Ga naar inhoud

Z3-fan

Member
  • Items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn
  • Interesse(s)
    Auto's Motoren Reizen

Recente bezoekers van dit profiel

1,016 profielweergaven

Z3-fan's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Z3-fan

    Sticky steering

    Ik heb eerst de ring laten verdraaien van mijn Z4 3.0i uit 2003. Het zware sturen werd inderdaad minder, maar ik kreeg er een ander probleem voor terug: werkelijk elke beweging van de wielen was voelbaar in het stuur. Het sturen was nog slechter geworden, op de snelweg rijden was echt geen plezier meer! Vervolgens de ring ietjes terug laten draaien als compromis. Het resultaat was nog ver van hoe een BMW hoort te sturen. Deze week bij Rothschenk geweest. De ring is weer teruggezet in de originele positie en de lagers zijn vervangen. Kosten €600 ex. BTW. Maar wat een verschil!!!! De auto stuurt nu zoals hij hoort te sturen. De reparatie is het geld zeker waard! Ze hebben me laten zien wat verstellen van de ring eigenlijk doet: het lost de oorzaak absoluut niet op en is een trucje om het sturen iets lichter te maken met mogelijk de gevolgen die ik ook had na verstellen. Plus dat naarmate de lagers nog slechter worden het trucje mogelijk niet meer werkt. Mijn advies: geef meer geld uit en los de oorzaak van het probleem op ipv aan te rommelen met andere instellingen van het stuursysteem.
  2. Ik heb eerst de ring laten verdraaien van mijn Z4 3.0i uit 2003. Het zware draaien werd inderdaad minder en ik kreeg er een ander probleem voor terug: werkelijk elke beweging van de wielen was voelbaar in het stuur. Het sturen was nog slechter geworden, op de snelweg rijden was echt geen plezier meer! Vervolgens de ring ietjes terug laten draaien als compromis. Het resultaat was nog ver van hoe een BMW hoort te sturen. Deze week bij Rothschenk geweest. De ring is weer teruggezet in de oude positie en de lagers zijn vervangen. Kosten €600 ex. BTW. Maar wat een verschil!!!! De auto stuurt nu zoals hij hoort te sturen. De reparatie is het geld zeker waard! Ze hebben me laten zien wat verstellen van de ring eigenlijk doet: het lost de oorzaak absoluut niet op en is een trucje om het sturen iets lichter te maken met mogelijk de gevolgen die ik ook had na verstellen. Plus dat naarmate de lagers nog slechter worden het trucje mogelijk niet meer werkt. Mijn advies: geef meer geld uit en los de oorzaak van het probleem op ipv aan te rommelen met andere instellingen van het stuursysteem.
  3. Goed idee!. Komende winter wil ik de radio toch na laten kijken i.v.m. een niet werkende toets en een rijtje niet werkende pixels. Een mooi moment om ook deze mod door te voeren. πŸ‘ Hmmm ook goed idee, ga ik ook over nadenken! Bedankt voor de tip!
  4. Daar was ik al bang voor. πŸ˜€ Nee, maar ik vergeet dat gewoon en dan blijft hij doorspelen en stroom verbruiken. En aangezien het puur een hobby auto is staat de Z4 soms wel eens een tijdje stil zonder weer bij te laden.
  5. constant spanning op sigarettenaansteker Ik gebruik een FM transmitter om mijn mp3-tjes op een USB stick af te spelen via de radio omdat de radio zelf dit niet kan. Daarnaast krijg ik er zo ook een USB aansluiting bij om bv een mobiel op te laden. De FM transmitter heeft nl. twee USB aansluitingen. En je kunt er ook handsfree mee bellen, hoewel dit in een cabrio niet echt zal werken. Tot zover de reclame πŸ˜€ De transmitter druk je in de sigarettenaansteker en blijft dus continu stroom verbruiken. Is het mogelijk om ergens in te stellen dat de 12V alleen aanwezig is bij contact aan? Of wordt dit puur bepaald door de bedrading? Thx!
  6. Vandaag de switch eruit gehaald. Vervolgens geprobeerd om het dak te openen. Dat lukte uiteraard niet, maar het oranje lampje naast de knop ging branden. Logisch lijkt me. Maar toen laatst het dak niet open ging brandde het rode lampje gewoon.. Ik denk dus niet dat de micro switch verdacht is. Jammer! Dat was eenvoudig te verhelpen geweest! πŸ˜€ Maar het was een goede suggestie! πŸ‘
  7. Dit heb ik ook gedaan tussen niet openen en wel weer openen! Wellicht is dit inderdaad de truc.. Ik ga dit weer proberen als de kap niet open wil. Bedankt! Wat is de functie van die switch dan? En verwijderen betekent de draden doorverbinden?
  8. Softtop ging tijdelijk niet open Hopelijk weet iemand hier raad. Gisteren nadat mijn Z4 op het parkeerterrein op mijn werk in de volle zon had gestaan weigerde de kap te openen, Iets wat tot nu toe nog niet voorgekomen is. Het voor ontgrendelen werkte wel, maar de motor achter om de kap te openen gaf geen teken van leven. Lampje bij schakelaars brandde rood. Dat bleef de hele avond zo. Vanavond nadat de auto de hele dag in de garage had gestaan en dus weer afgekoeld was opende de kap weer gewoon. Een paar keer open en dicht zonder problemen. Ik noem het temperatuurverschil omdat dat het enige verschil is met gisteren. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Weigerende pompmotor? Ik lees ook iets over micro switches. Waar zitten die dan en wat doen ze? Alvast bedankt voor jullie suggesties! Groet, Anne
  9. Ik draai de sleutel inderdaad in 1x door ☺️. Het probleem met het lampje is nog maar 1x voorgekomen trouwens. Ga jouw tip eens een tijdje uitproberen. Hopelijk werkt het bij mij ook!
  10. Direct na starten 13,8V. Na stukje rijden 14,2V direct op accu gemeten. Niets mis mee lijkt me. Laadstroomlampje blijft nu ook uit. Strange! πŸ€” Maar tijdje in de gaten houden en auto paar dagen laten staan. Dan de spanning nog eens meten alvorens te starten. Misschien is er wel een "grote" standby stroomverbruiker. Of is de accu toch minder aan het worden.
  11. Acculampje brandt na starten - accu vervangen? Recent mijn Z3 2.8 uit 1997 ingeruild voor een Z4 3.0i uit 2003. Geweldige auto's! Gisteren brandde het accu laadstroom lampje na starten van de Z4. Tijdens een klein stukje (3km) rijden bleef het branden. Heb toen de spanning gecontroleerd middels een metertje in de sigarettenaansteker: 13.7V. De dynamo laadt dus wel. Na 5km motor uitgezet en weer opnieuw gestart: lampje uit. Kan het zijn dat het lampje ook brandt als de accu minder begint te worden? De auto start op zich goed maar heb toch het idee dat de accu binnenkort aan vervanging toe is. Op de accu is de installatie maand niet aangegeven. Weet de leeftijd dus niet. Mocht de accu het probleem niet zijn dan is de dynamo waarschijnlijk verdacht. De kmstand is 160.000km: zouden dan de koolborstels aan vervanging toe kunnen zijn? Of is dit nog rijkelijk vroeg? Na vervangen van de accu moeten waarschijnlijk de radiocode ingevoerd en zijruiten ingeleerd worden. Moet er nog meer gedaan worden na de verwisseling? Alvast bedankt voor het meedenken of hulp!
  12. Stoelverwarming bestuurder werkt niet meer Hallo, Recent werkt de stoelverwarming aan de bestuurderszijde niet meer, passagierskant werkt wel. Lampjes in dashboard schakelaars werken allemaal. Betekent waarschijnlijk stoel eruit halen en "meten is weten"? Of kan ik iets anders doen om oorzaak vast te stellen. Zekeringen lijken nog goed, Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!
  13. Probleem met woofer/speaker achter stoelen Hallo allemaal Ik heb een probleem met de speaker/woofer achter de stoelen van mijn Z3 uit 1997: er komt sinds kort bijna geen geluid meer uit. Ik heb de versie met een enkele speaker ingebouwd in een soort doos achter de stoelen onder de rolbeugels. Er zitten dus niet twee losse speakers achter de voorstoelen. In het midden achter de stoelen zit een rooster waar niet direct een speaker achter zit, Die zit waarschijnlijk in de doos. Ik heb o.a. de rolbeugels verwijderd en kijk nu bovenop die doos. Vraag: Hoe krijg ik die doos eruit en kun je die ergens laten doormeten? Weet iemand of in die doos een aparte versterker zit en hoe je kan meten of die versterker ook spanning krijgt? Alle hulp is welkom, Alvast bedankt! PS. Kwam er ook achter dat de stoelverwarming van bestuurdersstoel niet meer werkt. Die van passagier werkt gewoon. Zal wel losstaand probleem zijn, maar wellicht is er toch een verband.
  14. Vandaag bij uitlezen foutcodes ontdekt dat er in het ABS gedeelte (waarom hier???) een foutmelding staat: mechanische gasklep defect. Op het dashboard gaat er geen motorstoring lampje branden en de motor loopt ook mooi zonder problemen. Of hij ook de PK's levert die aanwezig zouden moeten zijn: dat is lastig te beoordelen. Langzaam is de auto niet maar super snel ook weer niet. Kennelijk is het "probleem" niet zo groot dat de motor slecht loopt of in noodloop gaat. Kwestie van de sensor vervangen/controleren? Er kan verder toch niet veel mis zijn met het gasklephuis? Volgens mij heb ik nog de versie met de kabelaansturing van de gasklep. Ik heb een 2.8i uit 1997 met mechanische gasklep en tractie controle. Alvast bedankt voor suggesties/hulp!
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.