Ga naar inhoud

avdb

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    -- Z3 zwart 2.2 automaat 2001 -- Mondeo 2003 2.0 TDCI 350K
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    maarssen
  • Interesse(s)
    Alles wat met techniek te maken heeft en Z3's uiteraard

Recente bezoekers van dit profiel

673 profielweergaven

avdb's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. avdb

    carter ventilaitie

    Afgelopen dagen toch maar de CCV vervangen met de bijbehorende slangen wat een rotklus, het grootste probleem was de slang die de CCV met de kleppendeksel verbindt, Op Youtube de3 filmpjes bekeken van Bavauto en dat heeft me wel geholpen. Voor het vervangen heb ik de olievuldop eraf gehaald en hoorde ik geen verschil in toerental, tevens geen zuigend geluid. Na de vervanging met olievuldop eraf wil hij bijna afslaan en hoor je een zuigend geluid als je de dop er bijna af hebt, net een stofzuiger. Dit schijnt goed te zijn. Ik heb ook het vacuumslangtje aangesloten welke op de oude ccv was afgedopt. Nu aangesloten op de vrije aansluiting aan de achterkant van het inlaatspruitstuk. Tevens DISA klep gecontroleerd op werking ( dichthouden vacuumgaatje ) en deze was goed, wel de siliconenpakking weggekrabt en vervangen door een O-ring Tijdens demonteren luchtfilter brak de slang naar het expansietankje, was helemaal bros. Deze ook vervangen door een PA luchtslang 8x1 Nu maar hopen dat het olieverbruik minder is geworden en dat ik de P0171 foutmelding ( bank 1 to lean ) niet meer krijg, deze kwam om de 150 km te voorschijn
  2. avdb

    carter ventilaitie

    Beste SoepaMarv, Bedankt voor je reactie, ik ga van het weekend ( auto staat nu in garage ) eens kijken wat er gebeurt als ik de dop er af haal. Als er niets met toerental gebeurd betekent dit dus dat er iets niet goed is met de ccv. Ik heb op youtube wel een 3-delige serie gezien hoe je de klep met slangen moet verwisselen. Dat is dan een mooi winterklusje want het is wel een paar uurtjes werk ivm de hoeveelheid onderdelen die je weg moet halen. Mochten er nog andere manieren zijn om te testen of de ccv stuk is hoor ik dat graag van andere lezers van dit artikel. Mijn verbruik is ongeveer een liter op 2000km. Dit is te overzien maar het hoort gewoon niet.
  3. avdb

    carter ventilaitie

    Hallo allemaal, Is er iemand die weet hoe je kan controleren of de CCV ( olieafscheider of PCV ) zijn werkt nog goed doet. Heb in een ver verleden wel eens gelezen dat je door de slang die aan het kleppendeksel zit moet blazen en dan bubbels moet horen maar weet niet meer de juiste procedure te vinden. Ik vraag dit omdat het olieverbruik wat aan de hoge kant licht. Ik kan op dit forum daar niet al te veel over vinden terwijl ik wel begrepen heb dat er ook een uitleg over geweest is. Ik zal de verkeerde zoekopdracht wel gebruiken. Het gaat om een M54 2.2 liter
  4. klopt, en waarschijnlijk is de OBD2 data dan ook aanwezig op de OBD1 aansluiting onder de moterkap
  5. ik gebruik de USB en Wifi dongels van DX.com in combinatie met Android ( Torque Pro ) en Iphone ( Dashcommand ) Voor de PC heb ik een USB dongel op marktplaats gekocht en gebruik ik met INPA Alle drie werken ze met het verloopsnoertje op de OBD1 onder de motorkap of rechtstreeks in de OBD2 poort onder het stuur http://www.dx.com/p/b13-wi-fi-obd2-car-diagnostic-tool-black-294019#.VZ-79V_tlBc http://www.dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-126921#.VZ-9i1_tlBc http://www.dx.com/p/20-pin-male-to-16-pin-female-obd-ii-diagnostic-adapter-cable-for-bmw-20cm-115846#.VZ-8YV_tlBc
  6. Of een verloopsnoertje van rond naar rechthoekig kopen, werkt ook.
  7. tja, inderdaad, iedereen weet nu eindelijk wat het is, nu maar wachten op de eerste foto wanneer het lampje brandt ?
  8. ok, begrijp ik hier uit dat als je de begrensde snelheid hebt behaald hij gaat branden ? en hoe hard is dat dan Klopt het dat hij niet op alle Z3's zit
  9. https://www.dropbox.com/s/wexmph7oz8h1cpd/FullSizeRender.jpg?dl=0
  10. Staat niets over in de handleiding, ik heb er een foto van gemaakt maar moet nog even uitzoeken hoe ik hem op dit forum krijg
  11. dat zal bij mij niet gebeuren?, maar herken je het wel ?
  12. hallo, sinds kort is mij opgevallen dat er iets zit onder het 245 km streepje ongeveer op de 4 uurs stand weet iemand wat dit is, het lijkt alsof er een lampje of ledje onder zit.
  13. avdb

    eep-2 foutmelding

    even een update : Ik kwam er achter dat ik op de teller 100 reed maar op GPS maar 85, hij gaf dus teveel kilometers aan. ( ik werd door iedereen ingehaald op de A2 waar trajectcontrole 100km is ) Ik heb de accu losgekoppeld voor een paar minuten en weer aangesloten en toen werkte het weer prima. Kennelijk was er in de teller iet mis met het omrekenprogramma van pulsen naar kilometers.
  14. avdb

    eep-2 foutmelding

    Hallo allemaal, Vanmiddag bij het uitzetten van de motor kreeg ik de melding eep-2 in het display. Na zoeken op internet blijkt het iets met de eeprom van de tellerunit te maken te hebben. Na het starten was het weer weg.Alle meters werken gewoon. Is er iemand die dit ook wel eens heeft gehad ? Niemand !!!! Ben ik weer de enige zeker die dit heeft.
  15. avdb

    stuiterende knikkers

    Na een weekje op Ultimate 98 van BP en andere bougies te hebben gereden is het pingelgeluid weg. Tevens is mijn Motormanagement lampje niet meer gaan branden ( anders om de 100 km aan) Probleem lijkt opgelost
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.