Ga naar inhoud

Erik Jean

Member
  • Items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i S 2003
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Gouderak

Erik Jean's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik had dat afgelopen zondag dus ook (en paar weken terug ook een x) maar alleen na een middag met de deur in de zon met 30gr.. Na een ritje snelweg van 1,5 uur nergens meer last van. Sindsdien niet meer gehoord. Vind het wel raar dan dat het alleen gebeurd als het zo warm is en niet op andere droge dagen. Daarom zat ik ook aan de rubbers te denken. Zijn er mensen die kunnen uitleggen waarom het alleen bij 'extreme' (voor hollandse begrippen) warmte gebeurt?
  2. Hoi Alexander, Hoe het zit qua lengte in een z3 weet ik niet maar ik ben zelf ook 195 en in een z4 past dat prima. Heb zelfs nog wat ruimte over om m'n haar omhoog te doen
  3. Ok top. Ga ik eens proberen als het droog is. Bedankt!
  4. Bedankt. Is dat voor een relatieve leek 'gewoon' een kwestie van paneel los halen en checken? Of is er nog enige expertise vereist?
  5. Hallo allen, Na een weekje wintersport (auto stond die week thuis op de oprit) zag ik dat er enkele druppels water op de rubberen vloermat van de bijrijder lagen. Schijnt nogal geregend te hebben hier. Ik had dit wel eens eerder gezien maar dacht toen dat het kwam door een natte tas of natte schoenen van iemand die met me mee was gereden. Op dat rubber blijft dat wel even liggen namelijk. Om uit te zoeken waar het vandaan kwam ben ik door de wasstraat gereden met een zaklamp erbij. Hierbij bleek het water onderaan m'n deur langs m'n dorpel naar de vloermat te druipen. zie foto (door het geweld van de wasstraat iets meer dan enkele druppels). Thuis verder uitgeprobeerd waar het nou precies vandaan kwam. Van onder naar boven in elk kiertje water gegoten en gaan kijken of het er in de auto weer uit kwam. Uiteindelijk bleek dat als ik water langs m'n ruit laat lopen dit waarschijnlijk (denk ik) tussen het rubber en de ruit door naar binnen loopt waarna het er onderaan de deur tussen het plastic en metaal de auto in loopt. (zie foto) en dat is dus precies de plek waar het langs m'n dorpel naar binnen komt. Mijn vraag is als volgt: Is het normaal dat er 'wat' water langs dat rubber en de ruit kan lopen? zo ja, neem ik aan dat het met dezelfde vaart ergens naar buiten zou moeten lopen en dus niet aan de binnenkant tussen het metaal en plastic mijn auto in.. afvoertje ergens van verstopt? OF is dit niet normaal en moet ik een nieuw rubber waarmee het probleem opgelost is? Ik ben benieuwd naar jullie goede raad! hieronder het 'plasje' water na de wasstraat het water wat tussen plastic en metaal uit loopt De plek waar het water de deur in gaat (vermoedelijk)
  6. Ik weet dat de zzzz niet de zuinigste auto is nee. Maar daar gaat het me ook niet om. Vroeg me alleen af of alleen mijn boordcomputer ernaast zit of dat dit 'normaal' is. (als ik de enige zou zijn zou ik er miss eens naar laten kijken) Rij in de winter vaak 1:10 en zomer 1:11.
  7. update: Had intensief mail contact met de mw uit bovenstaande link. Waren er bijna uit qua prijs, maar toen kreeg ik een mail dat ze al verkocht waren. Verder zoeken weer dus.
  8. Wat mij opvalt is dat mijn werkelijke verbruik nogal verschillend is met wat de boordcomputer aangeeft. De boordcomputer geeft ongeveer steeds 8.6 l/100km (rij nauwelijks snelweg) dat zou dus 1 op 11.6 moeten zijn. Maar als ik bij het tanken mijn gereden km's deel door de liters die ik tank kom ik vaak op 1 op 9,5 a 1 op 10 uit. Zijn er meer mensen die zo'n verschil ervaren tussen boordcomputer en zelf rekenen?
  9. Erik Jean

    Tinten

    Een vriend van mij doet dit 'tinten' zo goed als wekelijks als hobby. Heb ook meerdere ruiten door hem laten plakken (op een andere auto weliswaar). Maar hoor hem nooit over beschadigen van verwarming of wat dan ook. Als de plakker goede folie gebruikt dan kan je het er rustig aftrekken als je het verwarmt of wat nat maakt. Je moet natuurlijk niet zo'n beunhaas hebben met slechte folie/methode waarbij alles ook meteen onder de bubbels zit. Snap wel dat je er over denkt een tintje donkerder te doen, van achteren kijk je zo door de auto heen. Er zijn genoeg opties tussen helemaal zwart en helemaal niet.
  10. bedankt voor de tip. ben aan het proberen met mw in contact te komen!
  11. Erik Jean

    Was jij dat?

    Deze kwam ik gisteren tegen in de nieuwsapp op mn mobiel: http://www.omroepbrabant.nl/?news/203680752/BMW-cabriolet+botst+tegen+lantaarnpaal,+weinig+over+van+dure+auto.aspx Iemand van hier?
  12. Zeer goed gespot. Vind 95 euro wel veel te duur voor 2 stukjes plastic. Verkoop jij de jouwe niet toevallig los van de hardtop sandere?
  13. Dat setje van turtlewax is echt top. Ook eens gebruikt op mijn vorige auto. Kost volgens mij maar 15eu. Die Lens Sealing Wipe is een soort wax wat helemaal uithard zodat het effect langer blijft. (en ten compensatie van de 'laag' die je eraf schuurt) Die zou ik wel aanraden te gebruiken. Bij mijn Toyota kwam het doffe na een jaar wel weer terug, maar goed. 15euro is ook geen wereldbedrag.
  14. Dankje! Nee Cuba is lastig te bereiken met de Z ;) Zal proberen de zon mee terug te nemen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.