Ga naar inhoud

Marcus16

Member
  • Items

    52
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Maastricht

Recente bezoekers van dit profiel

1,200 profielweergaven

Marcus16's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Merci! Dat wordt weer klussen in de zomer!
  2. Ik ga maar eens een offerte opvragen, dank
  3. Dank, de mijne heeft 113k gelopen. Ik zal eens vooraan meteen hoe hoog hij tov de grond staat, op internet lees ik controle waardes. Ik kan "originele" veren niet meer vinden (via de OEM website) heeft iemand er die hij kan aanraden? Ik lees op buitenlandse fora veel over de Bilstein B12. Nu hoeft een schroefset voor mij niet. Dus een niet verstelbare waarmee hij op originele hoogte staat is voor mij genoeg.
  4. Hallo allemaal, Ik heb een "nieuwe" z4 gekocht 3.0i uit 2003 (met isofix optie, zoonlief vindt het geweldig) . Deze heeft een origineel (ga er vanuit dat het niet vervangen is) M onderstel. Nu waren mijn vorige twee Z4's uitgerust met het normale onderstel en moet ik zeggen dat ik het M onderstel maar onhandig vind. Hier in Maastricht houden ze van hogere drempels en is het soms niet te doen om er niet schurend eroverheen te gaan met de voorbumper. Nu mijn vragen; 1. Is het M onderstel alleen verschillend (t.o.v. het reguliere) in de veren en de dempers of zijn er nog andere zaken die niet overeenkomen? 2. Welke opties zijn er om de auto wat hoger te krijgen zodat ik niet meer over de drempels schuur? Ik zie verschillende veren/dempers langskomen online maar dat gaat vooral over het verlagen van de auto, terwijl ik hem net wil verhogen. Ik vervang binnenkort de gewone 17 inch fabrieksvelgen door 224m 18 inch velgen, maar volgens mij maakt dat weinig uit. Alvast bedankt, Groet Marc
  5. Ik heb even gegoogeld en vind dit filmpje, volgens mij is dit hetzelfde geluid wat onder mijn zzzz vandaan komt. Eens op zoek naar een bedrijfje hier in de buurt, of hardeman. Ik lees verderop dat het ook dit kan zijn
  6. Merci, stoelen zijn besteld, met M stuur, wordt een leuk klusje wellicht!
  7. Zit er verder geen verschil qua veiligheid? Ik heb nu ook elektrische verstelbare stoelen en een set M stoelen in het vizier. Ik heb een 3 liter uit 2005 overigens.
  8. Toevallig viel mij dit geluid ook op bij mijn “nieuwe” z4 m54b30. Ik probeer het nog op video te zetten, ik kan het geluid “triggeren” door in z’n 3 te rijden, koppeling in te trappen en gas los te laten, koppeling weer snel op laten komen zonder iets met het gaspedaal te doen, het geluid komt duidelijk van achteren. De dealer gaf aan bij het nakijken nadat ik hem gekocht had dat ze dachten dat het aan het differentieel zou liggen (verdere diagnose nodig). De metaalachtige kloenk is een zeer goede omschrijving. Als iemand die veel aan tractors heeft gesleuteld herken ik het geluid als het tegen elkaar schuiven (klinken) van metaal. Emil heb de verwachting dat het een onderdeel is waar speling op zit en bij belasting en loslaten ergens overheen schuift. Mijn wagen heeft 125k gereden, de vorige 2,5l had er 370 maar had dat geluid niet. Wellicht een beetje “beroepsdeformatie” maar de versnellingsbak van de z4 3.0liter is van ZF, de versnellingsbakken van de traktor een waar ik aan sleutelde, je raadt het al ook ZF.. zoals de dealer al zei; verdere diagnose nodig. Hopelijk ontdekt iemand de oorzaak!
  9. Ik zie dat aliexpres ze ook heeft, lijkt dan ook verdacht veel erop dat het door de diverse bedrijven gebruikt wordt. https://www.aliexpress.com/item/4000910597269.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.85434c55CupNHZ&algo_pvid=3dc45f10-e853-4d7a-bd57-985d139c519f&algo_exp_id=3dc45f10-e853-4d7a-bd57-985d139c519f-0 of bv https://www.aliexpress.com/item/32967619742.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.85434c55CupNHZ&algo_pvid=3dc45f10-e853-4d7a-bd57-985d139c519f&algo_exp_id=3dc45f10-e853-4d7a-bd57-985d139c519f-3 . Zo te zien is de technische installatie niet al te moeilijk, is het vooral de positie bepalen en ontkoppelen. Wat mij opvalt is (bij de eerste link) dat de audio via Aux gestuurd wordt. Al met al een interessante optie, ik ben ook benieuwd of iemand al iets heeft geïnstalleerd/laten installeren. Misschien een leuk toekomstproject!
  10. Ik doe maar even een kleine upgrade naar een 3 liter en verkoop mijn 2,5 liter. Dan heb ik een opstapje naar de M! Dank voor alle reacties!
  11. Nog steeds op zoek. Amerikaanse kom je wel tegen, maar vaak zonder duidelijke historie (en de missende parkeersensoren zijn toch wel irritant;)). Ik wil graag een sterlinggrau gekleurde. Geduld is een schone zaak, ondanks ik er weinig aangeboden zie worden, zeker in Nederland. Dus mocht iemand overwegen (of iemand kennen) zijn Z4M te verkopen, let me know. Enige waar ik momenteel mee bezig ben is deze https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1614364260-bmw-z4-m.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 als de prijs goed is, is een wrap/overspuiten een optie. Iemand een mening over deze?
  12. Een gat bij de BMW historie tussen 2010 en 2017 gevolgd door twee reparaties, waarna geen verdere historie is. Helaas gaat het hem niet worden denk ik, er wordt gezocht of andere rekeningen aanwezig zijn.
  13. Dank allen. Ik wacht even het rapport van de dealer af!
  14. Nee, eentje vanuit het buitenland, dus ik zou hem importeren. Sterlinggrau met zwarte bekleding is deze trouwens (gelijk aan mijn huidige z4).
  15. Hallo allen, ik sluit even aan bij dit topic. Na al jaren een 2.5L E85 gereden te hebben heb ik nu de mogelijkheid om een M aan te schaffen. Mijn huidige Z4 heeft er nu al ongeveer 3 ton opzitten en ik verwacht wat reparaties die eraan zitten te komen. Mijn oog is gevallen op een M, waardevaster en toch wel een upgrade tov de 2.5L, daarnaast hoef ik er nu niet meer wekelijks mee te rijden dus het wordt een opvolger die niet hard hoeft te werken. Mijn vraag aan jullie; de Z4M die ik op het oog heb heeft 220k gereden, maar staat voor een redelijke (denk ik?) prijs te koop (rond de 22k). Vanuit de huidige auto weet ik wel welke reparaties eraan staan te komen en de kosten. Nu wil ik best wel wat extra (preventief) investeren in de M, maar mijn vraag is of er rond deze km stand grote kosten aan staan te komen en op welke verschillen ik moet letten tov de 2.5L (de sticky steering, kap enz problemen zijn, helaas, bij mij bekend in de serie). Ik laat eerst eens bij de lokale BMW dealer de historie nagaan in de hoop dat hij dealer onderhouden is geweest. Dank! Groet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.