wel goed is gereviseerd gewoon de pittige rekening betaald. En precies de dag nadat ik de rekening had betaald is er weer wat aan de hand... De eerste keer reed ik 80 km per uur in de 5e versnelling en plotseling viel het vermogen weg. De motor sloeg niet af, maar met gas geven maakte de motor niet meer toeren, er gebeurde helemaal niks. Dus ik schakelde naar de 4e versnelling en de motor pakte het weer op. Ook de 5e versnelling deed het daarna weer gewoon zoals het hoort. Vandaag weer gewoon de Z3 gepakt in de hoop dat het niet weer zou gebeuren. Helaas wel, dit keer in de 3e versnelling. Het vermogen viel weer weg na opnieuw in de 3e versnelling te schakelen liep alles weer normaal. Maar niet veel later ging het mis in de 4e versnelling, terugschakelen na de 3e versnelling helpte niet, terug naar de 2e ook niet. En uiteindelijk stond ik stil. Weer veel moeite met vanuit stilstand weg te rijden, net zoals wat ik eerder al zei, kreeg ik de auto alleen van zijn plek door hoog in de toeren de koppeling te laten opkomen. Nog even het probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven: Als ik gewoon constant rijd in een versnelling valt het vermogen soms plotseling weg. De toerenteller schiet naar de stand waar hij ook op staat als je hem in zijn neutraal op laat lopen zonder gas te geven. Op gas geven reageert de motor niet. Je voelt dat hij nog wel in een versnelling staat, want hij rolt niet zo goed door als dat je hem in zijn neutraal zet. Hij remt dus net zo hard af als je gewoon rijdend je gas los laat. Kan dit probleem iets met het differentieel te maken hebben? Of is er iets anders aan de hand?
  5. Het is zelfs mij gelukt, dus dan moet iedereen het kunnen Let wel op dat de wielen recht staan. Voor de rest kan er niks misgaan...
  6. Km stand van 255.555. Waarvan ik er 2000 zelf bij heb gereden
  7. Alles werkt weer. Er moesten ook nog wat zekeringen worden vervangen en de sleutel opnieuw ingeleerd. Bedankt voor de hulp! Dus probleem opgelost
  8. Okee dat wordt dan binnenkort solderen, Bedankt!
  9. Bedankt voor de reacties, eens kijken of ik binnenkort dit weer gefixt krijg. Maar dat solderen, je kan toch ook gewoon dat metaal in de draden aan elkaar vast draaien en vervolgens met tape afplakken?
  10. Probeerde zojuist om de binnenspiegel te verwijderen, om er een kleinere in te zetten (zoals in dit topic staat uitgelegd). Maar zoals het meestal ga als ik iets probeer, gaat het fout. Om de spiegel te verwijderen moet je hem een kwartslag draaien, klinkt niet moeilijk dacht ik. Maar voordat ik hem een kwartslag had gedraaid, brak er iets af (bij de rode pijl). Geen probleem, dat valt nog wel terug te lijmen o.i.d. Wel viel me op dat de binnenspiegel niet los kwam, omdat hij nog een allerlei draden bungelde. Met al die draden erbij werd het voor mij teveel gedoe om er een andere binnenspiegel in te zetten, dus besloten om de oude binnenspiegel gewoon weer terug te plaatsen. Gewoon weer een kwart slag terug draaien, maar hij bleef niet op z'n plek zitten. Op de een of andere manier greep de binnenspiegel zich niet meer vast aan dat soort van kogeltje. Na op verschillende manieren de binnenspiegel een kwart slag te draaien, begaven de draden het. Nu kan ik de auto alleen nog maar met de hand op slot doen. Hoe krijg ik weer de centrale vergrendeling aan de praat? En is dat nog mogelijk met een kleinere binnenspiegel? Of heeft iemand een betere oplossing?
  11. Dit probleem heb ik ook een keer gehad bij mijn vorige auto. Toen lag het aan de te stugge veren. Daardoor kwam er teveel kracht op het wiel en begon die een beetje te springen. Als je zzz flink verlaagd is zou het ook hieraan kunnen liggen.
  12. Binnenkort wil ik een m50 inlaatspruitstuk laten inbouwen, maar moet er nu eerst 1 kopen. Op marktplaats staan er een paar te koop. Maar voor het ombouwen heb je dan ook nodig: - het gasklephuis van een m50 - waar de pijl bij staat op onderstaande foto
  13. Nee zover laat ik het niet komen. Na de veerpootbrug komt er alleen nog een m50 inlaatspruitstuk, de lak moet een keer worden opgeknapt, de koplampen polijsten en ook de achterruit polijsten. (misschien nog luxe kentekenplaat) maar verder laat ik hem zo
  14. Zojuist een aluminium veerpootbrug van wiechers besteld, hopelijk wordt ik er net zo enthousiast van als de rest van het forum veerpoo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.